Ceaiul negru: beneficiile sale asupra sănătății

Ceaiul negru reprezintă unul dintre cele mai populare sortimente de ceai din lume, fiind cunoscut pentru calitățile sale medicinale și beneficiile asupra sănătății.

Ceaiul constituie una dintre cele mai consumate băuturi de pe planetă. Planta de ceai este numită Camellia Sinensis. Sigur că preferințele în materie de ceai diferă de la o cultură la alta sau de la o persoană la alta. Astfel, există numeroase țări care preferă ceaiul verde în detrimentul celui negru. Diferența între ceaiul negru și ceaiul verde sau cel alb este modul de procesare.

În timpul etapei de procesare, ceaiul negru este fermentat și oxidat, acesti lucru conferindu-i culoarea unică, aroma și beneficiile asupra sănătății. În contrast, ceaiul verde și cel alb nu sunt fermentate.

Ceaiul negru: variante de consum în jurul lumii

Dacă preferi ceaiul negru, există o varietate de modalități de consum pentru care poți opta. Spre exemplu, chinezii adaugă agenți îndulcitori, mirodenii, ciocolată sau diverse ierburi rare, atunci când îl consumă. În India, cea mai practicată formă de consum este cu lapte și zahăr, însă alte persoane îl preferă cu ghimbir, scorțișoară, cardamom, muleti sau busuioc sfânt (tulsi).

Ceaiul negru simplu este bogat în antioxidanți cunoscuți sub denumirea de polifenoli, având un conținut minim de sodiu, proteine și carbohidrați.

Haideți să descoperim în cele ce urmează beneficiile consumului de ceai negru!

  1. Previne afecțiunile cardiovasculare

Consumul regulat de ceai negru poate contribui la ameliorarea disfuncțiilor coronare la mulți pacienți care suferă de inimă. Astfel, consumatorii de ceai negru prezintă un risc scăzut de a contracta multe boli cardiovasculare.

  1. Remediu pentru diaree

Ceaiul negru stimulează vindecarea tulburărilor intestinale, datorită prezenței taninurilor. Dacă alegeți să consumați ceai negru în acest scop, este recomandat să îl beți simplu și fără grabă, pentru beneficii maxime.

  1. Îmbunătățește digestia

Ceaiul negru este bogat în taninuri și alte substanțe chimice care au un efect pozitiv și relaxant asupra sistemului digestiv al corpului uman. Această calitate antiinflamatorie a ceaiului negru este, de asemenea, utilă pentru tratarea tulburărilor digestive.

  1. Reduce colesterolul

Potrivit unui studiu american, consumatorii de ceai negru au un nivel redus de colesterol rău. S-a constatat de asemenea că persoanele care beau 3-4 cești de ceai negru pe zi, prezintă un risc mai scăzut de probleme cardiace, decât persoanele care consumă rar ceai negru sau chiar deloc.

  1. Contribuie la prevenirea cancerului

Deși mai este nevoie și de alte cercetări, studiile de până acum susțin că antioxidanții, precum polifenolii și catechinii, pot preveni unele tipuri de cancer. Spre exemplu, se pare că femeile cau consumă ceai negru regulat, prezintă un risc mai scăzut de cancer ovarian. De asemenea, consumul de ceai în general este benefic pentru prevenirea cancerului la sân, mai ales în cazul femeilor aflate în perioada premenopauzei.

  1. Bun pentru igiena și sănătatea orală

Studiile finanțate de Tea Trade Health Research Association sugerează că ceaiul negru, prin conținutul de polifenoli, reduce formarea plăcilor, inhibând creșterea bacteriilor care promovează formarea cariilor și degradarea dinților.

  1. Reduce stresul

Probabil cu toții am experimentat beneficiile calmante și relaxante ale ceaiului negru. Pe lângă faptul că vă ajută să vă reveniți după o zi lungă, studiile au arătat că aminoacidul L-teanină găsit în ceaiul negru vă poate ajuta să vă relaxați și să vă concentrați mai bine. S-a dovedit de asemenea că ceaiul negru reduce nivelul de cortizol (hormonul stresului), atunci când este consumat regulat, în cantități moderate.

Pe lângă toate aceste beneficii, un studiu recent a descoperit că, la fel ca ceaiul verde, și cel negru stimulează pierderea în greutate. Modul de acțiune diferă, însă efectul este același.

Recomandări privind consumul de ceai negru

Potrivit Linus Pauling Institute, ceaiul negru este sigur de consumat pentru majoritatea persoanelor, chiar și în cantități mari.

Totuși, ceaiul negru poate provoca probleme de aciditate în stomac. Prin urmare, rezumați-vă la un consum moderat de ceai negru. În plus, evitați să beți ceai după masă, deoarece poate îngreuna digestia. Consumul în orice alte momente ale zilei poate promova digestia sănătoasă.

În cazul în care luați medicamente, suplimente – în special stimulente – sau dacă sunteți însărcinate, este mai sigur să consultați medicul pentru a vă oferi sfaturile și recomandările necesare.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut