Beneficiile consumului de kiwi

Kiwi nu reprezintă un fruct obișnuit, atât din punct de vedere al aspectului, cât și al conținutului nutrițional. Feliile de un verde vibrant, cu semințe negre, fac de fiecare dată minuni, atunci când sunt adăugate în diverse deserturi, chiar și în salatele de fructe.

Privind proveniența sa, se spune că are origine chineză, fiind apreciat pentru proprietățile sale încă din cele mai vechi timpuri.

Valori nutriționale un kiwi mediu

  • calorii – 42
  • proteine – 0,8 grame
  • grăsime totală – 0,4 grame
  • fibre – 2,1 grame
  • vitamina C – 64 miligrame
  • vitamina A – 3 micrograme
  • fier – 0,2 miligrame
  • potasiu – 252 miligrame
  • acid folic – 17 micrograme

De asemenea, fructele de kiwi mai conțin vitaminele C, E și K, cupru, colină, magneziu și fosfor.

Beneficiile consumului de kiwi

Consumului de fructe și legume în general este asociat cu un risc redus de boli de inimă, diabet, cancer sau alte afecțiuni. De asemenea, studiile au arătat că creșterea consumului de alimente vegetale, cum ar fi kiwi, scade riscul de obezitate și mortalitatea globală.

Iată ce beneficii specifice ne oferă consumul de kiwi:

  • Reprezintă o sursă bogată de vitamina C

100 de grame de kiwi conține 154% vitamina C, această cantitate fiind de aproape două ori mai mare decât cea din lămâi și portocale. Vitamina C acționează ca un antioxidant puternic, eliminând radicalii liberi care ar putea provoca inflamații sau cancer. De asemenea, aceasta ajută la stimularea imunității organismului împotriva agenților patogeni nocivi.

  • Reprezintă un bun inductor al somnului

Ai probleme cu somnul? Potrivit unei cercetări efectuate de către Universitatea de Medicină din Taipei, „numeroase studii au arătat că fructul de kiwi conține mulți compuși utili din punct de vedere medicamentos, dintre care antioxidanții și serotonina pot fi benefici în tratamentul tulburărilor de somn”. Se spune că două fructe de kiwi, consumate cu o oră înainte de culcare, pot ajuta foarte mult la inducerea somnului.

  • Constituie o sursă excelentă de fibre dietetice

Acest fruct exotic este încărcat cu fibre dietetice, care ajută la prevenirea numeroaselor boli. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Leeds, consumul crescut de alimente bogate în fibre poate reduce riscul bolilor cardiovasculare și al bolii coronariene. Potrivit cercetătorilor de la Școala Medicală a Universității din Massachusetts, alimentele cu un conținut bogat în fibre mențin senzația de sațietate pentru mai mult timp și controlează markerii metabolici cum ar fi tensiunea arterială, colesterolul și zahărul din sânge.

  • Facilitează digestia

Fructele de kiwi conțin o enzimă cunoscută sub numele de actinidină, care este cunoscută pentru proprietățile sale de dizolvare a proteinelor. Astfel, ajută la digestia proteinelor în organism și este, de asemenea, benefică pacienții care suferă de sindromul intestinului iritabil.

  • Reprezintă o sursă excelentă de acid folic

Kiwi reprezintă o sursă bogată de vitamina B6, cunoscută și sub numele de acid folic, care este considerată a fi benefică pentru femeile gravide deoarece ajută la dezvoltarea fătului, făcându-l sănătos. De asemenea, vitamina B6 are numeroase beneficii și în procesul de creștere al copiilor.

  • Contribuie la menținerea frumoasă a pielii

Kiwi are o natură alcalină, ceea ce înseamnă că ajută la contracararea efectelor alimentelor acide pe care le consumăm destul de des. Un corp sănătos este unul care are un pH echilibrat, care vă ajută să vă mențineți activi, plini de energie și cu o piele tânără. Despre vitaminele prevenției, existente în fructul de kiwi (C și E), se spune ca sunt excelente pentru piele deoarece acționează ca antioxidanți, prevenind degradarea pielii. Luați câteva felii și aplicați-le pe piele pentru rezultate bune.

În general, fructele de kiwi reprezintă o explozie de vitamine și minerale, cum ar fi vitaminele A, B6, B12, E, potasiu, calciu, fier și magneziu. Acestea contribuie în mod colectiv la buna funcționare a organismului, cum ar fi circulația sângelui prin vase, lupta împotriva stresului, absorbția fierului pentru oase și dinți sănătoși, vedere bună etc. Nivelurile ridicate de potasiu, de 312 mg la 100 de grame, ajută la menținerea presiunii sângelui, în timp ce magneziul ajută la funcțiile nervoase și musculare.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut