Cum să încurajezi alimentația sănătoasă în rândul copiilor

Cum să încurajezi alimentația sănătoasă în rândul copiilor

O dietă sănătoasă și echilibrată este benefică pentru toată lumea, dar mai ales pentru copii, din mai multe motive. De exemplu, ajută la îmbunătățirea concentrării, a învățării și a comportamentului în timpul școlii. Mai mult, promovează creșterea și dezvoltarea fizică adecvată și încurajează rezistența la infecții.

Încurajarea copiilor să mănânce o dietă echilibrată nu este o sarcină ușoară, așa că sperăm ca sfaturile de mai jos să vă fie utile în această direcție!

  • Fă mesele interesante!

Alimentația sănătoasă nu trebuie să arate ca o povară. Astfel, făcând-o să arate amuzant și distractiv, va fi mult mai ușor să-l determini pe copil să o consume. Există multe modalități de a face acest lucru, una dintre cele mai bune și utilizate pe scară largă metode este de a implica copilul în procesul de pregătire și de gătit. Supravegherea este obligatorie, însă este important să oferiți celui mic libertatea de a face alegeri.

O altă idee bună ar fi să luați copiii la cumpărături. Încercați să vă concentrați mai mult pe secțiuni de produse, cum ar fi carnea, fructele și legumele și secțiunile de produse lactate, spre deosebire de produsele alimentare cu zahăr și procesate. Încurajați-i pe copii să aleagă alimentele pe care le consideră interesante.

  • Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei!

Obișnuiți-vă copilul să nu sară peste această masă a zilei. Micul dejun ar trebui să fie cea mai consistentă masă din zi, astfel încât să ne ofere energia necesară pentru următoarele 10-12 ore.

Astfel, încercați să oferiți copiilor măcar un bol de lapte cu cereale integrale sau ovăz în fiecare dimineață. Spre exemplu, un mic dejun sănătos ar putea include și iaurt grecesc, ouă, smoothie de fructe și legume sau fructe proaspete.

  • Fii un exemplu pentru copil!

Nu are nicio noimă dacă pe de-o parte încercați să obișnuiți copilul să mănânce sănătos, iar pe de alta, luați cina la McDonalds.

Copiii, în general, urmează exemplul oferit de părinți. Deci dacă voi veți mânca sănătos, există șanse mai mare ca cei mici să facă același lucru.

  • Nu renunța complet la dulciuri!

Renunțarea definitivă la dulciuri și băuturi acidulate, are exact efectul opus față de acela pe care îl credeți. O astfel de decizie ar putea determina consumul în exces al alimentelor, copiii devenind obsedați de mâncare.

Includeți o porție de ceva dulce pe săptămână sau chiar pe zi, în funcție de cantitate și de cât de sănătos este.

  • Fii consecvent!

Consecvența este esențială atunci când încercați să ajutați copiii să mănânce mai sănătos. Cercetările arată că acei copii care au respins inițial un produs alimentar, trebuie să fie în continuare expuși la acesta între 8-10 ori, pentru ca acel produs alimentar să ajungă să fie acceptat!

O idee bună este să încercați regula „o singură mușcătură”, ceea ce înseamnă că ori de câte ori un aliment respins este servit  la o masă, copilul trebuie să ia măcar o gură din acesta. În timp, copilul va începe să placă din ce în ce mai mult alimentul.

  • Nu fi poliția alimentară!

O concepție greșită în rândul părinților este că forțarea copilului să termine din farfurie produsele alimentare pe care nu le place, îl va încuraja să le consume mai des. Dimpotrivă, acest comportament al părinților va determina mai mult răzvrătirea copiilor.

Astfel, nu obligați copilul să mănânce mai mult decât dorește! În schimb, asigurați-vă că atunci când i se va face foame, acesta va găsi în frigider numai gustări sănătoase din care va putea alege.

Alimente recomandate de consumat într-o săptămână

Copiii ar trebui să mănânce carne din pui crescuți la curte de 4 ori pe săptămână, plus 2 sau mai multe porții de pește pe săptămână. Peștele ar trebui să fie un tip uleios, spre exemplu sardine, somon sau ton.

Copiii ar trebuie să consume, de asemenea, și 3 porții de produse lactate pe zi, acestea incluzând lapte, iaurt sau cuburi de brânză.

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut