Carbohidrații în alimentație. Când știm că sunt prea puțini?

Există un motiv stiințific pentru care mulți dintre noi nu se pot abține în fața alimentelor delicioase care conțin carbohidrați în cantități ridicate. La polul opus se află persoanele care evită în mod preponderent acest grup alimentar, crezând în mod eronat că alegerea este benefică pentru bunăstarea lor.

Totuși, este bine să reținem că un consum redus de carbohidrați poate determina numeroase efecte secundare.

Dieteticianul și nutriționistul australian Susie Burrell a dezvăluit de curând semnele pe care ar trebui să le avem în vedere, în cazul în care consumăm un nivel prea scăzut de carbohidrați.

Astfel, în timp ce o dietă bogată în carbohidrați poate duce la creșterea în greutate, reducerea drastică a carbohidraților are efectele sale.

Iată ce aspecte semnalează că alimentația zilnică nu îți oferă doza necesară de carbohidrați!

  1. Lipsa pierderii în greutate!

O percepție greșită despre carbohidrați este că pe măsură ce vei mânca mai puțini, vei slăbi mai mult.

Cu toate acestea, carbohidrații sunt necesari pentru a vă menține eficient metabolismul.

„Dacă consumați mai puțin de 80g din totalul carbohidraților în fiecare zi, dar faceți o mulțime de exerciții fizice, cantitatea de carbohidrați va fi prea scăzută pentru a metaboliza efectiv grăsimea corporală, iar rata metabolică va încetini în timp”, a explicat nutriționistul Susie Burrell.

Burrell sugerează să adăugați un fruct, o felie de pâine sau o jumătate de cană de cereale integrale la o masă consumată imediat după antrenament, pentru a crește aportul și pentru a vă susține sistemul metabolic.

  1. Senzația de oboseală!

Senzația de oboseală ar putea fi un semn cheie al faptului că nu includeți suficient de mulți carbohidrați în dieta zilnică.

Burrell a explicat că acest lucru poate fi cauzat de unele modificări ale nivelurilor de glucoză din sânge.

Nivelul fluctuant de glucoză poate determina apariția durerilor de cap, incapacitatea de concentrare și un sentiment general de letargie. Astfel, în timp ce multe persoane pot asocia consumul de carbohidrați cu o senzație de încetineală, este bine de știut că evitarea acestora poate să aibă exact același efect.

  1. Pofta de zahăr!

Atunci când organismul are poftă de ceva în mod special, poate de fapt să îți comunice că te confrunți cu o deficiență.

Acesta este motivul pentru care, după o masă mare, simți că ai mai putea înfuleca niște dulciuri: porția de mâncare consumată nu ți-a oferit un echilibru benefic al nutrienților. Adică atât carbohidrați, cât și proteine.

Deci, este recomandat să reținem că nivelul fluctuant de glucoză din sânge poate avea ca efect senzația de foame extremă chiar și atunci când am mâncat chiar cu 1-2 ore înainte. Asta pentru că nu ne-am luat doza necesară de carbohidrați.

  1. Probleme digestive!

Alimentele bogate în carbohidrați sunt surse excelente de fibre dietetice, care ajută conținutul intestinului să se deplaseze fără probleme. Astfel, un consum prea mic de carbohidrați poate determina apariția constipației care, cu siguranță știți, nu este deloc confortabilă.

„Când intestinul a fost obișnuit să consume aceste alimente în mod regulat și dintr-o dată constată că nu mai primește cantități semnificative de fibre pe bază de grâu, poate afecta în mod semnificativ cantitatea totală de vrac care se deplasează prin intestin și provoacă reduceri semnificative ale timpului de tranzit, sau timpul în care reziduurile se deplasează prin tractul digestiv.”, a spus Burrell.

  1. Respirație grea!

O dietă săracă în carbohidrați poate afecta de asemenea mirosul respirației.

 „Când aportul nostru de carbohidrați scade sub un anumit nivel, organismul va produce cetone, care sunt o sursă alternativă de combustibil pentru ficat și creier, obținută din depozitele de grăsimi. […] Cetonele au un miros foarte distinct, dintre care unele vor fi secretate prin salivă dacă sunteți în starea de cetoză.”

Cetoza reprezintă o stare metabolică care apare atunci când corpul nu are suficienți carbohidrați pentru a arde energie.

Așadar, indiferent de obiectivele stabilite, privind sănătatea sau greutatea, nu reduceți drastic consumul de carbohidrați. Ca și alți nutrienți, și aceștia au rolul lor specific.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut