Alimente recomandate pe perioada menstruației. Ce beneficii au acestea!

Perioada menstruației reprezintă o perioadă de disconfort pentru majoritatea femeilor. Astfel, pe parcursul menstruației, dar și cu câteva zile înainte, putem experimenta simptome de balonare, oboseală, crampe, dureri de cap sau de spate, probleme digestive sau schimbări de dispoziție.

O variantă recomandată prin care să previi și să tratezi astfel de simptome, o reprezintă o dietă sănătoasă, bogată în calciu, fier, magneziu, fibre și astfel de nutrienți.

Ce să consumi pe perioada menstruației

  • Alimente bogate în fibre

Ultimul lucru pe care o femeie și-l dorește în perioada menstruației, este să se simtă și mai balonată. Fibrele mențin funcționalitatea normală a sistemului digestiv, astfel că nu trebuie ocolite. Iată câteva alimente bogate în fibre: mere, fructe de pădure, anghinare, cartofi dulci, fasole, mazăre, semințe de chiar, cereale integrale. În cazul legumelor, acestea sunt și o sursă excelentă de vitamine B, contribuind în acest mod și la eliminarea crampelor și a oboselii menstruale.

  • Alimente care conțin calciu

Calciul reprezintă de asemenea unul dintre prietenii la cataramă ai fetelor/femeilor, în perioada menstruației. Cercetările au descoperit că mineralizarea osoasă poate reduce atât durerile asociate crampelor menstruale, cât și balonarea și retenția de apă. Calciul este util de asemenea și în îmbunătățirea stării de spirit, stimulând concentrarea.

Printre alimentele cu un conținut ridicat de calciu se numără produsele lactate (lapte, iaurt, brânză) sau unele plante ca brocoli, varza Kale, verdețuri sau migdale. Produsele lactate, prin culturile vii și active pe care le conțin, contribuie și la o digestie sănătoasă.

  • Nu exclude sursele de fier

Perioada menstruației poate contribui la apariția anemiei cu carență de fier, aceasta cauzând stările de oboseală sau schimbările de dispoziție. Chiar și dacă nu te afli în perioada menstruației, nu ezita să consumi alimente bogate în fier. Printre acestea se numără: fasole, carne de vită, verdețuri, nuci, tofu.

  • Nu uita de magneziu

Poate multe v-ați confruntat cu dorința nebună de a mânca ciocolată, în perioada menstruației. Potrivit specialiștilor, conținutul bogat în magneziu al ciocolatei este cauza acestei dorințe. Cercetările desfășurate până acum arată că magneziul este benefic pentru ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual, cum ar fi dureri de cap sau crampe. Astfel, data viitoare când ai o poftă nebună să mănânci o ciocolată întreagă, controlează-te și fă o alegere înțeleaptă. Optează pentru unul dintre următoarele alimente: banane, avocado, fasole, pește, nuci, semințe sau chiar și puțină ciocolată neagră.

  • Consumă alimente bogate în acizi grași Omega-3

Un grup de substanțe asemănătoare hormonilor din organism numite prostaglandine sunt implicate în contracțiile musculare și durerile menstruale. O modalitate de a opri efectul acestor prostaglandine este consumarea acizilor grași omega-3. Aceștia sunt disponibili în somon, fructe de mare, nuci și semințe de in.

  • Sursele de mangan recomandate în timpul menstruației

Un studiu american susține că femeile care consumă cantități mici de mangan, au un flux menstrual mai crescut cu până 50%. Astfel, dacă vă confruntați cu disconfort menstrual, puteți încerca și consumul unor alimente ce conțin mangan. În general, toate fructele sunt o sursă de mangan, însă ananasul se numără printre cele mai bogate. De asemenea, acest fruct conțină și bromelaină, o enzimă cu proprietăți antiinflamatoare, având rol în relaxarea mușchilor și prevenirea crampelor menstruale.

  • Vitamina D ideală pentru o menstruație neregulată

Potrivit Reader’s Digest, există studii recente care demonstrează că un nivel scăzut de vitamina D în organism poate provoca menstruații neregulate. Vitamina D joacă, de asemenea, un rol în stimularea nivelului de energie, îmbunătățirea stării de spirit și lupta împotriva insomniei. Surse de vitamina D sunt uleiul de pește, laptele fortificat și gălbenușul de ou.

Pe lângă aceste alimente, în perioada menstruației este recomandat consumul de apă și ceai. Ceaiurile de ghimbir și de mușețel sunt recomandate, ameliorând simptomele asociate menstruației.

Pe lângă aceste alimente recomandate, există și câteva mâncăruri pe care ar fi mai bine să le eviți în perioada menstruației. Iată care sunt acestea!

Alimente de evitat în perioada menstruației

  • Cofeina – contractă vasele de sânge și deshidratează organismul. Simptomele pot fi durerile de cap și creșterea anxietății la menstruație.
  • Alimentele procesate – reducerea cantității consumate de sodiu poate ameliora retenția de apă și senzația de balonare. Astfel, este recomandat să evitați alimentele conservate sau procesate cum ar fi mezelurile, sosul de soia și alte alimente ambalate care conțin mai mult de 200 de mg de sare/porție.
  • Alimentele prăjite – toate tipurile de grăsimi determină creșterea nivelului de estrogen. Menținerea unor niveluri stabile de estrogen înseamnă că schimbările în uter nu sunt atât de dramatice, reducând crampele și durerea.
  • Zahărul rafinat – crește și apoi blochează cantitatea de zahăr din sânge, făcându-ne letargice și morăcănoase.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut