Greutatea corporală în timpul sarcinii. Când aceasta depășește limitele normale

O dietă sănătoasă și echilibrată pe perioada sarcinii va oferi bebelușului substanțele nutritive de care are nevoie, pentru a se dezvolta într-un ritm sănătos. Dar de câte calorii extra ai de fapt nevoie?

Deși sunt necesare mai multe calorii, asta nu înseamnă că, în sarcină, trebuie să mănânci pentru două persoane. În medie, o femeie gravidă are nevoie să consume cu aproximativ 300 de calorii sănătoase, mai mult decât consuma anterior sarcinii. Acest lucru o va ajuta pe aceasta să câștige cantitatea potrivită de greutate, pentru perioada sarcinii.

Pentru recomandări specifice, nu ezita să te adresezi medicului tău. O femeie care a avut o greutate în limitele normale, înainte de sarcină, ar trebui să câștige între 11 și 15 kilograme, după ce a rămas gravidă. Femeile subponderale ar trebui să mai pună între 12 și 18 kilograme, în timp ce femeile supraponderale ar trebui să se limiteze la circa 7-11 kilograme acumulate.

În general, ar trebui să pui circa 1-2 kilograme în primele 3 luni de sarcină, și circa 0.5 kilograme/săptămână în restul perioadei de sarcină. Dacă ai gemeni, trebuie să acumulezi între 15 și 20 kilograme pe durata sarcinii.

Este deosebit de important să câștigi greutatea potrivită când aștepți gemeni, deoarece greutatea ta afectează greutatea copiilor. Totodată, întrucât gemenii se nasc adesea mai devreme de data așteptată, o mai mare greutate la naștere este importantă pentru sănătatea lor. Când ai gemeni, este posibil să ai nevoie de circa 3000 – 3500 de calorii pe zi.

De unde vin kilogramele în plus din timpul sarcinii?

  • Copil: 3.5 kilograme
  • Placenta: 900 grame – 1.3 kilograme
  • Lichid amniotic: 900 grame – 1.3 kilograme
  • Sânii: 900 grame – 1.3 kilograme
  • Rezerve de sânge: circa 1.8 kilograme
  • Grasime stocată pentru naștere și alăptare: 2 – 4 kilograme
  • Uterul mai mare: 1-2 kilograme
  • Total: 11 – 15 kilograme

Este sigur să scazi în greutate pe perioada sarcinii?

Dacă o femeie este foarte supraponderală atunci când rămâne gravidă, medicul ei ar putea să îi recomande pierderea în greutate. Atenție, pierderea în greutate ar trebui să se întâmple doar la recomandarea medicului și sub supravegherea acestuia. În majoritatea cazurilor, femeile nu ar trebui să încerce să slăbească sau să țină dietă în timpul sarcinii.

Dacă depășesc greutatea potrivită în timpul sarcinii?

Dacă ai câștigat mai multe kilograme decât ți-a recomandat medicul, nu ezita să discuți cu acesta. În cele mai multe dintre cazuri, vei dori să aștepți până după naștere pentru a pierde în greutate.

Iată câteva sfaturi pentru a încetini acumularea de kilograme:

  • Dacă consumi fast-food, optează pentru produse cu un conținut scăzut de grăsimi. Evită alimente precum cartofi prăjiți, batoane de mozarella sau pateuri de pui.
  • Evită produsele lactate integrale. Ai nevoie de cel puțin 4 porții de produse lactate în fiecare zi. De asemenea, utilizarea laptelui degresat sau cu un conținut de 1 -2% grăsimi va reduce foarte mult cantitatea de calorii și grăsimi consumate. De asemenea, alege brânză sau iaurt cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi.
  • Limitează băuturile dulci. Băuturile îndulcite conțin, în general, foarte multe calorii. Încearcă să le eviți pe cât posibil si optează mai degrabă pentru apă, apă minerală sau sifon. Iată câteva alternative sănătoase pentru perioada sarcinii!
  • Nu adăuga sare în preparatele gătite! Aceasta determină reținerea de apă.
  • Limitează dulciurile sau gustările cu multe calorii! Biscuiți, bomboane, gogoși, prăjituri, sirop, miere, chipsuri, toate au o mulțime de calorii și puține proprietăți nutritive. Încearcă să nu consumi zilnic astfel de calorii. În schimb, optează pentru fructe proaspete, iaurt cu conținut scăzut de grăsimi și alte deserturi cu un conținut scăzut de calorii.
  • Folosește grăsimi cu moderație! În această categorie intră uleiul de gătit, margarină, unt, maioneză, sosuri, smântână, brânză topită. Încearcă alternative cu conținut scăzut de grăsimi.
  • Optează pentru moduri sănătoase de gătire! Coacerea, fierberea și grillul sunt variante mai sănătoase decât prăjitul alimentelor.
  • Fă mișcare! Exercițiile moderate te pot ajuta să elimini surplusul de calorii. De obicei, plimbatul sau înotul sunt activități sigure pentru femeile însărcinate. Totuși, nu ezita să ceri sfatul medicului cu privire la exercițiile care sunt sigure pentru tine, să le practici pe perioada sarcinii.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut