6 Moduri în care social media afectează sănătatea mentală

Înmulțirea platformelor de social media a însemnat că noi, ca populație globală, suntem mai conectați decât am fost vreodată în istoria timpului.

Cu toate acestea, dependența noastră de social media poate avea un efect negativ asupra sănătății noastre mentale. Deși aceste platforme sociale pot avea avantajele lor, utilizarea lor în exces te poate face să te simți din ce în ce mai nefericit și izolat pe termen lung.

Iată șase moduri în care social media ne poate afecta negativ sănătatea mentală, fără ca măcar să conștientizăm acest lucru!

  1. Stima de sine

Utilizarea în exces a platformelor sociale ne poate afecta stima de sine. Spre exemplu, compararea noastră cu alte persoane, prin urmărirea pe Instagram a fotografiilor perfecte din punct de vedere estetic, sau urmărirea statutului de relație a acestora ne poate sădi o sămânță de îndoială în diferite contexte.

Totodată, există studii care susțin că atunci când ne valorizăm raportat la alte persoane, nu suntem capabili să ne mai controlăm starea de fericire, aceasta aflându-se mereu în raport cu ceilalți.

Astfel, este important să devenim conștienți de timpul ăla pe care îl pierdem să dăm scroll pe Facebook doar ca să aflăm ce-au mai făcut unii alții, și, în schimb, să îl investim într-un mod calitativ.

  1. Conexiunea umană

Atunci când stăm ațintiți numai cu ochii în ecrane, automat și comunicarea se desfășoară mai mult online. Nu este exclus să fim mai obișnuiți cu avatarele prietenilor noștri, decât cu chipurile lor reale.

Sigur că acest obicei nu are un afect benefic asupra noastră ca inivizi. Spre exemplu, un studiu publicat în Jurnalul American de Epidemiologie care a evaluat 5.208 de subiecți, a constatat că utilizarea generală, regulată a Facebook are un impact negativ asupra bunăstării unui individ.

  1. Memoria

Este minunat când Facebook-ul îți amintește ce s-a întâmplat pe 19 aprilie acum unul, doi sau trei ani. Totuși, modul în care tu îți amintești anumite lucruri, poate fi distorsionat.

Mai exact, ne concentrăm atât de mult pe cât de bine arătăm într-o fotografie, și uităm să ne mai bucurăm per ansamblu de-o anumită experiență. Investim atât de mult în aspectul nostru, într-un anumit context – doar ca să dăm bine pe Instagram, că aproape nu mai știm să mai savurăm fericirea și originalitatea acelui context.

  1. Somnul

Cu toți știm cât de important este somnul pentru sănătatea noastră, indiferent de vârstă.

Cu toate acestea, majoritatea persoanelor nu țin cont că telefonul sau alte ecrane nu ar trebui utilizate înainte de culcare. Potrivit specialiștilor, lumina de la dispozitivul mobil, la doar 2 centimetri depărtare de fața noastră, suprimă eliberarea melatoninei, un hormon care ne ajută să ne simțim obosiți.

Deci, încearcă să renunți la utilizarea ecranelor cu 40 de minute – o oră înainte de culcare, și vezi cum influențează acest lucru calitatea somnului.

  1. Atenția

Social media nu înseamnă doar acces rapid la informație. Odată cu acest beneficiu, oamenii au devenit mult mai ușor distrași. Este o tentație de divertisment la-ndemână, pe care putem să o accesăm după bunul plac.

Dacă observi că ai obiceiul să îți verifici telefonul la câteva minute, poate ar fi bine să controlezi acest lucru, să te educi în acest sens.

  1. Sănătatea mentală

Nu numai că s-a dovedit că social media provoacă nefericire, dar poate duce și la dezvoltarea unor probleme de sănătate mentală, cum ar fi anxietatea sau depresia, atunci când sunt utilizate prea mult sau fără precauție.

Într-un sondaj desfășurat la începutul acestui an, pe 1000 de indivizi, mai mult de 1/3 din generația Z a declarat că renunță la mediile sociale, în timp ce 41% afirmă că platformele sociale îi fac să se simtă anxioși, triști sau depresivi.

Nu este nevoie să renunți definitv la social media. Totuși, dacă simți că faci abuz de utilizarea sa, ar trebui să încerci să faci o modificare în acest sens. Ca orice lucru în exces, și acesta poate avea efecte negative.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut