Apa în dieta copiilor

Apa este crucială pentru supraviețuire. Ființele umane trebuie să bea mai multe pahare de apă pe zi, pentru a menține funcționarea corespunzătoare a organismului.

Apa reprezintă mai mult de jumătate din greutatea corporală și o persoană nu poate supraviețui mai mult de câteva zile fără aceasta. De ce? Organismul are o mulțime de funcții importante și are nevoie de apă pentru a îndeplini dintre ele. De exemplu, sângele, care conține multă apă, transportă oxigenul la toate celulele corpului. Fără oxigen, aceste celule mici ar muri și corpul tău s-ar opri din lucru.

Apa se găsește, de asemenea, în limfă, un fluid care face parte din sistemul imunitar, care vă ajută să luptați împotriva bolilor. Aveți nevoie de apă pentru a digera mâncarea și pentru a scăpa de reziduuri. Apa este necesară pentru sucuri digestive, urină (pipi) și materiile fecale. De asemenea, apa este ingredientul principal al transpirației.

Pe lângă faptul că este o parte importantă a lichidelor din corpul fiecărei persoane, apa este necesară pentru ca fiecare celulă să funcționeze normal.

Cum procură organismul apa necesară?

Organismul nu își procură cantitatea necesară de apă doar din consumul acestui lichid. Orice lichid consumat conține și un procent de apă. Totuși, apa și laptele sunt cele mai bune alegeri. Mai mult decât atât, surse excelente de apă sunt și fructele și legumele.

Beneficiile consumului de apă în rândul copiilor

  1. Reduce consumul de băuturi bogate în zahăr

Rata consumului de băuturi acidulate în rândul copiilor continuă să crească, ceea ce înseamnă că mulți dintre copii consumă mai multe băuturi zaharoase decât apă. Astfel, este recomandat să vă obișnuiți copilul să consume apă zilnic, de fiecare dată când simte senzația de sete.

Spre exemplu, îi puteți asigura o sticlă de 0.5 l de apă, pe care să o aibă mereu la-ndemână și să o poată umple ori de câte ori este cazul.  De asemenea, este recomandat să restricționați consumul de băuturi dulci pentru ocaziile speciale.

  1. Previne deshidratarea

Corpul copilului are nevoie de o aprovizionare constantă cu apă pentru a asigura organismului cantitatea necesară îndeplinirii funcțiilor care permit copilului să învețe, să crească și să fie activ fizic. Atunci când copilul nu bea suficientă apă, poate suferi o ușoară deshidratare, ceea ce îl poate face să se simtă obosit sau lipsit de energie.

Totodată, atunci când un copil este deshidratat, pot apărea și alte semne precum uscăciunea gurii sau lipsa urinării.

  1. Asigură eliminarea toxinelor și transportarea nutrienților

Apa joacă multe roluri în corpul copilului, iar scăderea numărului de toxine care pot duce la boală, este unul dintre cele mai importante. Totodată, MayoClinic.com adaugă că, atunci când copilul își aprovizionează corpul cu un flux constant de apă, substanțele nutritive pe care le consumă din alimente sunt transportate mai eficient la toate organele interne.

Care este cantitatea de apă suficientă?

Deși are aceste roluri și beneficii importante, nu există o cantitate magică de apă pe care copiii trebuie să o consume zilnic. De obicei, copiii obișnuiesc să bea în timpul meselor și, desigur, atunci când simt senzația de sete.

În funcție de sezon, de activitatea fizică desfășurată, de dietă și de starea de sănătate, cantitatea de apă consumată diferă. Este întotdeauna important să le reamintiți copiilor să bea apă, dar, ca ghid general, copiii cu vârsta de până la 8 ani ar trebui să aibă cel puțin 4-5 căni de apă pe zi. Copiii de peste 8 ani necesită cel puțin 6-8 căni de apă pe zi.

De asemenea, momentele în care copiii bea apă sunt importante. Astfel, dacă aceștia practică un anumit sport, este recomandat să consume apă, atât înainte de antrenament, cât și în timpul, dar și după ce acesta se încheie.

Cel mai simplu mod de a afla dacă ați consumat suficientă apă, este să analizați culoarea urinei. Atunci când aceasta este de un galben foarte deschis, înseamnă că organismul are suficientă apă, eliminând cantitatea în exces. Atunci când urina este de un galben închis, înseamnă că organismul nu are cantitatea de apă necesară, deci cel mai probabil este timpul să beți.

Cum stimulez copilul să bea mai multă apă?

Cercetările au arătat că adăugarea diferitelor arome în apă mărește cantitatea de lichid consumată în mod voluntar. Cu toate acestea, este important să fiți precauți la cantitatea de kilojouli (energie) care ar putea fi consumată în același timp. Încercați următoarele recomandări pentru a ajuta la creșterea aportului de apă în rândul copiilor:

  • Adăugați o felie de lămâie, lime sau castravete, pentru a da un gust diferit apei;
  • Asigurați-vă că copilul are întotdeauna o sticlă de apă la îndemână;
  • Folosiți ierburi, inclusiv menta sau condimente, cum ar fi ghimbir, pentru a aroma apa;
  • Congelați fructele proaspete și utilizați-le ca cuburi de gheață în paharele de apă;

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut