Alimente care pot cauza constipația

Constipația este o problemă obișnuită care este în general definită ca având mai puțin de trei mișcări intestinale pe săptămână.

Circa 27% dintre adulți experimentează constipația și simptomele sale însoțitoare, precum balonarea și gazele. Cu cât înaintăm în vârstă și devenim inactivi din punct de vedere fizic, cu atât suntem mai predispuși la această problemă.

Unele alimente pot ajuta la ameliorarea sau reducerea riscului de constipație, în timp ce altele pot face mai rău.

În cele ce urmează, vom descoperi principalele surse alimentare care pot cauza constipația!

Ce alimente pot cauza constipația

  1. Bananele necoapte

În timp ce bananele coapte pot ajuta la prevenirea constipației, bananele necoapte tind să aibă efectul opus. Asta pentru că bananele necoapte conțin amidon mai rezistent, un compus care este mai greu de digerat.

În timpul procesului de coacere, amidonul rezistent este transformat în zaharuri naturale, care sunt mult mai ușor de digerat.

Bananele necoapte conțin, de asemenea, cantități mai mari de tanin, un compus despre care se crede că reduce viteza cu care alimentele trec prin intestin.

  1. Alcoolul

Alcoolul este frecvent menționat ca o cauză probabilă a constipației. Asta deoarece, dacă beți alcool în cantități mari, poate crește cantitatea de lichide pierdute prin urină, cauzând deshidratare.

Slaba hidratare, fie din cauza lipsei suficiente de apă, fie prin pierderea a prea multă apă prin urină, este adesea legată de un risc crescut de constipație.

Din păcate, nu s-au găsit studii privind legătura directă între consumul de alcool și constipație. Mai mult, unii oameni au raportat mai degrabă diaree, decât constipație, după o noapte de băut.

Este posibil ca efectele să varieze de la o persoană la alta. Cei care doresc să contracareze efectele potențiale de deshidratare și constipație ale alcoolului ar trebui să încerce să consume după fiecare porție de alcool, un pahar de apă sau altă băutură nealcoolică.

  1. Alimente care conțin gluten

Glutenul este o proteină găsită în cereale cum ar fi grâu, orz, secară, speltă, kamut și triticale. Unii oameni pot prezenta constipație atunci când mănâncă alimente care conțin gluten.

De asemenea, unii oameni au intoleranță la gluten. Aceasta este o afecțiune cunoscută sub numele de boala celiacă. Când cineva cu boală celiacă consumă gluten, sistemul imunitar atacă intestinul, dăunând grav acestuia. Din acest motiv, persoanele cu această boală trebuie să urmeze o dietă fără gluten.

În majoritatea țărilor, aproximativ 0,5-1% dintre persoane au boală celiacă, dar mulți nu știu despre aceasta. Constipația cronică este unul dintre simptomele comune. Din fericire, evitarea glutenului poate ajuta la ameliorarea și vindecarea intestinului.

  1. Cerealele procesate

Boabele procesate și produsele obținute din acestea, cum ar fi pâinea albă, orezul alb și pastele albe, sunt mai puțin hrănitoare și pot fi mai constipatoare decât cerealele integrale.

Acest lucru este cauzat de faptul că tărâțele și părțile germinale ale boabelor sunt îndepărtate în timpul prelucrării.

  1. Laptele și produsele lactate

Constipației provocate de lapte și produsele lactate sunt expuși în principal copiii, chiar și aceia mici și sugarii. Asta se întâmplă pentru că aceștia pot prezenta sensibilitate la proteinele găsite în laptele de vacă.

O analiză a studiilor efectuate pe o perioadă de 26 de ani a constatat că unii copii cu constipație cronică au prezentat îmbunătățiri atunci când au întrerupt consumarea laptelui de vacă.

Într-un studiu recent, copiii cu vârsta cuprinsă între 1 și 12 ani cu constipație cronică au băut lapte de vacă pentru o perioadă de timp. Laptele de vacă a fost apoi înlocuit cu lapte de soia pentru o perioadă ulterioară de timp. 9 dintre cei 13 copii din studiu au prezentat ameliorarea constipației, atunci când laptele de vacă a fost înlocuit cu lapte de soia.

  1. Alimentele prăjite sau de tip fast-food

Consumând alimente prăjite sau fast-food în cantități mari, poate, de asemenea, crește riscul de constipație. Acest lucru este cauzat de faptul că astfel de alimente au un conținut extrem de bogat în grăsimi și foarte scăzut în fibre, combinație care poate încetini digestia.

Totodată, și alegerea unor gustări nesănătoase (ciocolată, biscuiți, chipsuri) poate provoca constipația, exact din aceleași motive.

În plus, alimentele prăjite și de tip fast-food tind să conțină cantități mari de sare, ceea ce poate reduce conținutul de apă al scaunului, uscându-l și făcându-l mai greu de eliminat.

Așa cum unele produse alimentare pot cauza constipație, există altele care o pot ameliora. Acestea sunt cele care conțin o cantitate însemnată de fibre: mere, fructe de pădure, brocoli, varză, spanac, conopidă, morcovi, boabe de fasole fierte sau cereale integrale (ovăz).

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut