Prenatal Yoga! Beneficii Si Recomandari!

Prenatal Yoga poate fi modul ideal prin care alegi să parcurgi această călătorie minunată , atât fizic cât și mental, către cel mai frumos moment din viața ta, și anume nașterea!

Dacă ești însărcinată și cauți variante de a te relaxa, dar în același timp de a rămâne în formă, poți lua în calcul clasele de Prenatal Yoga. Această practică te poate ajuta să-ți păstrezi un tonus bun și o minte limpede pe tot parcursul sarcinii, totodată având beneficii uimitoare și asupra sănătății fatului.

Înainte de toate, hai să vedem care sunt beneficiile Prenatal Yoga?

La fel ca în cazul altor practici destinate pregătirii nașterii, Prenatal Yoga are o abordare complexă ce încurajeză mișcarea, exercițiile de întindere ale corpului, concentrarea la nivel mental și foarte important, respirația. Studiile arată că toate acestea, practicate cu regularitate, duc la o stare de sănătate fizică și mentală foarte bună.

8 Beneficii ale Prenatal Yoga

  1. Îmbunătățește calitatea somnului
  2. Reduce stresul și anxietatea
  3. Menține tonusul fizic
  4. Crește forța, flexibilitatea și rezistența musculară
  5. Reduce durerile de la nivel lombar, greața, simptomele sindromului tunelului carpian și durerile de cap
  6. Îmbunătățește respirația
  7. Fluidizează sângele
  8. Mărește capacitatea de concentrare

Ce așteptări poți avea de la o clasă de Prenatal Yoga și ce ar putea implica ea?

Respirație!

Vei fi încurajată să respiri și să te bucuri de minunatele efecte ale acestor practici.
Tehnicile de respirație dedicate graviduțelor au ca scop reducerea dificultaților de respirație din timpul sarcinii, pregătirea corpului și a psihicului pentru momentul nașterii prin auto-control.

Postură!

Vei lucra posturi ușoare și vei fi încurajată să îți miști ușor corpul, gâtul, brațele și picioarele în diferite poziții pentru a-ți dezvolta forța, flexibilitatea și echilibrul.

Props-uri!

Pături, perne și centuri – acestea sunt folosite în timpul claselor de Prenatal Yoga pentru a oferi mai mult sprijin și confort viitoarelor mămici.

Relaxare!

Relaxați-vă! La sfârșitul fiecărei clase de Prenatal Yoga, vă veți relaxa mușchii și veți restabili ritmul cardiac și ritmul respirației. Veți fi încurajate să vă ascultați respirația, să acordați o atenție deosebită senzațiilor, gândurilor și emoțiilor sau să repetați o mantră sau un cuvânt care să vă aducă o stare calm interior.

Lăsați-vă conduse de propriul corp și de propriul ritm!!!

Pentru a vă proteja sanătatea voastră și pe cea a bebelușului urmați întocmai toate recomandările privind siguranța:

  • Discutați cu doctorul ce vă monitorizează înainte de a începe un program de Prenatal Yoga. Există posibilitatea să nu puteți practica Yoga dacă există un risc crescut de naștere prematură, anumite afecțiuni cardiace, probleme ale spatelui sau alte afecțiuni grave ce reprezintă un risc asupra sănătății mamei și a fătului
  • Două, trei ședințe pe săptămână vă pot ajuta să rămâneți in formă pe tot parcursul sarcinii și să vă reveniți mai ușor imediat după naștere
  • Hidratează-te! Consumă multe lichide și incercă sa practici Prenatal Yoga într-o cameră bine ventilată pentru a evita supraîncălzirea și deshidratarea.
  • Relaxează-te, Respiră și Conectează-te în fiecare moment cu senzațiile trăite în corpul tau.
  • Evită posturile ce pun accent pe compresia abdomenului, cambrarea spatelui, răsucirea abdomenului și inversiile corpului ce presupun extinderea picioarelor deasupra nivelului inimii sau a capului, cu excepția cazului în care ești practicant de yoga cu experiență.
  • Pe măsură ce sarcina înaintează folosește props-urile pentru a-ți ajusta postura corpului într-una cât mai confortabilă.
  • Acordă încredere corpului tău și felului în care te simți, încercând astfel să eviți posturile care îți depășesc nivelul de experiență și confort.
  • Dacă simți orice discomfort, durere sau contracție în timpul claselor de Prenatal, oprește-te și contactează-ți doctorul.

Cum îmi aleg o clasă de Prenatal Yoga?

În primul rând găsește o clasă care să se potrivească nevoilor și stilului tău.

Încearcă să afli care este stilul adoptat de instructor, dacă merge mai mult spre posturi statice sau conduce clasa spre un stil ușor dinamic? Este o clasa în care accentul este pus pe respirație și relaxare? Sau este o clasa în care se merge pe mișcarea și dinamica corpului, având ca scop menținerea unui tonus bun pe tot parcursul sarcinii?

Simte, conștientizează și bucură-te de magia momentului!!!! ☺

Articol scris de Maruka Yoga!

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut