Ce cărți recomandă specialiștii să citim sugarilor

Este un lucru deja aprobat de specialiști că cititul sugarilor este benefic pentru aceștia, însă cercetările recente ne oferă chiar și mai multe îndrumări în acest sens. Potrivit acestora, sunt recomandate acele cărți care menționează în mod clar personajele și le etichetează specific. Astfel, copiii vor reține informațiile și vor fi mai implicați.  

Cercetătorii de la Universitatea din Massachusetts-Amherst au studiat sugarii în Scott’s Brain, Cognition, and Development Lab. Bebelușii au intrat în laborator de două ori: o dată la 6 luni și din nou la vârsta de 9 luni. În timpul vizitei micuților în laborator, s-au folosit metode pentru a măsura atenția și învățarea la ambele vârste (urmărirea ochilor și electroencefalograma).

Între cele două vizite, părinții au fost rugați să citească acasă cu micuții lor, conform unui program care includea 10 minute de lectură pe zi, împreună cu copilul, pentru primele 2 săptămâni. În următoarele 2 săptămâni, programul de lectură era o zi da, una nu, urmând ca ulterior timpul să scadă, până când copiii au revenit în laborator, la vârsta de 9 luni.

În cadrul studiului au fost implicate 23 de familii, cărora li s-au repartizat povești aleatoriu. Un set de povești conținea nume atribuite individual personajelor, iar un altul conținea etichete la nivel de categorie. Ambele seturi de cărți au fost identice, cu excepția etichetării. Fiecare dintre cele opt pagini ale cărților utilizate conținea o imagine individuală și o poveste formată din două propoziții.

Grupul de control a inclus alți 11 bebeluși de 9 luni, cărora nu le-au fost citite cărți.

Ce concluzii au tras cercetătorii

Copiii ai căror părinți le-au citit cărți cu personaje individualizate, etichetate cu nume proprii, au acordat mai multă atenție imaginilor, iar activitatea cerebrală a acestora a diferențiat clar personajele individuale, după citirea cărților.

Același lucru nu s-a observat în cazul grupului de control sau în cazul copiilor cărora li s-a citit cealaltă categorie de cărți.

Autorul acestui studiu, psihologul american Lisa Scott, studiază modul în care specificitatea etichetelor afectează învățarea infantilă și dezvoltarea creierului, încă din 2006. Rezultatele acestei cercetări susțin concluziile anterioare, potrivit cărora numele specifice îmbunătățesc procesul de cunoaștere în rândul sugarilor.

„Există o mulțime de recomandări cu privire la citirea cărților pentru copii, dar munca noastră oferă o bază științifică pentru aceste recomandări și sugerează că tipul de carte este, de asemenea, important”, a spus ea. „Lectura părintelui cu bebelușul este o modalitate bună de a susține dezvoltarea în primul an de viață.” […] Aceasta creează un mediu plăcut și reconfortant atât pentru părinți, cât și pentru sugari, și încurajează părinții să vorbească cu copiii lor”.

Sursa: ScienceDaily

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut