8 pași de urmat, ca să îți menții greutatea în timpul sărbătorilor de iarnă

Sărbătorile de Crăciun se apropie ceea ce înseamnă șanse extrem de mari să cădem pradă bunătățurilor de sezon și să ne alegem cu câteva kilograme bune-n plus. Este o perioadă în care se va da o luptă crâncenă între dorința noastră de a rămâne sănătoși și a nu exagera cu mâncarea și tentația dulciurilor și preparatelor din porc, de ce nu?  

Cert este că există doar două variante din care putem alege: 1. Renunți la orice stil de viață sănătos în aceată perioadă, te-nfrupți până nu mai poți și îți setezi ca obiectiv pe 2018 să revii la greutatea inițială; 2. Te privezi de tot de înseamnă dulciuri și mâncăruri tradiționale și continui cu stilul tău de viață sănătos.

Hmm, parcă nici una dintre variante nu te tentează și nu te face pe deplin fericit. Astfel, principalul lucru care trebuie să-ți rămână în minte, este echilibrul. Știm, pare mai ușor de zis decât de făcut… totuși, următorii pași îți vor fi de folos, dacă dorești să te bucuri de preparatele de sărbătoare și să nu te îngrași.

Cum să pierzi în greutate, în timpul sărbătorilor de iarnă

  1. Un dulce pe zi!

E bine să stabiliți acest principiu încă de dinainte, pentru a fi siguri că nu exagerați cu dulciurile. În acest mod, vă puteți bucura de dulciurile de sezon cu moderație și veți fi siguri că talia voastră rămâne neschimbată. De asemenea, încercați să mestecați cât mai încet, pentru a savura din plin prăjitura preferată.

  1. Faceți mișcare cât mai multă!

Știm că poate va exista o perioadă în care nu reușești să ajungi la sală sau nu alergi ca de obicei. Totuși, încearcă să mergi pe jos de fiecare dată când se ivește ocazia. Dacă mergeți la cumpărături prin apropierea locuinței, mai bine renunțați la mașină și luați-o ușor la pas. La fel și în cazul vizitelor la prieteni, dacă aceștia locuiesc aproape.

  1. Optați pentru gustări mai multe și pentru porții mai mici de mâncare!

Una dintre problemele meselor tradiționale de Crăciun este că sunt extrem de îmbelșugate, numai cu preparate delicioase. Pentru a nu cădea pradă tuturor caloriilor acestor mâncăruri, optați pentru gustări sănătoase pe parcursul zilei. Dacă nu veți fi înfometați la ora mesei, nici nu veți putea să mâncați foarte mult, ci doar veți ciuguli câte puțin.

  1. Depășiți bariera mentală stabilită prin publicitate!

Pentru sărbători, avem tendința de a cumpăra toate nebuniile, orice pe care scrie „ediție limitată” sau „la ofertă, reducere, etc.”. Apoi, ne îndopăm cu toate cele cumpărate ca să nu ajungă să se strice și să fie aruncate la gunoi.

Destindeți-vă puțin, și nu vă mai gândiți că toate aceste produse nu vor mai exista după sărbători… ele tot pe rafturi se vor afla și în 2018, gata să vă facă pofta atunci când doriți. Deci, fără cumpărături în exces!

  1. Consumați multă, multă apă!

Foamea este ușor confundată cu setea. Dacă beți mai multă apă, vă veți obișnui să mâncați mai rar, doar atunci când simți cu adevărat foame. Deci, dacă simțiți senzația de foame, beți un pahar cu apă înainte de a vă năpusti asupra platoului cu prăjituri.

  1. Faceți exerciții imediat ce vă treziți dimineața!

Nu vorbim de lucruri complicate… este suficient să căutați un program de exerciții de 10 minute, pe care să îl puneți în aplicare, în fața oglinzii, în fiecare dimineață.

Să fim sinceri, știm că nu e imposibil! Oricine are puțină voință, dispune de aceste 10 minute pe zi.

  1. Urcați stările în loc să luați liftul!

Dacă stați la 10, poate că nu aveți chef să urcați 10 etaje, dar optați pentru măcar 5 din 10 și veți vedea diferența.

  1. Gândiți pozitiv!

De fapt, cred că ar fi trebuit să începem cu acest pas. Totul pornește de la modul în care gândim. Astfel, dacă noi suntem pozitivi și ne spunem că merităm să rămânem sănătoși și fericiți, cu siguranță vom lua decizii care să ne favorizeze pe termen lung.

Perioada sărbătorilor de iarnă nu trebuie să ne suprime dorința noastră de a rămâne sănătoși și de a ne menține în formă. Astfel, luați-vă câteva minute pentru a stabili niște principii pe care să le urmați în această perioadă. Doar cu un plan pus la punct veți reuși să țineți piept kilogramelor în plus! 🙂

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut