Învață-ți copilul să mănânce sănătos! Cercetătorii ne recomandă să nu ne dăm bătuți

Diversitatea dietelor și persistența expunerii sugarilor și copiilor la alimente sănătoase, chiar și atunci când nu le plac la început, sunt esențiale pentru promovarea comportamentelor alimentare sănătoase, au concluzionat de curând noi analize ale cercetătorilor.

Aceste noi analize aparțin cercetătorilor de la Universitatea din Buffalo și au fost realizate cu scopul de a oferi recomandări pertinente părinților, cu privire la cel mai bun mod de a determina copiii să mănânce sănătos de la o vârstă timpurie.

Așa mamă, așa copil

Alimentația sănătoasă începe încă din timpul sarcinii, susțin specialiștii. Dacă o mamă are o dietă sănătoasă în timpul sarcinii, fătul este expus acelor arome, în acest mod, copilul începând să se obișnuiască cu acestea.

După naștere, în cazul în care mama alăptează, copilul beneficiază, de asemenea, de expunerea la aromele din dieta sănătoasă, prin intermediul laptelui matern.

Aceste expuneri timpurii familiarizează bebelușul cu arome specifice, oferindu-i copilului experiența varietății, și stabilesc stadiul pentru acceptarea ulterioară a aromelor sănătoase, odată cu introducerea alimentelor solide.

Serviți alimente sănătoase, repetați, serviți alimente sănătoase, repetați

Chiar și după perioada „bebelușiei”, expunerea copiilor în mod repetat la alimente pe care le-au respins anterior, îi poate ajuta pe aceștia să accepte și chiar să placă acele alimente. În acest sens, autorul analizei menționate a declarat: „Există multe studii cu preșcolari care la început urăsc ardeii roșii, de exemplu, dar după cinci până la șase sesiuni în care aceste alimente sunt oferite în mod repetat, ei ajung să le placă”.

Cu toate acestea, revizuirea a subliniat că studii anterioare au constatat că în casele cu venituri mici, părinții nu servesc alimente anterior respinse de copii, din cauza dorinței de a nu irosi mâncarea. Autorii solicită intervenții pentru a promova expunerea repetată a copiilor la alimentele sănătoase, chiar și în aceste medii.

Alte concluzii ale cercetătorilor, privind alimentația sănătoasă

  • Variați alimentele în perioada prenatală, cea de alăptare și în perioada copilăriei timpurii. În acest mod, profitați de perioada în care neofobia – respingerea lucrurilor noi – este mai mică.
  • În afară de expunerea repetată, alte strategii cum ar fi recompensarea consumului de alimente sănătoase, ar putea să funcționa în diverse situații, însă există unele dovezi că acestea ar putea dilua efectul expunerii repetate a copiilor la alimentele sănătoase.

Cercetătorii sugerează să începem cu abordări simple cum ar fi expunerea repetată – frații, părinții, persoanele din jurul copiilor mici modelând consumul de alimente sănătoase prin propriile exemple. Rezervați alte strategii pentru situațiile în care copiii au nevoie de motivație să guste un aliment în premieră.

  • O dietă per ansamblu sănătoasă în mediul în care este crescut un copil, îl va stimula pe acesta să opteze pentru preparate sănătoase și în afara casei.

„În general, pe baza tuturor studiilor pe care le-am revizuit, cea mai puternică recomandare adresată părinților și îngrijitorilor noștri este să nu renunțe!”, a subliniat Anzman-Frasca, autorul studiului.

Sursa: ScienceDaily

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut