10 alimente care stimulează somnul

Lipsa unui program sănătos de somn este o problemă pe care o au numeroase persoane. Unora le este extrem de greu să adoarmă, alții au somnul destul de agitat, trezindu-se de mai multe ori pe noapte, în timp ce altor persoane le este extrem de dificil să se pună la somn la o oră rezonabilă.

Indiferent de cauza problemelor cu somnul, cert este că lipsa unui somn liniștit și a unui program bine pus la punct poate provoca multe probleme de sănătate.

Totodată, un somn de calitate ne aduce numeroase beneficii: stimularea unei bune dispoziții, creșterea capacității de concentrare, consolidarea sistemului imunitar, menținerea unei greutăți normale și a unui ten tânăr, precum și scăderea riscului bolilor de inimă.

Vestea bună este că problemele cu somnul pot fi ameliorate. Iar o soluție ușoară în acest sens este introducerea în dietă a anumitor alimente.

Iată câteva dintre alimentele care provoacă somnul!

  1. Peștele. Majoritatea tipurilor de pește, în special somonul și tonul, sunt bogate în vitamina B6. Această vitamină este necesară în procesul de producție a melatoninei – un hormon care induce somnul. Totodată, somonul conține acizi grași omega 3 care, potrivit cercetărilor, sunt benefice pentru reducerea stresului, stimulând o stare de relaxare.
  2. Bananele. Acestea sunt o sursă bogată de potasiu. Potasiul, la rândul său, se pare că este benefic pentru reducerea oboselii picioarelor și prevenirea crampelor picioarelor din timpul nopții. Totodată, bananele conțin magneziu, acesta ajutând la relaxarea mușchilor și nervilor, stimulând circulația sănătoasă și digestia.
  3. Nucile sunt o sursă bine de triptofan, un aminoacid de stimulare a somnului, care ajuta la producția de serotonină și melatonină. Totodată, cercetătorii de la Universitatea din Texas au descoperit că nucile conțin propria lor sursă de melatonină, acest lucru stimulând chiar mai rapid somnul.
  4. Migdalele conțin o cantitate însemnată de magneziu, această substanță minerală îmbunătățind calitatea somnului, fiind de asemenea cunoscută și ca un remediu pentru durerile de cap. Potrivit Reader’s digest, un studiu publicat în Journal of Orthomolecular Medicine a descoperit că atunci când nivelul de magneziu din corp este prea scăzut, ne este mai greu să adormim.
  5. Cartofii dulci sunt de asemenea ideali în declanșarea stării de somn. Aceștia conțin potasiu, relaxând mușchii și nervii și ajutând circulația și digestia. Extrem de gustoși, aceștia pot fi pregătți în diverse moduri, astfel că vor fi îndrăgiți de toți membrii familiei.
  6. Cireșele. Un pahar de cireșe poate stimula somnul, potrivit cercetătorilor de la Universitățile din Pennsylvania și Rochester. Cireșele, în special tarta cu cireșe, cresc în mod natural nivelul de melatonină. În studiul realizat de acești cercetători, participanții care au băut suc de cireșe au observat o oarecare îmbunătățire a simptomelor de insomnie, comparativ cu participanții care au consumat o băutură cu efect placebo.
  7. Ceaiul de mușețel. O ceașcă din acest ceai te va ajuta să te relaxezi și, ulterior, să dormi. Conform cercetătorilor, consumul de ceai de mușețel este asociat cu creșterea nivelului de glicină, o substanță chimică ce relaxează nervii și mușchii, acționând ca un sedativ ușor.
  8. Ouăle. Bogate în proteine, acestea pot contribui la menținerea nivelului stabil de zahăr din sânge, astfel încât să puteți dormi toată noaptea. Puteți consuma ouăle cu pâine integrală prijită. Asocierea proteinelor din ouă cu carbohidrații din cerealele integrale din pâine fac ca triptofanul din proteine să fie accesibil mai ușor.
  9. Ovăzul. Un bol de ovăz cu puțină miere și scorțișoară sună delicios înainte de culcare. Acesta conține o mulțime de nutrienți, printre care calciu, magneziu și potasiu. Toate acestea sunt bune promotoare ale somnului și, așa cum deja am menționat, nivelul mic de magneziu din organism este asociat cu apariția problemelor cu somnul.
  10. Năutul este de asemenea o sursă bună de triptofan. Deci, o gustare cu humus și crackers din cereale integrale poate fi ideală pentru a promova calitatea somnului.

Introducând aceste alimente în dieta familiei, cu precădere la cină sau ca o gustare de seară, este o metodă naturală și sănătoasă de stimulare a unui somn sănătos.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut