Beneficii psihologice ale unei alimentații sănătoase

Beneficii psihologice ale unei alimentații sănătoase

Nu mai este nicio surpriză că alimentația își lasă amprenta asupra noastră în diverse moduri. Cu beneficii atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, alimentația sănătoasă nu influențează doar starea fizică a persoanelor, ci aceasta are și numeroase beneficii psihologice.

Astfel, alegerile alimentare sănătoase pot contribui la o varietate de îmbunătățiri asupra stării mentale și psihologice de ansamblu! În acest mod, vei observa și unele efecte pozitive asupra relațiilor sociale.

Uite ce beneficii psihologice îți oferă o alimentație sănătoasă!

Beneficii psihologice ale unei alimentații sănătoase

  • Alimentația sănătoasă influențează starea de dispoziție.

Puține persoane sunt capabile să ne suporte mofturile atunci când avem schimbări dese de dispoziție și când trecem brusc de la o stare la alta. Urmând o dietă sănătoasă, care este scăzută în carbohidrați procesați sau zaharuri, poate îmbunătăți vizibil schimbările de dispoziție. Potrivit specialiștilor în nutriție, consumul de zahăr rafinat și carbohidrați procesați provoacă creșteri ale nivelului de zahăr din sânge, ceea ce poate duce la schimbări rapide în starea de spirit și în temperament. O dietă sănătoasă te va ține departe de astfel de transformări nedorite.

  • O alimentație sănătoasă îți furnizează energia necesară pentru întreaga zi.

Când te simți bine, ai senzația că îi hrănești și pe cei din jur cu această stare. Parcă e molipsitoare, astfel că îți ușurează interacțiunile, indiferent de context. Astfel, fie că e vorba de o petrecere, o ieșire cu prietenii sau cu copilul, o ședință, dacă dispui de o doză de energie suficientă, totul va merge ca pe roate. În acest caz, este recomandat să optezi pentru alimente precum ovăz, paste integrale sau cartofi dulci.

  • O alimentație sănătoasă menține activitatea creierului la cote maxime.

Potrivit cercetărilor desfășurate de-a lungul timpului, există unele alimente care îmbunătățesc funcția creierului. Spre exemplu, sucul de struguri, uleiul de măsline extra virgin, merele sau spanacul sunt doar câteva dintre alimentele despre care s-a dovedit că previn declinul cognitiv și îmbunătățesc memoria. Totodată, menținerea activă a creierului pe parcursul întregii vieți ne ajută să rămânem activi, prevenind depresia.

  • O alimentație sănătoasă scade riscul de boli mentale.

Studiile au arătat că o dietă echilibrată își lasă amprenta pozitiv asupra diverselor tipuri de afecțiuni mentale. Astfel, mâncând sănătos, reducem simptomele de depresie sau anxietate, ori simptomele negative ale tulburărilor bipolare sau de atenție/hiperactivitate. Aceste beneficii sunt datorate mai ales faptului că o dietă sănătoasă și echilibrată ajută la menținerea unui nivel constant de zahăr în sânge.

  • Alimentația sănătoasă contribuie la o stimă de sine crescută.

În momentul în care faci alegeri alimentare sănătoase, bogate în nutrienți, ajungi să te simți mândru de sine. Totodată, aceste alegeri sănătoase stimulează îmbunătățirile fizice, astfel că te vor ajuta, spre exemplu, să ai un ten mai tânăr, un păr sănătos sau silueta mult dorită. Acestea la rândul său îți vor furniza încrederea în sine după care orice persoană tânjește.

Un stil de viață sănătos, bazat pe o dietă echilibrată și sport, are numeroase beneficii atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, stimulând sănătatea fizică și mentală, oferindu-ne de asemenea o stare de spirit mai bună.

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut