Beneficii ale consumului de grepfrut

Un grepfrut este un fruct citric mare, rotund, de culoare galbenă sau rozalie, cu miezul zemos, dulce-amărui. Se obține de la hibrizi dintre pomelo și diferite soiuri de portocal, putând avea pulpa galbenă, roz sau roșie.

Grepfrutul este bogat în substanțe nutritive, antioxidanți și fibre, calități ce îl clasează ca unul dintre cele mai sănătoase fructe citrice pe care le puteți consuma.

Cercetările arată că aceste calități ale grepfrutului pot avea unele beneficii puternice pentru sănătate, inclusiv pierderea în greutate și un risc redus de boli de inimă.

Iată cele mai importante beneficii ale consumului de grepfrut!

  • Este scăzut în calorii, dar bogat în nutrienți!

Iată câteva dintre principalele substanțe nutritive găsite în jumătate de grepfrut de mărime medie:

  • Calorii: 52
  • Carbohidrați: 13 grame
  • Proteină: 1 gram
  • Fibre: 2 grame
  • Vitamina C: 64% din DZR (doza zilnică recomandată)
  • Vitamina A: 28% din DZR
  • Potasiu: 5% din DZR
  • Tiamină: 4% din DZR
  • Acid folic: 4% din DZR
  • Magneziu: 3% din DZR
  • Poate avea beneficii pentru sistemul imunitar!

Consumat regulat, grepfrutul poate contribui la întărirea sistemului imunitar.

Acest fruct este apreciat pentru conținutul său bogat în vitamina C care are proprietăți antioxidante, cu rol în protejarea celulelor împotriva bacteriilor dăunătoare și a virușilor.

În plus, mai multe studii au arătat că vitamina C grăbește procesul de recuperare în urma unei răceli comune.

Multe alte vitamine și minerale găsite în grapefrut sunt cunoscute pentru beneficiile lor în imunitate, inclusiv vitamina A, care s-a dovedit că ajută la protejarea împotriva inflamației și a mai multor boli infecțioase.

  • Consumul de grepfrut are rol în controlarea apetitului!

Acest beneficiu se datorează conținutului de fibre. Cercetările au descoperit că o dietă bogată în fibre este benefică pentru a induce sentimentul de plenitudine. Acest lucru se datorează faptului că fibrele încetinesc ritmul în care stomacul se golește, crescând timpul de digestie.

Astfel, consumarea unor cantități adecvate de fibre vă poate ajuta să mâncați mai puține calorii pe parcursul zilei, menținând apetitul la distanță.

  • Stimulează pierderea în greutate!

Pe lângă conținutul de fibre, grepfrutul este bogat și în apă – o altă caracteristică apreciată, dacă îți dorești să pierzi în greutate.

De asemenea, există studii care au descoperit că persoanele care au consumat zilnic jumătate de grepfrut înainte de masă, au pierdut mai mult în greutate decât acelea care nu au consumat.

Totuși, este important să rețineți că nu face grepfrutul toată treaba. Însă, introducerea acestuia într-o dietă sănătoasă se poate dovedi benefică.

  • Poate ajuta la prevenirea rezistenței la insulină și a diabetului zaharat!

Insulina este un hormon care reglementează multe procese din corp. De exemplu, este implicat în multe aspecte ce țin de metabolism, dar este cel mai cunoscut pentru rolul său în controlul zahărului din sânge.

Rezistența la insulină duce în cele din urmă la creșterea nivelului de insulină și de zahăr din sânge, doi factori de risc primari pentru diabetul de tip 2.

Consumul de grapefrut poate ajuta la controlul nivelurilor de insulină și, astfel, are capacitatea de a reduce probabilitatea de a deveni rezistent la insulină. Într-un studiu, subiecții care au mâncat jumătate de grapefrut proaspăt înainte de masă au prezentat o reducere semnificativă a nivelului de insulină și a rezistenței la insulină, comparativ cu grupul care nu a mâncat grepfrut.

Mai mult, consumul de fructe este în general asociat cu un control mai bun al zahărului din sânge și un risc redus de diabet de tip 2.

  • Consumul regulat de grepfrut poate îmbunătăți sănătatea inimii!

În primul rând, grapefrutul este bogat în potasiu, un mineral responsabil pentru multe aspecte ale sănătății inimii. O jumătate de grapefrut asigură aproximativ 5% din necesarul zilnic de potasiu. Aportul adecvat de potasiu este asociat cu un risc redus de tensiune arterială crescută. În plus, s-a demonstrat că reduce riscul de deces din cauza bolilor cardiace.

În al doilea rând, fibrele din grapefrut pot stimula sănătatea inimii, dat fiind faptul că un consum ridicat de fibre este asociat cu scăderea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol.

În general, cercetătorii susțin că fructele bogate în fibre și antioxidanți, cum ar fi grapefrutul, ca parte a unei alimentații sănătoase, ajută la protejarea împotriva bolilor cardiace și a accidentelor vasculare cerebrale.

  • Conține antioxidanți puternici, care oferă diferite beneficii pentru sănătate!

Iată principalele beneficii ale celor mai importanți antioxidanți din grapefrut:

Vitamina C: Un antioxidant puternic, solubil în apă, care este prezent în cantități mari în grapefrut. Poate proteja celulele de deteriorări care duc adesea la boli de inimă și cancer.

Beta-carotenul este transformat în vitamina A în organism și se crede că are rol în reducerea riscului unor afecțiuni cronice, inclusiv a bolilor de inimă, a cancerului și a afecțiunilor legate de ochi, cum ar fi degenerarea maculară.

Licopenul: cunoscut pentru capacitatea sa potențială de a preveni dezvoltarea anumitor tipuri de cancer, în special a cancerului de prostată. De asemenea, poate contribui la încetinirea creșterii tumorilor și la scăderea efectelor secundare ale tratamentelor comune de cancer.

Flavonoidele: Proprietățile lor antiinflamatorii contribuie la reducerea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol, scăzând riscul bolilor de inimă.

Pe lângă aceste beneficii, acidul citric din grepfrut este benefic în prevenirea formării pietrelor la rinichi. Totuși, este bine să rețineți că nu oricine poate consuma grepfrut. Iată câteva recomandări în acest sens!

Recomandări medicale privind consumul de grepfrut

Dacă mâncați grapefruit în timp ce luați anumite medicamente, este posibil ca organismul să nu le poată descompune, ceea ce ar putea cauza o supradoză și alte efecte adverse.

Medicamentele cele mai susceptibile de a interacționa cu grapefrutul includ:

  • Imunosupresoare
  • Benzodiazepinele
  • Majoritatea blocantelor de canale de calciu
  • Indinavir (Crixivan)
  • Carbamazepină
  • Unele statine

Dacă luați oricare dintre aceste medicamente, discutați cu medicul, înainte de a introduce grepfrutul în alimentația zilnică.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut