Dezvoltarea intelectulală a bebelușului, în jurul vârstei de 1 an

Dezvoltarea intelectulală a bebelușului, în jurul vârstei de 1 an

Creierul bebelușilor este un mic burete ce absoarbe multe cunoștințe din jurul său. Cum se dezvoltă capacitatea intelectuală a acestuia în jurul vârstei de 1 an, descoperim în informațiile ce urmează!

Dezvoltarea intelectuală

Dezvoltarea intelectuală sau cognitivă desemnează achiziția de cunoștințe, capacitatea de a gândi de manieră creativă, de a fi atent, de a înțelege și rezolva probleme, de a memora informații și de a exersa gândirea.

La această vârstă:

Limbajul.

  • Înțelege unele întrebări și fraze simple precum „dă-mi cartea” sau „unde este mingea?” atunci când sunt însoțite de gesturi.
  • Învață să facă asocierea dintre gesturi și cuvinte, cum ai spune „nu” mișcând capul de la stânga la dreapta sau să spui „pa-pa!” scuturând mâna.

Amintiți-vă că fiecare copil se dezvoltă diferit în toate domeniile. Informațiile din acest articol sunt concepute cu caracter general. Dacă vă preocupă dezvoltarea copilului, cel mai bine este să consultați un medic.

  • Își așteaptă rândul atunci când vă jucați.
  • Produce numeroase silabe diferite în același timp (de exemplu „a-ba-da”).
  • Gângurește ca și cum ar vrea să vorbească.
  • Imită mai des sunetele produse de anturajul său (de exemplu, sunetele de animale).

Capacitățile de gândire.

  • Poate de acum să caute un obiect ascuns, peste tot, căci se poate ține în picioare cu sprijin. De exemplu, ridică bolurile întoarse, se uită într-o cutie sau deschide genți.
  • Încearcă să obțină același rezultat în mod diferit și își modifică gesturile prin încercări și eșecuri.
  • Asociază gesturile și sunetele unor anumite lucruri. De exemplu, miaună în fața pisicii și arată cu degetul în aer atunci când vede o pasăre.
  • Își îmbunătățește memoria. De exemplu, ajunge să imite un sunet pe care l-a auzit mai devreme sau își poate aminti de un obiect pe care l-a văzut deja, chiar dacă acesta nu mai este în aria sa de viziune.

Pe parcursul următoarelor săptămâni va începe:

Limbajul.

  • Să răspundă la solicitări verbale simple fără ca acestea să fie însoțite de gesturi.
  • Să folosească un singur cuvânt pentru a exprima tot ceea ce vrea să spună, de exemplu ”a pleca” pentru ”Tata a plecat.”

Capacitățile de gândire.

  • Să îi placă să se uite la imaginile din cărți.
  • Să urmeze indicațiile simple precum arătarea anumitor părți din corpul său dacă i se cere.
  • Să știe că micile obiecte pot încăpea în obiecte mai mari.
  • Să ajungă să facă concordanța între forme, de exemplu inserând un obiect cilindric în gaura corespunzătoare a unui conținut.
  • Să repete gesturile care provoacă o reacție și să le facă cu fiecare parte a corpului său. De exemplu, aruncă cuburile întâi cu brațul drept, apoi cu cel stâng.

Cum îl ajutăm să progreseze?

Bebelușul are o personalitate unică și de dezvoltă în propriul ritm. Dar puteți contribui la favorizarea acestei dezvoltări punând în practică apropierea parentală: liniștirea, joaca și învățarea. Această apropiere a fost concepută pentru a se integra facil în rutina voastră zilnică. Adaptat vârstei intelectuale a bebelușului, tabelul de mai jos vă oferă exemple de mici gesturi benefice dezvoltării sale intelectuale.

Liniștirea

Atunci când îi cântați regulat cântece cunoscute Bebelușul încearcă să repete cuvintele sau gesturile
Atunci când îi spuneți cuvinte de încurajare, precum ”bravo!” Bebelușul își dezvoltă încrederea în sine, autonomia și un sentiment de putere și satisfacție.

Joaca

Atunci când vă jucați cu el făcând gesturi simple prin schimb de roluri, precum a aplauda și a da pupici Bebelușul învață să observe și să repete gesturile.
Atunci când îl încurajați să facă muzică cu ajutorul zornăitoarelor, al lighenelor și al caserolelor și să danseze pe sunetele acestor muzici Bebelușul învață că poate face un adult să îi urmeze exemplul; îi place să facă zgomote și să se miște în ritmul muzicii.

Învățarea

Atunci când îi dați diverse obiecte interesante și cutii goale, de exemplu cutii de cereale, recipiente de iaurt, bureți, etc. Bebelușul examinează obiectele și începe să le înțeleagă funcționalitatea și dimensiunile (mărimea și forma).
Atunci când îi legați o jucărie de scaunul de masă cu ajutorul unui șnur Bebelușul începe să caute obiectul după ce l-a aruncat de pe masă și învață că îl poate revedea trăgând de șnur.

 

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut