Fructe pe care să le consumi în sezonul rece

Fructe pe care să le consumi în sezonul rece

Chiar dacă sezonul rece nu este la fel de ofertant ca cel cald, din punct de vedere al fructelor apărute acum, asta nu înseamnă că trebuie să neglijăm doza de fructe consumată în sezonul rece!

Iată câteva tipuri de fructe numai bune de consumat iarna, precum și beneficiile pe care acestea ni le oferă!

7 fructe pe care să le consumi iarna

  1. Grepfrut

Acest fruct din categoria citricelor este un bun stimulator al imunității. Un grepfrut mediu conține circa 80% din doza zilnică recomandată de vitamina C. Mai mult, pulpa sa roz este bogată în vitamina A și fibre „de umplere”. O altă veste bună este că 100 de grame de grepfrut conțin doar 34 de calorii.

  1. Afine proaspete

Consumate proaspete, afinele conțin mult mai puțin zahăr, comparativ cu afinele uscate: 4 g / ceașcă VS 18 g / un sfert de ceașcă. Afinele proaspete sunt bogate în vitamina A care contribuie la sănătatea pielii și a ochilor. De asemenea, se crede că acestea ajută la scăderea nivelului de colesterol rău.

  1. Curmale

Aceste fructe sunt bogate în fibre, ceea ce înseamnă că ne conferă o senzație de sațietate pentru mai mult timp. La fel ca fructele recomandate anterior, și acestea sunt o sursă excelentă de vitamina A, ajutând la menținerea sănătoasă a vedereii și prevenind „orbirea de noapte”.

  1. Kiwi

Aceste fructe mici și păroase conțin potasiu cât o banană, însă un număr înjumătățit de calorii. Potasiul este benefic pentru controlul tensiunii arteriale, prin menținerea în echilibru a electroliților. Totodată, acestea conțin de 2 ori mai multă vitamină C decât portocalele, constituind o sursă semnificativă de antioxidanți, sub formă de vitamina E. O ceașcă de kiwi conține peste 270% din doza zilnică recomandată de vitamina C, care ajută în lupta împotriva radicalilor liberi.

  1. Lămâie

Prea acre pentru o gustare, însă într-un ceai se potrivesc de minune. Mai mult, datorită conținutului ridicat de vitamina C, lămâile contribuie la menținerea sănătoasă a vaselor de sânge, gingiilor, pielii și dinților. De asemenea, acestea contribuie la întărirea sistemului imunitar. Stoarceți puțină lămâie în apa sau în ceaiul verde consumate dimineața pentru un plus de energie și pentru a ține la distanță gripa și răceala.

  1. Rodie

Probabil că ați consumat rodie în varianta de suc, iar asta nu e deloc rău. Sucul de rodii este bogat în antioxidanți (mai mult decât alte sucuri de fructe) – doar o ceașcă / zi ar putea ajuta la menținerea la distanță a efectelor radicalilor liberi, prin oxidarea colesterolului „prost”, potrivit unui studiu preliminar din Jurnalul American de Nutriție Clinică.

Un alt studiu a arătat că consumul de suc de rodie ar putea îmbunătăți fluxul de sânge la inimă la persoanele cu ischemie miocardică, o afecțiune gravă în care aprovizionarea cu oxigen a inimii este compromisă deoarece arterele care duc la aceasta sunt blocate.

  1. Gutui

Sunt mult mai sănătoase ca „rudele” lor – merele și perele – conținând de 2 ori mai multă vitamina C. De asemenea, acestea sunt bogate în compuși fenolici anti-virali, despre care s-a constatat că pot combate virusul gripal.

 

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut