6 moduri prin care să reduci consumul de zahăr la copii

Încurajarea copiilor să mănânce sănătos este o provocare cu care se confruntă orice părinte. Deși insuflarea acestui principiu nu este tocmai floare la ureche, asta nu înseamnă că este un lucru imposibil!

Iată câteva sfaturi utile în această direcție!

  1. Fiți creativi!

Creativitatea în materie de alimentație presupune mai multe lucruri. Sigur că pentru un copil va fi important și designul, să așezi fructele și legumele pe farfurie, astfel încât să obții un curcubeu sau un avion. Totuși, acesta nu este singurul lucru important.

Atunci când decideți să introduceți copilului un aliment sănătos, este adevărat că texturile interesante și culorile luminoase au rolul lor, însă aveți în vedere ca gusturile noi să le introduceți în asociere cu gusturi mai vechi, deja plăcute de copii.

  1. Aveți pregătite mai multe variante!

Atunci când copilul are de ales între 2 variante, va avea impresia că dispune de autonomia de a alege. Nu este nevoie să pregătești dinainte 2 farfurii diferite și să îl lași după să aleagă… este suficient să îl întrebi dinainte de a decora farfuria ce variantă de gustare preferă.

De asemenea, este recomandat ca întotdeauna să ai măcar o gustare sănătoasă în frigider, la care copilul să poate apela și fără ajutorul tău. Un iaurt, sticksuri de fructe, etc.

  1. Evitați băuturile cu zahăr!

Cu toții știm că sucurile acidulate sunt considerate printre cele mai nesănătoase, însă nici sucurile de fructe nu sunt chiar așa sănătoase cum par. Și astfel de sucuri și apa aromată pot conține zahăr, astfel că cea mai bună variantă pentru copii este apa simplă.

Sigur că este posibil ca cei mici să spună că nu le place ce „gust” are, însă le puteți schimba percepția storcând puțină portocală sau infuzând o cană mare cu căpșuni și mentă.

  1. Nu interziceți, dar controlați!

După cum s-a demonstrat în repetate rânduri, interzicerea alimentelor le face și mai atractive pentru copii. De fapt, efectul alimentelor interzise este atât de puternic, încât s-a sugerat chiar că aceasta funcționează în cazul  alimentelor sănătoase, cum ar fi fructele.

Fursecurile sau un baton de ciocolată nu vor pune în pericol obiceiurile sănătoase ale copiilor, atât timp cât acestea sunt consumate în cantități controlate, ocazional. Ca regulă generală, încercați să nu păstrați astfel de gustări tentante în casă! Evitați să le oferiți copiilor dacă aceștia nu le cer, și limitați cantitatea oferită dacă o fac.

Explicați de ce e bine să limiteze consumul acestor gustări – cum pot afecta acestea sănătatea. O astfel de excplicație va funcționa mai bine pe termen lung decât dacă ați refuza fără să spuneți nimic!

  1. Începeți să vă gândiți și la mese!

E adevărat că modificările privind consumul de zahăr sunt mai ușor de făcut în cazul gustărilor. Totuși, țineți cont că reducerea consumul de zahăr ar trebui făcută în mod holistic.

Dacă jumătate din consumul total de zahăr al copiilor provine de la băuturi zaharoase și gustări, atunci este evident că mesele reprezintă cea de-a doua jumătate. Începeți să vă gândiți la moderarea deserturilor după mese și la înlocuirea micului dejun zaharat.

  1. Construiește o dietă sănătoasă pentru întreaga familie!

Copiii învață din ceea ce fac adulții, așa că este important ca părinții să facă de asemenea alegeri sănătoase. Cercetările arată că acei copii care iau frecvent masa în familie, sunt mai predispuși să mănânce fructe și legume și au mai multe obiceiuri alimentare sănătoase care pot continua și în viața adultă. Aplicați aceleași reguli tuturor celor din familie, iar copiii nu vor fi singurii care vor învăța o lecție valoroasă.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut