Beneficiile unei alimentații sănătoase în copilărie

Beneficiile unei alimentații sănătoase în copilărie

O alimentație sănătoasă în rândul copiilor este necesară, întrucât aceasta furnizează beneficii pentru durata întregii vieți. De asemenea, printre beneficiile unei alimentații sănătoase în copilărie se numără deprinderea unor obiceiuri sănătoase pe parcursul întregii vieți, la care este destul de greu să mai renunți, odată ce le-ai deprins.

Vom descoperi din informațiile ce urmează de ce este importantă o alimentație sănătoasă încă din copilărie și ce beneficii are aceasta pe parcursul întregii vieți.

Beneficiile unei alimentații sănătoase în copilărie

  • Bucurându-se de o alimentație sănătoasă, copiii vor avea șansa să-și definească și să-și însușească semnificația unei diete sănătoase încă din copilărie.

O alimentație sănătoasă este aceea care oferă copilului toți nutrienții de care organismul său are nevoie. Pentru a beneficia de toți aceștia, este nevoie de consumul unor alimente cât mai variate. O metodă prin care vă puteți asigura că cel mic asimilează toți nutrienții necesari, este să împărțiți farfuria în patru. Astfel o jumătate revine fructelor și legumelor, iar cealaltă jumătate este pentru proteine și cereale. Pe lângă acestea, este recomandat ca cel mic să consume și o cantitate moderată de lactate, iar alimentele care conțin grăsimi excesive și zaharuri trebuie consumate doar ocazional.

  • O alimentație sănătoasă asigură dezvoltarea fizică și creșterea copiilor.

Înainte de naștere și în primii opt ani de la naștere, corpul copiilor se dezvoltă cu o repeziciune uluitoare. Toate aceste transformări necesită asimilarea unor nutrienți în organism. De exemplu, noii dinți și oasele necesită calciu, care poate fi asigurat prin lapte, iaurt și brânză. Copiii au mai multă apă în corp decât adulții și atunci au nevoie de mai multe lichide, astfel încât ei să nu devină deshidratați.

Astfel, pentru a susține toate aceste transformări, corpul are nevoie de alimente care conțin vitamine, minerale, carbohidrați complecși și proteine. Aceste alimente vor asigura nutrienții necesari pentru creștere și dezvoltare. Privind consumul de fructe și legume în rândul copiilor, Academia Americană de Pediatrie recomandă consumul a cel puțin cinci fructe și legume în fiecare zi.

  • O alimentație sănătoasă susține dezvoltarea creierului.

Copiii care se bucură de o dietă sănătoasă, primesc de asemenea beneficii directe pentru dezvoltarea creierului. De exemplu, dacă un copil nu primește cantitatea necesară de iod și fier, poate experimenta întârzieri ale dezvoltării cognitive, precum și ale abilităților motorii. Totodată, un copil a cărui dietă este deficitară în acidul gras esențial DHA, poate experimenta întârzieri în procesul de învățare sau de dezvoltare.

  • O alimentație sănătoasă ține departe problemele de sănătate.

Consumul de alimente sănătoase scade riscul unor afecțiuni cu care se pot confrunta copiii. Spre exemplu, copiii care au o dietă echilibrată se pot confrunta cu mai puține carii. De asemenea, multe probleme de sănătate cronice, cum ar fi obezitatea, bolile de inimă, tensiunea arterială ridicată, diabetul și cancerul, au rădăcini care se trag dintr-o alimentație neadecvată în copilărie.

După cum observăm, atunci când copiilor le este asigurată o alimentație sănătoasă încă din copilărie, aceștia evită numeroase probleme de sănătate care le pot afecta parcursul vieții, atât în copilărie, cât și în viața de adult.

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut