Grăsimile în alimentație

Grăsimile în alimentație

Grăsimile nu trebuie privite cu reticență în toate cazurile, mai ales atunci când vine vorba de dezvoltarea armonioasă a copiilor. Există o multitudine de grăsimi bune care ajută la buna creștere a celor mici. Iată la ce ne referim când spunem aceste lucruri.

Grăsimile au adesea o reputație proastă, totuși, unele dintre ele sunt utile! Grăsimile bune ajută spre exemplu corpul să utilizeze eficient vitaminele, mai ales vitamina D care este esențială pentru absorbția de calciu. Grăsimile dau de asemenea energie și ajută în plus la creșterea copilului și la dezvoltarea creierului acestuia.

Locul grăsimilor

Încă de la nașterea sa, bebelușul trebuie să aibă o alimentație constituită din 50% grăsimi pentru a putea asigura buna sa creștere și dezvoltare. Între 1 an și 3 ani, de la 30% la 40% dintre caloriile pe care copilul le consumă trebuie să provină din grăsimi. După 3 ani, grăsimile trebuie să îi furnizeze acestuia în fiecare zi în jur de 20% la 35% dintre calorii.

Pentru ca acest lucru să se întâmple, nu este necesară adăugarea de unt în mesele sale. Copilul absoarbe grăsimile de care are nevoie bând lapte și mâncând regulat iaurt, brânză sau unt de arahide. Nucile, avocado, ouăle, brânza, peștele gras și produsele din soia sunt la fel de bune surse de grăsimi.

Numeroase mâncăruri iubite de copii sunt bune ocazii de a le face bogate și hrănitoare. Este cazul lasagnei, pastele cu sos pesto, o omletă sau somonul.

Grăsimile de evitat

Produsele transformate, spre exemplu, cartofii prăjiți, mezelurile, biscuiții și produsele de patiserie sunt bogate în grăsimi rele (grăsimi transformate și saturate). Trebuie așadar să le oferiți cât mai puțin copiilor.

Deserturile, cartofii prăjiți și crochetele făcute în casă pot reprezenta o bună alternativă pentru a înlocui mâncarea nesănătoasă din comerț: sunt mai puțin grase și mult mai nutritive decât cele făcute în comerț.

Nu alimentelor slabe în grăsimi

Evitați să dați alimente ușoare sau slabe în grăsimi copilului. Cum acesta este în plină creștere, are nevoie de multă energie. De exemplu, este indicat să îi dați lapte integral (3,5% grăsime) până la vârsta de 2 ani și să alegeți iaurturile care conțin cel puțin 2% grăsime, pe durata întregii sale copilării.

Alimentația slabă în grăsimi nu aduce nimic bun copiilor și nu ajută la o greutate sănătoasă a acestora. Din contră, studiile spun că acest lucru poate favoriza acumularea de grăsimi pe burtă, mai târziu în viața acestora.

Copilul cu surplus de greutate

Dacă copilul are un surplus de greutate, o alimentație slabă în grăsimi nu este o soluție. Da, este de preferat ca acesta să mănânce mai puține alimente cu pesmet, fripte sau transformate, dar alimentele hrănitoare, chiar dacă sunt grase, au locul lor în meniu. Trebuie mai degrabă să evaluați ansamblul de obiceiuri alimentare ale acestuia și nivelul său de activitate fizică. Veți câștiga mai mult dacă veți diminua sucul și băuturile zaharate și asigurându-vă că cel mic mănâncă după foamea sa și nu din cauză că așa trebuie.

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut