Cum să pregătești un smoothie delicios, cu ingredientele tale preferate

Fie că dorești să întărești sistemul imunitar, să mai pierzi niște kilograme sau poate pur și simplu să mănânci ceva mai sănătos, un smoothie delicios reprezintă unul dintre cele mai ușoare moduri de a te bucura de o mulțime de nutrienți la o singură masă.

Nu ai nevoie decât de 10 minute și de ingredientele preferate.

Iată câteva criterii pentru a obține un smoothie delicios:

Să arate superb: e primul aspect care ne atrage la o mâncare. Cu siguranță nu ne-am dori să gustăm ceva care are un aspect super nașpa.

Să aibă un gust fabulos: viața e prea scurtă ca să ne propunem să mâncăm alimente cu un gust care nu ne place.

Să aibă o compoziție densă cu substanțe nutritive, dar gustoase.

Este recomandat să începi dimineața cu un smoothie, însă bine ar fi să variezi cât mai mult privind ingredientele. Atenție, fructele și legumele încep să oxideze în momentul în care le-ai tăiat, așa că este întotdeauna cel mai bine să savurezi băutura imediat după ce ai preparat-o. În acest mod minimizezi degradarea nutrienților și te bucuri de o „explozie” a acestora în organism.

Acestea fiind zise, iată 7 pași simpli, prin care să prepari un smoothie personalizat, exact pe placul tău!

  1. Alege un lichid de bază!

Poți opta pentru 1-2 căni de apă filtrată, apă de cocos, lapte de migdale, lapte de cânepă, suc proaspăt de portocale sau mere, chefir, ceai de plante sau verde sau kombucha.

  1. Alege ingredientele de bază!

Adăugați 2 cești de fructe proaspete sau congelate și/sau legume precum: mere, portocale, kiwi, pepene galben, fructe de pădure, sfeclă, castravete, ananas, mango sau piersici.

  1. Adaugă ceva cremos!

Spre exemplu, bananele, avocado, miezul de nucă de cocos, iaurturile naturale neîndulcite, migdalele înmuiate sau untul de arahide, toate oferă o textură cremoasă și bogată oricărui tip de smoothie.

  1. Adaugă ceva verde!

Poți pune de exemplu, 1-2 căni de baby spanac, rucola, varză furajeră, salată verde, brocoli sau varză chinezească.

  1. Crește cantitatea de nutrienți!

Alege una sau mai multe dintre următoarele: 1 lingură de chia, cânepă sau semințe de in; 1 lingură de ulei de nucă de cocos, in, sau cânepă; circa 1-2 lingurițe de pulberi cum ar fi cele de rodie, goji sau iarbă de grâu. De asemenea, poți adăuga un sfert sau o jumătate de linguriță de spirulină sau chlorella.

  1. Încheie cu accentuarea aromei!

Accentuează gustul mixului creat cu diferite mirodenii. Spre exemplu, poți opta pentru puțină scorțișoară sau ghimbir proaspăt. În funcție de preferințele tale, este posibil să se potrivească și pudra de curry, turmericul, fulgii de ardei roșu, rozmarin, pătrunjel, busuioc sau mentă. O lingură de suc de lămâie sau lime pot, de asemenea, să se integreze în mixul creat.

  1. Mixează toate ingredientele!

După ce te-ai decis ce combinații creative să faci, pune toate ingredientele în blender și amestecă până obții o compoziție omogenă și cremoasă.

Așadar, experimentează diferite mixuri și bucură-te de frenezia culorilor, gustului și nutrienților, în fiecare dimineață!

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut