La ce este bună vitamina C la copiii de la 0 la 3 ani?

La ce este bună vitamina C la copiii de la 0 la 3 ani?

Medicii și pediatrii o recomandă, însă, de ce este atât de importantă vitamina C pentru copiii noștri?

Copilul este obosit odată cu intrarea la grădiniță și doriți să îi faceți o cură cu vitamina C? Bună idee! Vă prezentăm în articolul de mai jos cum trebuie să o folosim pentru a nu pierde nici măcar o picătură.

Ce este vitamina C?

Este un compus organic (necesar organismului în cantități mici) indispensabil tuturor vârstelor și pe care ar trebui să îl introducem în alimentație.

De ce este vitamina C importantă pentru bebeluși?

Aceasta este o vitamină pentru vitalitate: ea servește pentru a lupta contra bolilor (răceli) și activează cicatrizarea rănilor. Joacă, de asemenea, un rol antioxidant.

Este o vitamină fragilă căci lumina și oxigenul o distrug: se va evita lăsarea sucului de portocale la soare, spre exemplu! Este de asemenea sensibilă la gătire, o parte din vitamina C fiind distrusă în contact cu căldura. Din acest motiv, este important consumul de fructe și legume crude.

La bebeluși, prin gătitul legumelor, se pierde această vitamină, așadar este mai degrabă un complement decât o adevărată sursă. Însă, îi putem determina pe aceștia să consume fructe crude blenduite sau sub formă de suc (de prefarat dimineața).

Dacă pregătim un compot mai devreme de masa bebelușului (este destul de dificil să prepari la minut în fiecare zi) trebuie pus într-un vas bine închis la rece, ferit de lumină și de aer. Astfel, acesta poate fi conservat timp de2 zile. Altfel, mai bine îl congelăm, îi va păstra vitaminele mai mult timp.

Ce alimente conțin cea mai multă cantitate de vitamina C?

De la vârstă la vârstă, dozajul recomandat de vitamina C diferă astfel: de la 0 la 1 an – 50 mg pe zi; de la 1 la 3 ani – 60 mg pe zi.

Se găsește mai ales în plante, așadar în fructe și legume. Mai ales în citrice (portocale, mandarine, clementine, lămâi, grapefruit) dar și în kiwi, fructe roșii (căpșune, zmeură) sau chiar în mango. Cât despre legume, ardeii sunt bogați în vitamina C, dar nu sunt tocmai recomandați pentru cei mici. Ne orientăm mai bine spre familia verzei (conopidă, brocoli), spanac și cartofi.

Totodată, această vitamină este prezentă și în laptele pentru copii, chiar și în cel de creștere.

Aportul de vitamina C la copiii până în 3 ani contribuie la dezvoltarea armonioasă a acestora, stimulându-le întreg organismul și punându-i în mișcare. Nu ezitați să vă aprovizionați cu vitamina C cât mai des posibil.

 

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut