Alimente care luptă împotriva inflamației

Sistemul imunitar se activează atunci când corpul recunoaște orice este străin – cum ar fi un microb invadator, polen de plante sau diferite substanțe chimice. Acest lucru declanșează adesea un proces numit inflamare. Intervențiile intermitente de inflamație îndreptate împotriva invadatorilor care vă amenință sănătatea, au de fapt rol protector. 

Cu toate acestea, uneori inflamația persistă zi de zi, chiar și atunci când nu ești amenințat de un invadator străin. Într-o astfel de situație, inflamația poate deveni inamicul tău. Multe boli majore au fost asociate cu inflamația cronică – incluzând cancerul, bolile de inimă, diabetul, artrita, depresia și Alzheimer.

Unul dintre cele mai puternice instrumente de combatere a inflamației nu îl vei găsi în farmacie, ci în magazinul alimentar. „Multe studii experimentale au arătat că componentele alimentelor sau băuturilor pot avea efecte antiinflamatorii”, spune dr. Frank Hu, profesor de nutriție și epidemiologie la Departamentul de Nutriție al Școlii de Sănătate Publică din Harvard.

Având în vedere această trecere ușoară de la beneficii la dezavantaje, este important să optați pentru alimente care reduc inflamația și să le evitați pe acelea care o accentuează!

Alimente care sporesc inflamația

Încercați să evitați sau să limitați aceste produse cât mai mult posibil:

  • carbohidrați rafinați, cum ar fi pâine albă și produse de patiserie
  • cartofi prăjiți și alte alimente prăjite
  • sifon și alte băuturi îndulcite cu zahăr
  • carne roșie (burgeri, fripturi) și carne procesată (hotdogi, cârnați)
  • margarină și untură

Nu este surprinzător că aceleași alimente care contribuie la inflamație sunt considerate, în general, dăunătoare pentru sănătatea noastră, inclusiv sucuri și carbohidrați rafinați, carne roșie și carne prelucrată.

Unele dintre alimentele care au fost asociate cu un risc crescut de boli cronice, cum ar fi diabetul de tip 2 și boli de inimă sunt, de asemenea, asociate cu excesul de inflamație. Nu este surprinzător deoarece inflamația este un mecanism important pentru dezvoltarea acestor boli.

Alimentele nesănătoase contribuie, de asemenea, la creșterea în greutate, factor care în sine reprezintă un risc pentru inflamație, însă nu este singurul. Unele dintre componentele alimentare sau ingrediente pot avea efecte independente asupra inflamației și asupra consumului caloric crescut.

Alimente care combat inflamația

Includeți o mulțime de alimente antiinflamatorii în dieta întregii familii:

  • roșii
  • ulei de măsline
  • legumele cu frunze verzi (spanacul, salata verde, varza)
  • nuci și migdale
  • grăsimi cum ar fi somonul, macroul, tonul și sardinele
  • fructe cum ar fi căpșuni, afine, cireșe și portocale

Alimente care previn riscul de inflamare

În această categorie instră în special fructe și legume (afine, mere, verdețuri), care sunt bogate în antioxidanți naturali și polifenoli – compuși protectori găsiți în plante.

Studiile au asociat, de asemenea, nucile cu un risc redus de inflamație și de boli cardiovasculare și diabet. Cafeaua, care conține polifenoli și alți compuși antiinflamatori, poate proteja și împotriva inflamației.

Pentru a reduce nivelul de inflamație, urmați o dietă sănătoasă. Dacă sunteți în căutarea unui plan alimentar care să respecte cu strictețe principiile de alimentație antiinflamatoare, luați în considerare dieta mediteraneană, care este bogată în fructe, legume, fructe cu coajă lemnoasă, cereale integrale, pește și uleiuri sănătoase.

În plus față de scăderea inflamației, o dietă mai naturală și mai puțin procesată poate avea efecte vizibile asupra sănătății fizice și emoționale.

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut