Învățarea unei limbi străine în rândul bebelușilor. Aceștia au nevoie de doar o oră /zi

Învățarea unei limbi străine în rândul bebelușilor. Aceștia au nevoie de doar o oră /zi

Creierul bebelușului reprezintă „cea mai bună mașină de învățat creată vreodată”. Aceasta este concluzia unor cercetători care au desfășurat un studiu despre învățarea unei limbi străine în rândul bebelușilor!

Specialiștii au dezvoltat un program educațional bazat pe jocuri, care să permită copiilor învățarea unei limbi străine în doar o oră pe zi.

Cercetătorii au desfășurat de-a lungul timpului numeroase studii care susțin avantajele învățării a 2 limbi în rândul copiilor. Sigur că în familiile bilingve, învățarea a două limbi este floare la ureche pentru copii, dar ce se întâmplă în cazul copiilor care provin din familii monolingve?

Detalii despre studiu

Un nou studiu efectuat de cercetătorii I-LABS, care apare în revista Mind, Brain and Education, este printre primele care investighează modul în care copiii pot învăța o a doua limbă în afara casei.

Cercetătorii au căutat să răspundă la o întrebare fundamentală: pot învăța copiii o a doua limbă dacă nu provin dintr-o familie bilingvă? Și dacă da, de ce fel de expunere la limba respectivă este nevoie și de câtă expunere e necesară pentru a declanșa această învățare?

În cadrul studiului au fost incluși 280 de bebeluși madrileni – cu vârsta cuprinsă între 7 și 33.5 luni – care au învățat limba engleză pe parcursul a 18 săptămâni.

Profesorii au apelat la două metode de învățare: unii dintre aceștia au aplicat metode tradiționale, utilizate în învățământul spaniol, în timp ce cealaltă parte a optat pentru metoda „parentese”.

Ce presupune metoda „parentese”?

Această metodă presupune ca profesorii să utilizeze un stil colocvial, o comunicare cât mai apropiată de cea părinte-copil. Astfel, aplicând această metodă, profesorii utilizau o gramatică simplă, alungeau vocalele și accentuau cuvintele.

Înainte și după procesul de învățare a limbii engleze, copiii participanți la studiu au fost testați atât la limba engleză, cât și la limba spaniolă.

Rezultatele studiului

Copiii care au învățat prin intermediul metodei „parentese” au prezentat creșteri rapide în înțelegerea și vorbirea limbii engleze, comparativ cu copiii din celălalt grup. De asemenea, cei dintâi au prezentat rezultate mai bune la testele de la finalul procesului de învățare.

Rezultatele au descoperit că bebelușii din prima categorie au învățat în medie 74 de cuvinte englezești, în timp ce bebelușii care au învățat pe o cale tradițională, au asimilat doar 13 cuvinte pe parcursul aceleiași perioade.

„Știința indică faptul că creierele copiilor sunt cele mai bune mașini de învățare create vreodată și că învățarea în rândul copiilor este sensibilă la timp. Creierul lor nu va fi niciodată mai pregătit pentru a învăța o a doua limbă decât în intervalul 0 și 3 ani ”, spune coautorul Patricia Kuhl, co-director la I-LABS și profesor în științele vorbirii și auzului.

Sursa: World Economic Forum

 

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut