Cum influențează TV-ul alimentația unui copil

Timpul petrecut la TV poate avea un impact asupra nutriției copilului. De ce? Mulți copii petrec un timp destul de mare în fața televizorului, iar cercetările arată că aceștia sunt ușor de influențat pentru a alege produsele pe care le văd în reclamele comerciale.

Unele dintre alimentele prezentate în reclame nu oferă niciun beneficiu, atunci când vine vorba de hrănirea creierului și corpului unui copil, aflate în plină dezvoltare. Multe dintre acestea prezintă un conținut substanțial de grăsimi, zaharuri adăugate, sodiu și / sau calorii, fiind adesea lipsite de vitamine, minerale și fibre dietetice.

În fiecare zi, în timpul vizionării la TV, copiii văd 10-13 reclame care promovează anumite tipuri de preparate alimentare sau băuturi. Mai mult de 90% dintre aceste reclame, s-a demonstrat că promovează ingrediente/preparate despre care copiilor li se recomandă să le limiteze, dezvăluie Academia Americană de Nutriție și Dietetică.

Cum poți să limitezi ispitele TV și să promovezi o alimentație mai sănătoasă?

  • Evitați privitul la TV în timpul meselor

Creați un obicei al familiei, potrivit căruia să nu vă uitați la televizor (sau să utilizați alte dispozitive electronice) în timpul meselor sau în timpul gustărilor. Mâncatul cu familia, în mod regulat, fără distragerea atenției, oferă, de asemenea, posibilitatea de a promova alimentația sănătoasă, precum și consolidarea familială.

  • Optați programe pentru copii, care nu conțin reclame

Luați în considerare cumpărarea sau închirierea de DVD-uri pentru copii sau înregistrarea programelor, pentru a putea derula rapid peste reclame. De asemenea, abonarea la servicii de entertainment, precum Netflix, poate fi o altă variantă.

  • Alocați timp învățării despre alimente

Încercați să cultivați o grădină, să vizitați o fermă, să mergeți într-o piață sau într-un supermarket, în zona alimentelor. Copiii mai mari pot fi învățați cum să citească etichetele alimentelor, astfel încât să opteze pentru alimente mai sănătoase. De asemenea, poți oferi sau citi copilului diverse cărți despre nutriție, adresate categoriei sale de vârstă.

  • Lăsați copiii să ajute în bucătărie

Copiii mici au voința de a învăța și o dorință reală de a ajuta. Acesta este un moment excelent pentru a-i familiariza cu siguranța alimentară, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de manipularea alimentelor și atribuirea unor sarcini simple, cum ar fi aranjarea mesei sau mărunțirea frunzelor de salată pentru o salată.

  • Setați limite privind utilizarea ecranelor

Timpul petrecut de copii în fața televizorului și a altor dispozitive electronice s-a extins, indiferent de vârstă. Deși o parte din acest timp presupune activități educaționale, există încă îngrijorări despre modul în care acesta ar putea afecta sănătatea și dezvoltarea copiilor. Academia Americană de Pediatrie recomandă nu mai mult de o oră pe zi pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 și 5 ani și utilizarea unui plan familial pentru copiii de vârstă școlară.

  • Fiți un bun exemplu

Copiii învață atât de mult prin observarea altora. În calitate de părinți, consumarea unor alimente și băuturi mai sănătoase, precum și limitarea utilizării dispozitivelor electronice, poate ajuta la întărirea obiceiurilor pe care încercați să le încurajați în cazul propriilor copii.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut