Alimente care îmbunătățesc metabolismul

Alimente care îmbunătățesc metabolismul

Există anumite alimente care îmbunătățesc metabolismul. Cu cât metabolismul tău este mai crescut, cu atât arzi mai multe calorii și este mai ușor să te menții în formă și să scapi de greutatea nedorită.

Uite câteva alimente numai bune de consumat, dacă îți dorești să-ți îmbunătățești metabolismul!

  1. Alimentele bogate în proteine

Alimentele bogate în proteine cum ar fi carnea, peștele, ouăle, laptele, legumele, nucile și semințele, ar putea contribui la creșterea metabolismului pentru câteva ore.

Acest lucru se întâmplă pentru că aceste alimente solicită mai multă energie din partea corpului pentru a fi digerate. Aceasta se numește efectul termic al alimentelor și se referă la numărul de calorii necesare corpului dumneavoastră pentru a digera, absorbi și procesa nutrienții asimilați în cadrul meselor.

Cercetările arată că acest efect termic este cel mai ridicat în cadrul alimentelor bogate în proteine. Spre exemplu, ele măresc rata metabolică cu 15-30%, comparativ cu carbohidrații – 5-10% sau grăsimile – 0-3%.

De asemenea, dietele bogate în proteine reduc încetinirea metabolismului adesea observată în timpul scăderii în greutate, ajutând corpul să-și păstreze masa musculară.

Mai mult, proteina menține starea de sațietate pentru mai mult timp, acest lucru prevenind mâncatul în exces.

  1. Alimente bogate în fier, zinc și seleniu.

Fierul, zincul și seleniul joacă fiecare roluri diferite, dar la fel de importante în funcționarea corectă a corpului.

Cu toate acestea, ele au un lucru în comun: toate cele trei sunt necesare pentru buna funcționare a glandei tiroide, care reglementează metabolismul.

Cercetările arată că o dietă prea săracă în fier, zinc sau seleniu poate reduce capacitatea glandei tiroide de a produce cantități suficiente de hormoni, lucru care vă poate încetini metabolismul.

Printre alimentele bogate în zinc, seleniu și fier se numără carnea, fructele de mare, leguminoase, nuci și semințe.

  1. Ardeii iuți

Capsaicina, o substanță chimică găsită în ardei iute, poate stimula metabolismul prin creșterea numărului de calorii și a grăsimilor pe care le ardeți.

Potrivit unei analize asupra a 20 de cercetări pe acest subiect, capsaicina poate ajuta organismul să ardă în jur de 50 de calorii în plus pe zi.

Acest efect a fost observat inițial după administrarea a 135-150 mg de capsaicină pe zi, dar unele studii au raportat beneficii similare cu doze de până la 9-10 mg pe zi. Mai mult decât atât, capsaicina poate avea proprietăți de reducere a apetitului.

Totuși, este bine să avem în vedere că nu toate studiile sunt de acord cu aceste beneficii ale capsaicinei.

  1. Cafeaua

Potrivit studiilor, cafeina găsită în cafea poate contribui la creșterea ratei metabolice cu până la 11%.

De fapt, studii diferite au descoperit că persoanele care consumă cel puțin 270 mg de cofeină zilnic sau echivalentul a aproximativ trei căni de cafea, ard 100 de calorii pe zi.

Mai mult, cofeina poate ajuta organismul să ardă grăsimea stocată pentru energie și pare să fie mai eficientă în creșterea performanței antrenamentului.

Totuși, efectele cafeinei pot varia de la o persoană la alta, în funcție de diferite caracteristici individuale, cum ar fi greutate corporală sau vârstă.

  1. Ceaiul

Potrivit cercetărilor, combinația dintre cofeina și catechinele din ceai poate îmbunătăți metabolismul.

Spre exemplu, ceaiul oolong și ceaiul verde pot îmbunătăți metabolismul cu 4-10%. Asta înseamnă că numărul de calorii arse într-o zi poate crește și cu 100.  Tot aceste 2 ceaiuri se pare că au capacitatea să crească arderea grăsimilor cu până 17%.

Un ceai eficient de asemenea în îmbunătățirea metabolismului este ceaiul matcha.

  1. Apa

Consumul suficient de apă este o metodă excelentă de a rămâne hidratat. De asemenea, consumul de apă are capacitatea să stimuleze temporar metabolismul cu până la 24-30%.

Unii cercetători consideră că aproximativ 40% din această creștere se explică prin caloriile suplimentare necesare pentru încălzirea apei până ajunge la temperatura corpului.

Cu toate acestea efectele par a dura doar 60-90 minute după consumul de apă și, din nou, totul variază de la o persoană la alta.

  1. Alimente precum lămâia, mazărea, năutul, fasolea și arahidele.

Pe lângă proteinele pe care mazărea, năutul, fasolea și arahidele le conțin, acestea au în compoziție fibre dietetice, cum ar fi amidonul rezistent și fibrele solubile, pe care organismul le poate utiliza pentru a alimenta bacteriile bune care trăiesc în intestin.

La rândul lor, aceste bacterii prietenoase produc acizi grași cu lanț scurt, care pot ajuta organismul să utilizeze grăsimea stocată ca energie și să mențină nivelurile normale de zahăr din sânge.

Legumele sunt, de asemenea, bogate în arginină, un aminoacid care poate crește cantitatea de carbohidrați și grăsimi pe care corpul le poate arde pentru energie.

În plus, mazărea, fasolea și lămâia conțin, de asemenea, cantități substanțiale de glutamină, ceea ce poate contribui la creșterea numărului de calorii arse în timpul digestiei.

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut