9 Beneficii ale consumului de curmale

Curmalele sunt bogate în mai multe vitamine, minerale și fibre. Aceste fructe delicioase conțin ulei, calciu, sulf, fier, potasiu, fosfor, mangan, cupru și magneziu, toate benefice pentru sănătate. Unii specialiști în domeniul sănătății au spus că consumarea o curmală pe zi este necesară pentru o dietă echilibrată și sănătoasă.

Descoperă 9 beneficii ale consumului de curmale asupra sănătății!

  1. Bogate în proteine

Curmalele sunt o sursă excelentă de proteine, ajutându-ne să rămânem în formă și chiar să ne menținem mușchii puternici. Deci, sunt ideale mai ales dacă mergi la sală și ești atent la aspectul fizic.

  1. Bogate în vitamine

Curmalele conțin vitamine cum ar fi B1, B2, B3 și B5, precum și A1 și C. Dacă introduceți curmalele în aimentația zilnică, nu va trebui să luați suplimente de vitamine.

Nu numai că îmbunătățesc starea de sănătate, însă veți observa o schimbare notabilă a nivelului de energie, deoarece curmalele conțin zaharuri naturale, cum ar fi glucoza, sucroza și fructoza. Deci, funcționează foarte bine ca o gustare rapidă.

  1. Promovează creșterea în greutate

Așa cum deja am spus, curmalele sunt bogate în zahăr, proteine și multe vitamine esențiale. Acest conținut îmbelșugat contribuie la creșterea în greutate. Deci dacă doriți să vă mai îngrășați puțin sau să puneți mușchi, nu ezitați să le consumați. În schimb, dacă doriți să vă mențineți greutatea, există variate surse care recomandă să consumați curmalele, în combinație cu castraveți.

  1. Îmbunătățesc sănătatea oaselor

Curmalele sunt o sursă excelentă de seleniu, mangan, cupru și magneziu. Toate acestea sunt necesare atunci când vine vorba de menținerea sănătoasă a oaselor noastre și prevenirea unor condiții cum ar fi osteoporoza.

  1. Mențin sănătatea sistemului nervos

Vitaminele prezente în curmale le transformă pe acestea într-un stimulent ideal pentru sănătatea și funcționalitatea sistemului nervos. Potasiul este unul dintre ingredientele primare în promovarea unui sistem nervos sănătos și receptiv și, de asemenea, îmbunătățește viteza și vigilența activității creierului. Prin urmare, ele sunt o sursă minunată de hrană pentru oameni pe măsură ce îmbătrânesc și sistemul lor nervos devine lent, precum și pentru cei care doresc să-și păstreze mintea ascuțită.

  1. Bogate în fier

În afară de fluorul care vă păstrează dinții sănătoși, curmalele conțin și fier, care este recomandat mai ales celor care suferă de deficiență de fier. În plus, acesta este minunat și pentru purificarea sângelui.

  1. Promovează digestia

Dacă înmuiați câteva curmale în apă și le mestecați zilnic, sistemul digestiv se va comporta foarte bine. Mai mult, curmalele sunt recomandate celor care au probleme cu constipația.

  1. Îmbunătățesc calitatea pielii

Vitaminele C și D din curmale au un efect benefic asupra pielii, menținând pielea mai netedă și elastică. Introducerea curmalelor în dieta zilnică poate avea și unele beneficii pe termen lung. Acestea au efecte anti-îmbătrânire și previn acumularea de melanină în corp.

  1. Vindecă alergiile

Una dintre cele mai interesante fațete ale curmalelor este prezența sulfului organic în ele. Acesta nu este un element foarte obișnuit de găsit în alimente, dar are o valoare utilă pentru sănătate, contribuind la reducerea reacțiilor alergice și a alergiilor sezoniere. Conform unui studiu realizat în 2002, compușii organici cu sulf pot avea un impact pozitiv asupra numărului de persoane care suferă de rinită alergică sezonieră.

Curmalele sunt fructe gustoase cu un conținut nutritiv extrem de bogat, așa că nu ezitați să le introduceți în dieta zilnică a întregii familii.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut