Dovleacul

Dovleacul, o leguma minune care scoate din incurcatura orice parinte

Când vine vorba de mâncarea copiilor, unele mame devin extrem de inventive, mai ales acelea care au de a face cu copii ceva mai mofturoși.

Eu, de exemplu, nu-mi aduc aminte să fi mâncat dovleac atunci când eram mică. Mama nu era obișnuită să ne gătească ceva cu această legume. Așa că eu am descoperit-o abia când am devenit eu părinte, aflând de ea de la alte mămici. Și, mi-am dat seama cât este de minunată: sănătoasă, ieftină, se găsește din belșug și poate fi preparată în zeci de feluri.

Despre proprietățile dovleacului se poate scrie mult, dar e bine să ne păstrăm la informațiile esențiale, pe care le înțelegem cu toții și anume:

  • Conține vitamine importante ca: vitamina A, vitamina C și vitamina E, vitamin K. Prima, care se găsește în proporția cea mai mare, este utilă în menținerea integrității pielii și a mucoaselor membranelor și are un important rol pentru o vedere sănătoasă.
  • Conține vitamine din complexul B, foarte bune pentru sănătatea sistemului nervos.
  • E o sursă bună de minerale: cupru, calciu, potasiu și fosfor.
  • Este un antioxidant natural extraordinar pentru organism.
  • Este una dintre legumele cu cel mai scăzut nivel de calorii (circa 26 la 100 grame) și nu conține grăsimi saturate sau colesterol.
  • Semințele sunt o bună sursă de fibre alimentare și acizi grași nesaturați, buni pentru sănătatea inimii.

Alege un dovleac a cărui coajă nu are pete și este tare, care pare greu, pentru că în mod contrar va fi deshidratat.

Cel mai bun mod de a-l pregăti este de a-l coace și nu de a-l fierbe, în acest fel păstrându-se cât mai multe din proprietățile lui, cât și gustul.

Cele mai utilizate rețete sunt acelea de supă-cremă de dovleac și piure de dovleac. Acesta din urmă poate fi combinat cu alte piureuri, cum ar fi cel de cartofi sau de avocado și chiar cu piureuri de fructe etc. De asemenea, dovleacul copt sau fiert poate fi introdus (ras sau sub formă de piure) în diverse aluaturi – de la cel de clătite la cel de broșe, dar și în alte prăjituri.

Poate fi copt cu nucșoară sau scorțișoară și mâncat ca atare sau poate intra în combinația unor băuturi gen smoothie de banana, lapte de soia etc.

Sunt sigură că oricare dintre voi poate găsi multe alte combinații interesante, care să-l facă pe copil să-și lingă degețelele de plăcere. Poftă bună!

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut