Teme și lecții: cum să îți ajuți copilul

Teme și lecții: cum să îți ajuți copilul

Atunci când un copil începe școala primară, acesta trebuie să se adapteze unui nou stil de a învăța. Va primi multă informație și va avea teme de făcut pentru acasă. Aceste teme sunt o bună ocazie pentru copil să învețe să se concentreze și să se organizeze. Devine din ce în ce mai responsabil și se obișnuiește să facă eforturi pentru a atinge obiective.

Susținerea copilului

Reușita școlară și temele care o însoțesc sunt responsabilități împărțite între copil, învățător și părinte. Menținerea unei bune colaborări cu învățătorul pe tot parcursul anului școlar vă va ajuta să vă susțineți copilul în eforturile sale.

Cât timp?

În primul an, temele ar trebuie să ia 15 minute pe seară, în al doilea an – 25 de minute. La această vârstă, timpul consacrat temelor nu ar trebui niciodată să depășească 30-40 de minute. Dacă considerați că cel mic alocă prea mult timp pentru a-și face temele, discutați acest aspect cu învățătorul.

La începutul școlii primare, copilul va avea nevoie de un ajutor constant. Ușor-ușor va deveni mai independent în gestionarea sarcinilor și a temelor, dar va avea mereu nevoie să simtă că sunteți prezenți și pregătiți să îi ajutați. Iată câteva sugestii pentru a vă ajuta copiii să înceapă cu dreptul:

  • Amintiți-i copilului să își aloce timp pentru a verifica dacă și-a pus totul în ghiozdan pentru școală: cărți, caiete, creioane.
  • Ajutați-l să se organizeze. Stabiliți împreună cu el o rutină și un orar regulat care să îi permită să aibă timp pentru a-și face temele. Arătați-i cum să procedeze etapă cu etapă.
  • Asigurați-vă că poate lucra într-un mediu propice. Pentru o mai bună concentrare, copiii preferă puțin zgomot ambiental, alții preferă liniște totală. Evaluați ceea ce pare să convină copilului, dar evitați sursele de distragere în timpul temelor (televizor, prieteni care telefonează, muzică prea tare).
  • Supravegheați perioada de teme și verificați dacă munca a fost bine făcută, mai ales la începutul școlii primare. Dacă totul e bine, dacă nu are dificultăți particulare și dacă are obiceiuri bune de muncă, va avea din ce în ce mai puțin nevoie de prezența voastră. Va ști că vă interesați de ceea ce face și că sunteți acolo atunci când are nevoie.
  • Fiți realiști în așteptările vizavi de copil. Respectați-i ritmul de învățare. Fiecare copil este diferit. Este posibil ca acesta să aibă dificultăți la o materie și mai puține la o alta. Important este să continue să depună eforturile necesare.
  • Fiți calmi, dar rămâneți fermi. Este important să stabiliți reguli clare care trebuie respectate. De exemplu, nu are voie la televizor sau la vizite la prieteni până temele nu sunt terminate.

Motivarea copilului

Dificultăți de învățare

Dacă, în ciuda ajutorului vostru, copilul are în continuare dificultăți, discutați cu învățătorul dacă același lucru se petrece și în clasă. Dacă suspectați o problemă de învățare, consultați un specialist pentru a identifica problema și pentru a identifica soluții care să-l ajute pe copil.

  • Încurajați-vă copilul. Felicitați-l atunci când faceți eforturi și punctați reușitele. Nu este necesar să îl complimentați de fiecare dată, dar este important să îl faceți să remarce progresele și rezultatele pozitive. Este o manieră de a-l ține motivat, de a-i demonstra că avansează în învățare și că eforturile sale au dat roade.
  • Interesați-vă de ceea ce face. Fiți atenți și lăsați-l să se exprime. Împărtășiți-i entuziasmul atunci când reușește sau când îi place o nouă materie. Ascultați-l când întâmpină dificultăți. Are nevoie să vă știe aproape.
  • Rămâneți pozitivi și nu îl blamați dacă nu reușește din prima sau dacă greșește. Eșecul face parte din învățare. Invitați-l mai degrabă să își noteze greșelile și să încerce să facă mai bine data viitoare.
  • Întotdeauna, fiți încrezători și arătați-i că aveți încredere în el. Încercați să găsiți soluții împreună cu el.

Recomandări pentru stiuațiile în care vă confruntați cu dificultăți în rezolvarea temelor

  • Citiți mai întâi indicațiile cu copilul, asigurați-vă că a înțeles bine și sugerați-i să verifice în caietele de la clasă pentru a găsi răspunsurile.
  • Nu munciți în locul lui și nu cedați tentației de a-i sufla răspunsurile. Trebuie să găsească și să înțeleagă de unul singur. Chiar și greșelile fac parte din învățare. Dați-i mai degrabă piste. Unde ar putea găsi acea informație? Ce a spus profesorul? Reflectați împreună cu el pentru a găsi soluția.
  • Dacă credeți că copilul are nevoie de un exemplu pentru a înțelege mai bine, puteți face o problemă similară. Acționând ca un model, îl ajutați să își dezvolte abilitățile de a face un lucru.
  • Dacă unele concepte pe care le învață copilul la școală, nu vă sunt la îndemână, puteți cere timp copilului pentru a vă documenta mai bine și pentru a-l ajuta.
  • Dacă adesea vă este dificil să găsiți răspunsuri la întrebările sale și în rezolvarea temelor acestuia, vorbiți cu învățătorul pentru a încerca să găsiți o soluție.
  • Dacă dificultățile persistă și riscă să afecteze rezultatele sale școlare, puteți să înscrieți copilul la un serviciu de ajutor pentru teme sau la ore de recuperare cu învățătorul. Informați-vă la școală pentru a cunoaște serviciile disponibile.

Importanța lecturii

Pentru a vă ajuta copilul în demersul său școlar, dați-i gustul lecturii:

  • Acordați timp cititului împreună cu copilul. Citiți-i povești cu voce tare sau în liniște, unul lângă altul, în timp ce priviți cartea. Faceți din acestea momentele voastre de intimitate.
  • Dacă copilului îi lipsește interesul sau motivația pentru lectură, citiți o pagină iar mai apoi cereți-i să o citească el pe următoarea. Mai mult de a-i oferi un model copilului, îl motivați prin însoțirea lui în lectură.
  • Puneți-i întrebări despre ce a citit. Cereți-i să vă povestească ceea ce a citit.
  • Determinați-l să participe la activitățile culturale asociate lecturii, cum ar fi animațiile dintr-o bibliotecă sau întâlnirea cu un autor tânăr într-o librărie.
  • Asociați lectura cu plăcerea. Dați-i ocazia de a petrece timp cu voi și de a împărți cu voi povești. Spuneți-i că poate să îi citească bunicii povești, surorii sau chiar vouă atunci când spălați vasele.

Sunt temele utile?

Unii părinți și profesori se întreabă asupra pertinenței temelor. Iată câteva argumente pro și contra temelor.

Pro teme

  • Permit părinților să evalueze mai bine ceea ce a învățat copilul și să se implice în viața sa școlară.
  • Asigură o mai bună legătură între părinte și învățător, vizavi de parcursul școlar al copilului.
  • Permit copilului să revizuiască și să aprofundeze noțiunile învățate în clasă, într-un mediu mai calm.
  • Responsabilizează copilul, care trebuie să își noteze sarcinile de făcut în caiet, pentru ca mai apoi să le rezolve.
  • Ajută la dezvoltarea autonomiei copilului deoarece acesta trebuie să își organizeze timpul, spațiul de muncă și să ceară ajutorul la nevoie.

Contra teme

  • Odată întors acasă, copilul are nevoie de mișcare și să se debaraseze de școală.
  • Unor părinți le lipsește timpul sau nu se simt bine pregătiți pentru a-i ajuta pe copii în realizarea temelor.
  • Nu toți copiii au același ritm. Timpul necesar pentru a face temele poate fi foarte important pentru cei care întâmpină dificultăți de învățare.
  • Unii învățători cred că verificarea și corectarea temelor ar putea fi înlocuită de timpul învățătorului, ceea ce permite mai multe învățături în cadrul școlar.
  • Mulți învățători au înlocuit perioada temelor cu timpul de lectură acasă, ceea ce este mult mai simplu pentru copil și părinți. Perioada de lectură poate fi integrată într-un moment agreabil petrecut împreună, unde fiecare citește o poveste.
[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut