Alimente care previn căderea părului

Observi tot mai mult păr pe perie atunci când te piepteni? Nu ești singura. Numeroase persoane se confruntă că căderea părului odată cu înaintarea în vârstă, în timp ce altor persoane le cade părul din diferite motive cum ar fi afecțiuni autoimune, diabet, deficiențe de vitamine, stres sau lipsa somnului.

Potrivit cercetătorilor, unul dintre lucrurile pe care le putem face în astfel de situații, este să consumat mai frecvent anumite alimente.

Iată câteva dintre alimentele bogate în substanțe nutritive, care pot stimula creșterea sănătoasă a părului!

  • Spanacul

Spanacul este o sursă excelentă de fier, vitamina A și C și proteine. Deficitul de fier este cauza principală a căderii părului, iar spanacul nu doar că este bogat în fier, însă conține și sebum care acționează ca un balsam natural pentru păr. De asemenea, ne oferă acid omega-3, magneziu, potasiu, calciu și fier. Acestea ajută la menținerea unui scalp sănătos și a unui păr lucios.

  • Morcovul și cartoful dulce

Cunoscut mai ales pentru beneficiile sale asupra vederii, morcovul conține vitamina A care stimulează, de asemenea, creșterea părului. Cartofii dulci sunt și ei ambalați cu beta-caroten care se transformă în vitamina A în corpul nostru. O deficiență a vitaminei A poate duce la scalp uscat și mâncărime.

  • Ouăle și produsele lactate

Ouăle și produsele lactate (laptele, iaurtul, brânza, etc.) sunt încărcate cu substanțe nutritive esențiale, cum ar fi proteinele, vitaminele B12, fier, zinc și acizii grași Omega 6. Produsele lactate sunt, de asemenea, o mare sursă de biotină (vitamina B7) cunoscută pentru beneficiile împotriva căderii părului.

  • Ovăzul

Includeți un castron mare de ovăz în masa de dimineață pentru a spune la revedere căderii părului. Ovăzul este bogat în fibre, zinc, fier, acizi grași omega-6 și acizi grasi polinesaturati care stimulează creșterea părului, făcând firul de păr mai gros și mai sănătos.

  • Nucile

Consumați nuci regulat pentru a preveni pierderea părului. Acestea conțin biotină, vitaminele B (B1, B6 și B9), vitamina E, o cantitate mare de proteine și magneziu, care întăresc cuticulele de păr și hrănesc scalpul. De asemenea, ajută la protejarea celulelor de deteriorarea AD-ului, care poate fi cauzată de expunerea la soare.

  • Somonul

Părul este o fibră proteică (așa cum sunt unghiile), ceea ce înseamnă că trebuie să mâncați proteine pentru a dezvolta noi componente și pentru a le fortifica pe cele existente. Proteina este, de asemenea, necesară pentru a produce keratina, o componentă structurală esențială a părului.

O alegere inteligentă este proteina marină, cum ar fi somonul, care s-a dovedit a stimula sănătatea părului la femei datorită conținutului de acizi grași omega-3 și a conținutului de vitamine.

  • Algele

Un studiu recent a constatat că un supliment care conține cistanche tubulosa (plantă de deșert folosită în medicina tradițională chineză) și laminaria japonica (o alge marină maro comestibilă) a favorizat creșterea părului la persoanele cu o pierdere de păr ușoară până la moderată. După 16 săptămâni de suplimente, voluntarii au observat o creștere de 13% a volumului părului și o creștere cu 27% a grosimii părului. Suplimentul a fost de asemenea eficient în tratarea inflamației scalpului și a mătreții.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut