Învățarea a 2 limbi nu copleșește copiii de vârste foarte mici. Uite concluziile cercetătorilor

De multe ori, părinți sunt reticenți atunci când vine vorba de învățarea a 2 limbi, în cazul copiilor foarte mici (de 1-2 ani). Aceștia se tem ca atâta informație nouă să nu fie prea mult pentru cei mici și să îi copleșească.

Totuși, cercetătorii ne asigură că nu ar trebui să ne facem astfel de griji, întrucât învățarea concomitentă a 2 limbi, de către copiii mici (până-n 20 de luni), se poate desfășura fără probleme.

Pentru a determina abilitățile de control și monitorizare a limbajului în rândul sugarilor, o echipă de cercetători internaționali a realizat un studiu. Astfel, aceștia au arătat perechi de fotografii cu obiecte familiare unui grup de 24 de copii bilngvi francezi-englezi și unui număr de 24 de adulți.

Astfel, participanților li se dădeau diverse sarcini, fie utilizând cele două limbi prin alternanță, fie apelând la un mix al acestora (exemplu: „Look! Find the dog!” sau „Look! Find the chien!”). Astfel de alternanțe lingvistice sunt extrem de comune în comunitățile bilingve.

Ulterior, cercetătorii au utilizate diverse metode de urmărire a ochilor, determinând, spre exemplu, cât timp ochii participanților au rămas fixați la fotografii, după ce au auzit propozițiile cu indicații. De asemenea, specialiștii au urmărit dilatarea pupilelor, întrucât aceasta reprezintă un răspuns involuntar la cât de greu îi este creierului să „lucreze”, fiind astfel utilizată ca o măsură indirectă a efortului cognitiv.

Grupul adulților a reprezentat de fapt un grup de control, fiind supus acelorași teste ca în cazul copiilor.

Rezultatele studiului

Cercetătorii au descoperit că atât copiii implicați în studiu, cât și adulții, au întâmpinat mici „probleme” de prelucrare a informațiilor, atunci când, în aceeași propoziție,  se făcea trecerea de la o limbă la alta. În momentul în care avea loc această comutare, pupilele participanților se dilatau.

Totuși, dificultățile au fost extrem de reduse și chiar nu existau atunci când trecerea se făcea de la limba mai puțin dominantă, la cea dominantă.

Astfel, autorii studiului au declarat că aceste observații indică mai degrabă o strategie eficientă de procesare, decât o barieră în înțelegerea limbajului alternant. De asemenea, rezultatele indică și faptul că „bilingvii, pe parcursul întregii vieți, prezintă similarități importante în ceea ce privește modul în care procesează limbile utilizate.”

Astfel, specialiștii ne asigură că nu trebuie să ne face griji cum că învățarea timpurie a 2 limbi străine determină confundarea celor 2 limbi. Astfel, în loc să confunde cele 2 limbi, copiii mici au capacitatea de a face diferența între ele și de a le folosi specific, în funcție de anumite contexte.

Sursa:ScienceDaily

 

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut