Tipsuri pentru un creier mai sănătos

Tipsuri pentru un creier mai sănătos

Dacă încă vă mai setați obiective pentru noul an, luați în calcul și îmbunătățirea stării generale. Ce spuneți dacă, prin intermediul unei singure schimbări, ați avea următoarele avantaje: vă îmbunătățiți starea de spirit, concentrarea și energia, reduceți nivelul hormonilor de stres, echilibrați hormonii și reduceți riscul de demență și multe alte boli cronice?

Pentru a vă bucura de aceste beneficii, este suficient să vă preocupați mai mult de sănătatea și bunăstarea creierului – începând cu câteva modificări care vizează dieta!

Tipsuri pentru un creier mai sănătos

  1. Bea apă atunci când îți e sete!

Consumul de băuturi îndulcite este periculos, afectând metabolismul. Este la fel de important să evitați sucurile de fructe, chiar și sucurile naturale care nu conțin zahăr, deoarece organismul nu poate distinge între diferitele forme de zahăr lichid.

Și să fim realiști, ce băutură ne satură mai bine decât apa? Să nu mai spunem de efectele sale hidratante. Deci când simți sete, dă-i cu apă!

  1. Evită carbohidrații rafinați!

Zaharurile concentrate, prelucrate și amidonurile cauzează niveluri ridicate, nenaturale ale zahărului din sânge și ale insulinei, destabilizând chimia creierului și afectând metabolismul celulelor creierului. În această categorie intră zahărul, făina, sucul de fructe sau cerealele procesate.

  1. Minimizează consumul de alcool și ai grijă la cofeină!

Este necesar să aveți în vedere această recomandare, mai ales dacă suferiți de anxietate sau de insomnie.

  1. Evită uleiurile vegetale din semințe!

Evitați uleiurile rafinate (din semințe) cum ar fi soia, șofrănel și uleiul de porumb și optați, în schimb, pentru consumul de grăsimi naturale neprelucrate de la animale sau din fructe.

Uleiul de semințe produs industrial are tendința de a fi ridicat în acizi grași omega-6, care promovează inflamația și luptă împotriva acizilor grași omega-3, de care creierul nostru și sistemul imunitar au nevoie ca să funcționeze corect.

Tipurile de uleiuri menționate pot fi înlocuite cu variante mai sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline, uleiul de avocado sau uleiul de nucă de cocos.

  1. Ai în vedere să nu suferi de deficiență de fier!

Creierul are nevoie de fier pentru producerea de neurotransmițători (serotonină, dopamină și norepinefrină), generarea energiei creierului, funcția hipocampului (memoria) și semnalizarea celulară.

Dacă aveți deficit de fier, creșteți aportul de carne roșie, organe sau crustacee și reduceți aportul de alimente vegetale care interferează cu absorbția fierului. Fitații (găsiți în fasole, nuci, semințe și cereale), oxalații (găsiți în spanac, cacao, sfeclă, semințe de susan, cartofi dulci, coriandru și coacăze) și taninele (găsite în legume, nuci, cacao, vin, ceai, fructe de pădure, rodii și multe alte fructe), toate reduc accesul creierului la fier.

De asemenea, alimentele din plante conțin o formă de fier care este mai dificil de utilizat de către corpul uman. Suplimentele de fier pot fi necesare în unele cazuri și pot fi deosebit de importante pentru cei care aleg să mănânce o dietă pe bază de plante.

  1. Atenție, de asemenea, la deficiența de vitamina B12!

Fără această vitamină esențială, organismul nu poate sintetiza ADN, ARN, celulele roșii din sânge sau mielina. Nu este surprinzător că deficitul de vitamina B12 poate provoca o serie întreagă de probleme psihiatrice grave, inclusiv depresie, psihoză, probleme de memorie, manie și schimbări în comportament sau personalitate.

Dacă aveți o simplă deficiență nutrițională de vitamina B12, creșteți aportul de carne roșie și crustacee. Pentru mai multe informații în acest sens, nu ezitați să consultați medicul.

  1. Practică sport!

Găsește o formă de exerciții de care să te bucuri și pe care să o practici cu plăcere, constant (nu mai puțin de 3 ori pe săptămână).

 

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut