9 Beneficii ale practicării sportului asupra sănătății

Sportul și exercițiile fizice ne oferă o mulțime de beneficii atunci când le practicăm regulat. Nu doar că reprezintă o excelentă metodă de relaxare și detensionare, însă acestea ne îmbunătățesc semnificativ starea de sănătate. Descoperă principalele beneficii ale practicării sportului!

Beneficii ale practicării sportului asupra sănătății

  1. Oase și mușchi mai puternici.

Copiii care practică sport regulat dezvoltă oase și mușchi mai puternici. Practicarea variatelor sporturi și a diferitelor exerciții fizice sporesc densitatea osoasă, prevenind astfel densitatea osoasă care apare mai târziu în viață.

  1. Stimulează scăderea în greutate și/sau controlul asupra greutății.

Obezitatea copiilor este una dintre marile provocări căreia trebuie să îi facem față în prezent. Ținând cont că 1 din 3 copii este supraponderal sau obez, este recomandat să evitați această problemă, învățându-vă copilul să practice sport încă de mic.

De asemenea, cupraponderal în copilărie, există șanse foarte mari ca un copil să se confrunte cu problema obezității și în viața de adult. Astfel, ulterior pot apărea alte probleme, precum diabetul, afecțiuni ale inimii, presiune a sângelui crescută sau colesterol.

  1. Contribuie la sănătatea inimii.

Întrucât este alcătuită din mușchi, aceasta devine mai puternică pe măsură ce practicăm sport, crescându-i astfel eficiența.

  1. Menține venele și arterele curate.

Atunci când fac mișcare prin joc sau practică sport, cantitatea de colesterol și grăsimi rele din sângele copiilor, este redusă. De asemenea, exercițiile fizice stimulează flexibilitatea pereților vaselor de sânge, reducând tensiunea arterială.

  1. Activitatea fizică îmbunătățește rezistența.

Cu cât merg afară să se joace sau să practice sport, cu atât rezistența inimii și cea musculară sunt îmbunătățite. Astfel, cu cât acest nivel de rezistență este mai ridicat, cu atât șansele ca aceștia să se simtă obosiți sunt mai mici. În acest mod, copiii vor va dovadă de mai multă poftă de viață și cgiar dispoziție să vă ajute la treburile zilnice, de ce nu.

  1. Reduce șansele de a apariție a cancerului la sân.

Fetele care practică sport regulat au șanse mai mici să se confrunte cu osteoporoza, cancerul la sân și alte forme de cancer, precum cel de colon sau de prostată.

  1. Sportul îmbunătățește flexibilitatea corporală.

Chiar dacă cei mici sunt flexibili prin natura lor, practicarea regulată a diverselor sporturi contribuie la întinderea mușchilor.

  1. Face plămânii mai puternici.

Sportul practicat regulat crește capacitatea pulmonară și eficiența acestora în inspirarea și expirarea aerului din organism.

  1. Reduce nivelurile de zahăr din sânge.

Prin exerciții fizice practicate în mod regulat, zahărul este împiedicat să se acumuleze în sânge, făcând mușchii să preia glucoza din sânge și să o folosească ca energie. Acest lucru împiedică copiii să dezvolte diabet.

Cât sport este recomandat să practice copiii?

Copiii au nevoie de aproximativ o oră de exerciții pe zi. Dacă durata de mișcare este mai mare, cu atât mai bine, toate beneficiile practicării sportului vor fi sporite.

De asemenea, copiii trebuie să profite la maxim de jocurile în aer liber, care presupun mișcare. Acestea ar trebui practicate cu orice ocazie: după școală, în weekend sau în vacanțe.

Sigur că modalitațile prin care copiii fac mișcare, pot varia pe parcursul unei zile sau de la o zi alta. Astfel, pe lângă activitățile sportive, practicate la școală, cei mici se pot bucura de o varietate de jocuri în aer liber, îl puteți înscrie și la un curs de sport de care e pasionat, sau puteți ieși cu toții în parc, cu relele, trotineta, bicicleta, etc.

Recomandări privind siguranța practicării sportului

  • Optați pentru supraveghere specializată, atunci când practicați sport! În acest mod, ai siguranța că nu aplici unele tehnici greșite care să dăuneze sănătății.
  • Faceți exerciții de stretching și de încălzire! În acest mod vei preveni crampele și entorsele. De asemenea, stretchingul pregătește corpul, creierul și mintea pentru activitatea fizică implicată în sport. Fluxul de sânge crește în mușchi atunci când practicăm exerciții de stretching, și acest lucru crește elasticitatea mușchilor, ceea ce previne leziunile musculare.
  • Hidratați-vă! Deshidratarea poate afecta calitatea performaneți și a sănătății.

Pentru a descoperi cum îmbunătățește sportul abilitățile sociale ale copiilor, dar și cum îi puteți stimula pe copii să facă mișcare, puteți intra AICI.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut