Metode prin care să stimulezi metabolismul

Metabolismul este extrem de important pentru persoanele care sunt preocupate de greutatea lor fizică, însă cât de repede arde corpul calorii depinde de mai multe lucruri.

Spre exemplu, unii oameni moștenesc un metabolism rapid. Bărbații au tendința de a arde mai multe calorii decât femeile, chiar și atunci când se odihnesc. Pentru majoritatea oamenilor, metabolismul încetinește constant după vârsta de 40 de ani. Deși nu vă puteți controla vârsta, sexul sau construcția genetică, există și alte modalități de îmbunătățire a metabolismului.

Iată câteva metode, relativ simple, prin care poți să-ți stimulezi metabolismul!

  • Hidratați-vă!

Corpul are nevoie de apă pentru a procesa calorii. Dacă sunteți chiar și ușor deshidratați, metabolismul dumneavoastră poate încetini. Într-un studiu, adulții care au băut opt sau mai multe pahare de apă pe zi, au ars mai multe calorii decât cei care au băut patru. Pentru a rămâne hidratați, beți un pahar de apă sau altă băutură neîndulcită înainte de fiecare masă și gustare. De asemenea, optați pentru gustări sănătoase, precum fructe și legume proaspete, care conțin în mod natural apă, decât pentru covrigi sau chipsuri.

  • Mănâncă puțin, dar frecvent!

Alimentația în reprize mici, dar frecvente poate stimula scăderea în greutate. Când mâncați mese mari, cu pauze lungi între ele, metabolismul încetinește între acestea. Optând pentru mese și gustări mai dese (una la 3-4 ore) vă ajută să vă mențineți metabolismul în continuă funcționare, astfel încât să ardeți mai multe calorii pe parcursul unei zile.

  • Optează pentru mâncăruri picante!

Alimentele picante conțin substanțe chimice naturale care pot propulsa metabolismul pe o treaptă superioară. Gătirea alimentelor cu o lingură de ardei roșu sau verde iute poate crește rata metabolică. E drept că efectul e temporar, însă dacă mâncați destul de des iute, beneficiile se pot vedea.

  • Consumă suficient de multe proteine!

Corpul arde mai multe calorii atunci când digeră proteine, comparativ cu dățile în care digeră grăsimi sau carbohidrați. Sursele bune de proteine includ carne de vită macră, curcan, pește, carne albă de pui, tofu, nuci, fasole, ouă și produse lactate cu un conținut scăzut de grăsimi.

  • Renunță la grăsimile trans!

Nu numai că aceste grăsimi sunt nesănătoase, dar pot afecta metabolismul, determinând corpul să ardă mai puțină grăsime. Grăsimile trans se pot lega de celulele grase și hepatice, ceea ce încetinește procesul. În plus, mai multe grăsimi trans înseamnă mai multă rezistență la insulină, ceea ce determină, de asemenea, o încetinire a metabolismului. Grăsimile trans se găsesc de obicei în alimente de tip fast-food și alimente foarte prelucrate.

  • Savurează cafea neagră!

Dacă sunteți consumatori de cafea, cu siguranță această recomandare este floare la ureche pentru voi. Pe lângă energia oferită și creșterea gradului de concentrare, cafeaua consumată cu moderație poate stimula creșterea ratei metabolice pe termen scurt. Cofeina vă poate ajuta să vă simțiți mai puțin obosiți și chiar să vă măriți rezistența în timpul exercițiilor fizice.

  • Încarcă-ți bateriile cu o ceașcă de ceai verde!

Consumul de ceai verde sau ceai oolong oferă avantajele combinate ale cofeinei și catechinelor, substanțe dovedite a revigora metabolismul timp de câteva ore. Cercetările sugerează că un consum de 2 – 4 cești de ceai poate stimula corpul să ardă cu 17% mai multe calorii în timpul exercițiilor fizice, pentru o perioadă scurtă de timp.

  • Evită dietele drastice!

Aici sunt incluse toate dietele care presupun un consum mai mic 1200 de calorii pentru femei și 1800 de calorii pentru bărbați. Acestea sunt dăunătoare pentru orice persoană care dorește să-și îmbunătățească metabolismul. Deși acestea diete drastice vă pot ajuta să scădeți în greutate, ele nu sunt recomandate pentru că sunt sărace din punct de vedere nutritiv și, mai mult decât atât, pot determina pierderea masei musculare. Astfel, rezultatul final este că organsimul arde mai puține calorii, iar tu vei lua mult mai repede în greutate odată cu renunțarea la o astfel de dietă.

Cu puțină voință, cu siguranță vei reuși să ții cont de aceste recomandări simple, care te vor ajuta să-ți îmbunătățești metabolismul, acesta la rândul său contribuind la menșinerea greutății ideale.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut