Mănânci prea mult zahăr? Semne prin care corpul confirmă acest lucru

Organizația Mondială a Sănătății recomandă să fim atenți la consumul de zahăr și să nu exagerăm cu acesta. Mai exact, doar 5% din totalul de calorii consumate într-o zi, ar trebui să constituie zahărul adăugat. Acest lucru se traduce ca aproximativ 6 lingurițe de zahăr adăugat pe zi.

Pentru a reuși să monitorizăm zahărul din alimente, este recomandat să citim cu atenție eticheta produselor, înainte să le punem în coș. Astfel, analizați ingredientele și reduceți aportul de alimente prelucrate, ambalate, în favoarea produselor proaspete.

Între timp, iată câteva moduri în care corpul semnalează că doza zilnică de zahăr o depășește pe cea recomandată!

  1. Un ten cu impurități

Consumul unei cantități prea mari de zahăr poate provoca un dezastru pentru piele. Potrivit unui studiu din Jurnalul Academiei de Nutriție și Dietetică, există o asociere între o dietă bogată în zahăr și severitatea acneei. Astfel, participanții cu acnee moderată până la severă au raportat un aport mai mare de zahăr, comparativ cu persoanele care au avut o formă ușoară de acnee sau deloc.

  1. Te simți complet lipsit de vlagă

Spre exemplu, dacă mănânci un mic dejun sau un prânz plin de zahăr, dar lipsit de proteine, fibre și grăsimi sănătoase, ai putea să te găsești blocat într-o criză de lipsă de energie, la orele după-amiezei. S-ar putea să dezvolți o durere de cap sau să te confrunți cu dorința de a te întinde. O dietă echilibrată și nutritivă împiedică nivelul din zahăr din sânge să treacă de la o extremă la alta.

  1. Stomatologul îți dă vești proaste

Când bacteriile din gura ta digeră orice tip de carbohidrați, acestea produc un acid care se combină cu saliva pentru a produce placa, care, daca nu este periată, se acumulează pe dinți și începe să erodeze smalțul dinților – începutul cariilor, explică LiveScience. Asigurați-vă că vă periați dinții cel puțin de două ori pe zi pentru a reduce efectele zahărului.

  1. Ai fost diagnosticat cu hipertensiune arterială

Tensiunea arterială este considerată normală dacă este de 120/80 sau mai mică. O dietă bogată în zahăr poate împinge presiunea sângelui peste acest prag, potrivit unui studiu din Journal of the American Society of Nephrology. De asemenea, într-o cercetare din 2014, publicată în revista BMJ Open Heart, experții medicali au susținut că limitarea consumului de zahăr al populației este mai importantă decât reducerea consumului de sodiu, atunci când vine vorba de o tensiune arterială sănătoasă.

  1. Ai fost diagnosticat cu colesterol ridicat

Un semn ascuns al unei diete bogate în zahăr este creșterea nivelurilor diferitelor grăsimi care circulă în sânge. O supraabundență de zahăr poate scădea colesterolul bun al organismului (HDL) și poate crește colesterolul rău al organismului (LDL), potrivit unei cercetări publicate în Jurnalul Asociației Medicale Americane. Deși mecanismul prin care zahărul ar putea afecta colesterolul și grăsimile din sânge nu este complet înțeles, autorii studiului sugerează că fructoza poate impulsiona organismul să creeze trigliceride și colesterol LDL.

Dacă medicul tău este preocupat de nivelurile de colesterol, discutați despre cele mai bune schimbări alimentare pe care le poți face pentru a reduce colesterolul.

  1. Te simți trist

Multiple studii sugerează o legătură între aportul de zahăr și riscul de depresie. O dietă bogată în zaharuri pune bazele unor nivele de inflamație în întreg organismul, acestea fiind asociate cu niveluri mai ridicate de depresie, potrivit Prevention.com.

  1. Nu te simți niciodată sătul

Alimentele cu conținut ridicat de zahăr, dar cu conținut scăzut de proteine, fibre și alte substanțe nutritive, nu te fac să te simți plin, susțin specialiștii în nutriție. Potrivit acestora, zahărul nu declanșează acele mecanisme în organism, care determină corpul să se simtă ca și cum ar fi mâncat.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut