Consumul de pătrunjel și beneficiile sale

Pătrunjelul este o plantă mediteraneană, veche de 2000 de ani care dă un strop de culoare diverselor tipuri de preparate. Încă de mică bunica îmi tot repeta cât de multe beneficii are consumul de pătrunjel, astfel că, draga de ea, nu ezita să asezoneze aproape orice preparat cu această plantă.

De-a lungul timpului au devenit cunoscute 2 tipuri de pătrunjel: cel cu frunzele crestate și cel italian, cu frunze plate. Consumul de pătrunjel se pare că a fost practicat pentru prima dată de către greci. Inițial, pătrunjelul era considerat o plantă sacră, fiind utilizat ca un simbol al respectului pentru sportivii victorioși, dar și pentru decedați. Totodată, această plantă a fost apreciată pentru proprietățile sale medicinale, ulterior ea fiind consumată ca hrană.

Informații nutriționale despre pătrunjel

Potrivit medicalnewstoday.com, 10 fire de pătrunjel conțin 4 calorii, 0.3 grame de proteine, 0.1 grame de grăsimi, 0.6 grame de carbohidrați, 0.3 grame de fibre, 0.1 grame de zahăr.

Ce beneficii are consumul de pătrunjel?

  • Vitamina K din pătrunjel contribuie la sănătatea oaselor, în timp ce conținutul bogat de vitamina C stimulează întărirea sistemului imunitar. Totodată, pătrunjelul conține vitaminele A și E, complexul de vitamine B, calciu, fier, magneziu, zinc, potasiu, fosfor, sodiu și zinc. Toate aceste vitamine și minerale sunt nemaipomenite privind dezvoltarea bebelușilor.
  • O sursă ideală de antioxidanți. Aceștia ajută la protejarea organismului împotriva oricăror daune la nivel celular, cauzate de radicalii liberi. Totodată, beta-carotenul conținut luptă împotriva îmbătrânirii pielii.
  • Remediu împotriva tulburărilor digestive. Pentru a scăpa de acest disconfort, este recomandat o linguriță de pătrunjel proaspăt și un pahar de apă.
  • Are proprietăți antiinflamatorii. Astfel, pătrunjelul este ideal pentru persoanele care suferă de dureri articulare.
  • Bun pentru vedere. Așa cum am menționat, această plantă este o sursă bogată de vitamina A și beta-caroten. Aceste elemente sunt esențiale pentru dezvoltarea sănătoasă a vederii copiilor.
  • Vindecă infecțiile tractului urinar. Pătrunjelul are proprietăți diuretice, acestea ajutând la golirea vezicii urinare și păstrarea tractului urinar departe de infecții.
  • Datorită conținutul ridicat de fier, consumul de pătrunjel este recomandat persoanelor care suferă de anemie.

Cum să utilizezi mai mult pătrunjel în alimentația zilnică

  • Pătrunjelul proaspăt tocat se îmbină extrem de bine cu cartofi, sosuri pe bază de roșii, diverse tipuri de mâncăruri cu carne de pui de casă, salată pe bază de cereale, fructe de mare, arome mediteraneene și preparate din ouă.
  • Nu ezita să arunci câteva crenguțe de pătrunjel în sucul verde favorit! Combină sosul diverselor salate cu pătrunjel sau asezonează omleta cu această plantă.
  • Totodată, pătrunjelul poate constitui chiar el elementul cheie al unei salate. Încearcă pătrunjelul combinat cu roșii sau o salată arăbească ce conține pătrunjel și cușcuș.

După cum observați, consumul de pătrunjel are numeroase beneficii asupra sănătății, indiferent de vârstă. Așadar, nu ezita să introduci aceasta plantă în alimentația întregii familii.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut