Alimente care te apără de gripă și răceală

Alimente care te apără de gripă și răceală

Pentru că sezonul rece abia a început, iar gripa și răceala abia așteaptă să vă vâneze, ne-am gândit să vă oferim câteva recomandări alimentare, care să vă apere de gripă și răceală.

Alimente care te apără de gripă și răceală

  • Peștele gras – incluzând somonul, tonul și macroul;

Acesta este bogat în acizi grași omega 3, compuși care ajută la reducerea inflamației dăunătoare din organism. Inflamația cronică împiedică funcționarea corectă a sistemului imunitar și poate contribui la răceli și gripă, precum și la alte boli mai grave.

Omega 3 poate lupta împotriva răcelii pe mai multe fronturi. Potrivit health.com, într-un studiu placebo controlat, publicat în Brain, Behavior and Immunity, studenții din domeniul medical care au luat suplimente de ulei de pește timp de trei luni aveau niveluri mai scăzute de inflamație și, de asemenea, mai puține simptome de anxietate – o afecțiune care în sine poate slăbi funcția imună.

  • Fructele citrice

Vitamina C, care se găsește cel mai frecvent în fructele citrice, este un antioxidant care poate reduce simptomele răcelii cu 23%, susțin studiile. O revizuire a 21 de studii a constatat că numai 1 până la 8 grame (1000 până la 8000 de miligrame) de vitamina C au acest efect. Pe acestea le puteți procura din suplimente sau din fructe citrice, ardei gras roșu, broccoli, varză de bruxel, papaya, cartofi dulci și roșii.

  • Usturoiul

Nu, nu mirosul de usturoi este cel care sperie bacteriile dăunătoare și virușii. Alicina este cea care are acest rol – o componentă activă din usturoi, cu proprietăți antimicrobiene și antibacteriene. Studiile de cercetare au arătat că persoanele care au luat suplimente de usturoi au prezentat răceli mai rare și mai puțin severe comparativ cu cele care au luat un placebo.

  • Stridiile

Zincul, un mineral esențial, are un istoric puternic când vine vorba de lupta împotriva răcelii obișnuite. În acest sens, cercetătorii au concluzionat că administrarea pastilelor de zinc pare să scurteze durata simptomelor de răceală la adulți.

Suplimentele de zinc prezintă un risc de efecte secundare, cum ar fi greața și durerile de cap. Astfel, o soluție ar fi să obții cantitatea de zinc necesară prin alimentație. Iar stridiile pot fi o opțiune în acest sens.

  • Ghimbirul

Se pare că ghimbirul are abilități mult mai multe, decât să cameze un gât inflamat și iritat. Acesta conține substanțe chimice numite sesquiterpene care vizează în mod specific rinovirusurile (cea mai comună familie de virusuri de răceală), precum și substanțe care suprimă tusea.

Totodată, ghimbirul are capacitatea de a reduce în mod natural febra și durerea, fiind considerat de asemenea și un sedativ ușor.

  • Turmericul (Curcuma)

Unul dintre condimentele în vogă, turmericul este bogat în antioxidanți, fiind considerat un antiinflamator natural. De asemenea, s-a demonstrat că persoanele care consumă turmeric sunt mai puțin sensibile la răceli, tuse și congestie.

Acesta se utilizează de obicei în preparatele cu curry.

  • Iaurtul și kefirul

Consumul de alimente probiotice, cum ar fi iaurtul și kefirul, reprezintă o modalitate bună de a reface tulpinile de bacterii benefice, care promovează sănătatea digestivă și ajută la prevenirea bolilor stomacale.

Beneficiile bacteriilor bune pot merge dincolo de intestinul nostru. Astfel, există studii care susțin că consumul de probiotice – fie în formă alimentară sau sub formă de suplimente – scad riscul infecțiilor tractului respirator superior mai mult decât un placebo.

  • Mierea

Adesea, aceasta este considerată un leac general: pentru arsuri, tăieturi sau zgârieturi. De asemenea, aceasta este benefică pentru calmarea durerilor din gât, asociate răcelii, iar proprietățile sale antioxidante și antimicrobieneajută la combaterea infecțiilor cauzate de virusuri, bacterii și ciuperci.

Avertisment: Nu acordați miere copiilor cu vârsta mai mică de 1 an. Sistemele lor imune nu sunt suficient de dezvoltate pentru a preveni botulismul infantil, care este purtat în sporii de miere.

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut