Moduri simple de îmbunătățire a memoriei

Moduri simple de îmbunătățire a memoriei

Indiferent de vârstă, o memorie puternică ne oferă numeroase beneficii în activitățile practicate de zi cu zi. De asemenea, aceasta depinde de sănătatea și vitalitatea creierului, astfel că există numeroase moduri în care putem contribui la îmbunătățirea memoriei și performanța mentală.

Creierul uman are o abilitate uluitoare de a se adapta și de a se schimba – chiar până la o vârstă înaintată. Această abilitate este cunoscută sub denumirea de neuroplasticitate. Cu stimularea corectă, creierul poate forma noi căi neuronale, poate modifica conexiunile existente și se poate adapta și reacționa în moduri în continuă schimbare.

Această abilitate impresionantă a creierului este vizibilă atunci când vine vorba de memorie și învățare, așa că nu ezitați să stimulați abilitățile cognitive, să vă îmbunătățiți memoria și capacitatea de a asimila noi informații, indiferent de vârstă!

Iată câteva moduri în care puteți reuși acest lucru!

  1. Oferă-i creierului un antrenament constant!

Până la vârsta adultă, creierul dezvoltă milioane de căi neuronale care vă ajută să procesați și să vă reamintiți rapid informațiile, să rezolvați problemele familiare și să executați sarcini familiare cu un minim de efort mental. Totuși, creierul are nevoie să fie stimulat pentru a continua să se dezvolte, iar asta nu se va întâmpla dacă el este solicitat doar pentru chestii deja cunoscute.

Astfel, practică activități noi, indiferent de gradul de dificultate! Acestea sunt un bun exercițiu pentru creier, scoțându-l din zona sa de confort.

  1. Nu ignora exercițiile fizice!

Acestea ajută creierul să rămână ager. Practicarea de sport crește oxigenul în creier și reduce riscul tulburărilor care duc la pierderea memoriei. Totodată, sportul îmbunătățește efectele produselor chimice utile pentru creier și reduce hormonii de stres. Și nu în ultimul rând, practicarea de mișcare joacă un rol important în neuroplasticitate prin stimularea noilor conexiuni neuronale.

  1. Ai în vedere calitatea somnului!

Adevărul este că peste 95%  dintre adulți au nevoie între 7,5 și 9 ore de somn în fiecare noapte pentru a evita privarea de somn. Altfel, memoria, creativitatea, abilitățile de rezolvare a problemelor și cele de gândire critică sunt compromise.

Somnul este esențial pentru învățare și memorie într-un mod fundamental, cercetările susținând importanța somnului pentru consolidarea memoriei. Potrivit acestora, o activitate cheie de îmbunătățire a memoriei are loc în timpul celor mai profunde etape ale somnului.

  1. Fă-ți timp pentru prieteni!

Relațiile sociale stimulează creierul, astfel că interacțiunea cu ceilalți poate reprezenta un bun exercițiu pentru creier.

Cercetările arată că a avea prietenii semnificative și un sistem puternic de sprijin sunt vitale nu numai pentru sănătatea emoțională, ci și pentru sănătatea creierului. Într-un studiu realizat de Școala de Sănătate Publică de la Harvard, cercetătorii au descoperit că persoanele cu cea mai activă viață socială au avut cel mai scăzut risc de declin al memoriei.

  1. Atenție la stres!

Stresul reprezintă unul dintre cei mai mari inamici ai creierului. Astfel, stresul cronic distruge celulele creierului și dăunează hipocampului, regiunea creierului implicată în formarea de noi amintiri și în recuperarea celor vechi. Studiile au asociat, de asemenea, stresul cu pierderea memoriei.

  1. Râzi fără rețineri!

Probabil ai auzit că râsul este cel mai bun medicament, și asta este valabil atât pentru creier și pentru memorie, cât și pentru corp. Spre deosebire de răspunsurile emoționale, care sunt limitate la anumite zone ale creierului, râsul este implicat în mai multe regiuni ale creierului.

Așadar nu vă abțineți să râdeți! Mai mult, luați lecții de la copii! Ei sunt experții atunci când vine vorba de joc, râsete și aspectele frumoase ale vieții.

  1. Ai în vedere alimentația!

Așa cum corpul are nevoie de combustibil, la fel și creierul. Probabil deja știți că o dietă bazată pe fructe, legume, cereale integrale, grăsimi sănătoase (cum ar fi cele din uleiul de măsline, nuci, pește) și proteinele slabe vă oferi multe beneficii pentru sănătate, însă o astfel de dietă poate îmbunătăți și memoria. Iată câteva recomandări:

  • Luați-vă doza necesară de omega3!
  • Limitați caloriile și grăsimile saturate!
  • Consumați mai multe fructe și legume!
  • Consumați ceai verde!
  • Consumați vin sau suc de struguri cu moderație (un pahar/zi pentru femei și 2 pahare/zi pentru bărbați)!

Pe lângă stilul de viață, sănătatea joacă un rol important în performanța memoriei. Așadar, nu ezitați să faceți controale regulate pentru a vă asigura că totul este în regulă!

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut