Cum să-ți educi copilul să mănânce sănătos

Alimentația sănătoasă este un lucru pe care fiecare părinte îl dorește pentru copilulu său. Dar cum facem ca această dorință să nu fie doar a noastră, ci și a copiilor noștri? Cum îi determinăm să renunțe la dulciuri în favoarea fructelor, de exemplu? Ei bine, un rol împortant în această experiență „de convingere” îl joci chiar tu, părintele. În acest sens, iată câteva strategii care te vor ajuta să-ți educi copilul să mănânce sănătos.

Un rol important în dobândirea unei alimentații sănătoase îl are ritualul meselor. Astfel, mesele în familie prezintă numeroase avantaje atât pentru părinți, cât și pentru copii. De exemplu, acest ritual poate căpăta o importanță mult mai mare decât simpla acțiune de a mânca împreună. Gândiți-vă că această activitate vă aduce pe toți împreună, oferindu-vă șansa la conectare și comunicare eficientă. Mai mult decât atât, cercetările arată că toți copiii care iau mesele în familie sunt tentați să mănânce mai multe fructe, legume și cereale și mai puțin predispuși să mănânce alimente nesănătoase, să fumeze sau să consume alcool într-un viitor apropiat.

Totodată, dacă îți obișnuiești copilul să ia masa în familie, vei avea posibilitatea să îi controlezi alimentația, să introduci noi alimente în dieta copilului și chiar să reprezinți un model în această privință. Observând că tu consumi fructe sau că mănânci modera, îl va tenta pe cel mic să împrumute și el astfel de obiceiuri și să încerce și el unele mâncăruri sau alimente care poate până acum nu i-au stârnit interesul.

O altă modalitate prin care să-ți convingi copilul să mănânce sănătos, este să-l implici în pregătirea mesei. Întreabă-l ce are chef să mănânce, roagă-l să te ajute la prepararea mâncării, în limita vârstei, desigur. J Toate acestea îl vor face să se simtă responsabil și să-și dea seama că și părerea lui contează. După ce ați pregătit masa, puteți, de exemplu, să invitați un prieten la cină. Este un prilej ideal de a cunoaște prietenii puștiului tău, de a socializa și, desigur, de a savura o cină delicioasă. A, dar fii cu băgare de seamă! Nu porni discuții contradictorii la masă și nici nu ține morale! Aceste lucruri îl vor determina pe cel mic să nu mai vadă cu ochi buni mesele în familie, rămănând cu amintiri neplăcute despre acestea.

Apelează la decorarea mâncării și la smoothe-uri, mai ales în cazul preșcolarilor. Aceste metode îi vor determina pe cei mici să nu mai vadă alimentația ca pe o obligație, dimpotrivă! Un decor amuzant sau un gust delicios, îi va ajuta pe copii să consume alimente pe care în mod normal nu le-ar fi consumat.

Arată-i copilului sursa alimentelor! Un lucru interesant pe care îl mai poți face pentru a-ți convinge copilul să mănânce sănătos, este să-i arăți sursa alimentelor. De exemplu, faceți o plimbare într-o livadă de pruni sau de nuci. Sau mergeți la o fermă de animale pentru a vedea cum e muls laptele sau cum ouă găinile. Experiența s-ar putea dovedi una interesantă pentru cel mic, reușind să-l convingă să încerce alimente care până acum nu-l atrăgeau.

După cum observi, pentru a-i inspira copilului interesul pentru o alimentație sănătoasă este important ca, în primul rând, tu să practici acest lucru, să vadă un model în tine, după care să transformi această experiență într-una incitantă. În copilărie, totul este o aventură, lucrurile impuse sau obligațiile neavând deloc succes.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut