Lămâia și beneficiile sale pentru organism

Lămâia este bogată în vitamina C, fibre și diverși compuși de plante benefici. Acești nutrienți sunt responsabili pentru beneficiile lămâilor asupra sănătății.

Printre altele, lămâile pot susține sănătatea inimii, controlul greutății sau sănătatea digestivă.

Iată câteva dintre beneficiile lămâilor în organism, susținute științific!

  • Sprijină sănătatea inimii

Lămâile reprezintă o sursă excelentă de vitamina C. O lămâie asigură aproximativ 31 mg de vitamina C, ceea ce reprezintă 51% din doza zilnică recomandată (DZR).

Cercetările au arătat că consumul de fructe și legume bogate în vitamina C reduce riscul de boli cardiace și accident vascular cerebral.

Totuși, nu numai vitamina C este considerată a fi benefică pentru sănătatea inimii. Fibrele și compușii de plante din lămâi ar putea, de asemenea, să reducă semnificativ anumiți factori de risc pentru bolile cardiace. Spre exemplu, un studiu a constatat că consumul de fibre din citrice (spre exemplu din lămâie) a redus nivelul total al colesterolului din sânge după 4 săptămâni. Chimicalele din plante găsite în lămâi, și anume hesperidina și diosmina, s-a dovedit, de asemenea, că scad colesterolul.

  • Ajută la controlul greutății

Lămâile sunt adesea recomandate ca fiind benefice pentru scăderea greutății. În aceste sens, există unele teorii.

Una dintre acestea susține că fibrele de pectină solubile, pe care lămâile le conțin, se extind în stomac, menținând starea de sațietate pentru mai mult timp. Totuși, puține sunt persoanele care consumă lămâi întregi. Și pentru că sucul de lămâie nu conține pectină, băuturile din suc de lămâie nu vor menține sațietatea în același mod.

O altă teorie susține că lămâia consumată cu apă caldă este benefică pentru scăderea în greutate.

Cercetările arată că, de fapt, compușii de plante din extractul de lămâie pot ajuta la prevenirea sau reducerea câștigului de greutate în mai multe moduri. Într-un studiu, potrivit healthline.com, șoarecii care au primit o dietă de îngrășare, au primit polifenoli de lămâie extrași din coajă. Ei au câștigat mai puțin în greutate și mai puține grăsimi corporale decât alți șoareci cu dietă de îngrășare, dar fără administrarea de polifenoli din lămâie.

Acestea sunt concluzii interesante. Cu toate acestea, în prezent, niciun studiu nu a confirmat efectele pierderii în greutate ale compușilor din lămâie la om.

  • Previne pietrele la rinichi

Pietrele la rinichi sunt bucăți mici care se formează atunci când produsele reziduale cristalizează și se acumulează în rinichi. Ele sunt destul de frecvente, iar oamenii care fac pietre la rinichi, le fac în mod repetat.

Acidul citric poate ajuta la prevenirea pietrelor rinichilor prin creșterea volumului urinar și creșterea pH-ului urinar, creând un mediu mai puțin favorabil pentru formarea pietrelor la rinichi. Se crede că doar 1/2 de cană de suc de lămâie pe zi poate asigura suficientă cantitate de acid citric pentru a preveni formarea de pietre în cazul persoanelor care le-au avut deja.

În ciuda acestor idei, este nevoi de mult mai multe cercetări care să determină cu exactitate în ce mod sucul de lămâie influențează formarea pietrelor la rinichi.

  • Protejează împotriva anemiei

Anemia de deficit de fier este destul de comună, iar aceasta apare atunci când nu obțineți suficient fier din alimentele pe care le consumați.

Deși lămâile nu conțin foarte mult fier, ele ajută la prevenirea anemiei, prin îmbunătățirea absorbției de fier din alimentele vegetale.

Fierul din carne, pui și pește (cunoscut sub numele de fier hem) este foarte ușor absorbit în intestin. Fierul din surse de plante (fierul non-hem) nu este la fel de bine absorbit, dar acest lucru poate fi îmbunătățit prin consumul de vitamină C și acid citric.

  • Îmbunătățește sănătatea digestivă

Lămâile sunt alcătuite din aproximativ 10% carbohidrați, majoritatea sub formă de fibre solubile și zaharuri simple.

Fibra principală în lămâi este pectina, o formă de fibre solubile care este asociată cu tot felul de beneficii pentru sănătate.

Fibrele solubile pot îmbunătăți sănătatea intestinală și încetinesc digestia zaharurilor și a amidonului. Aceste efecte pot determina scăderea nivelului de zahăr din sânge.

Cu toate acestea, pentru a obține beneficiile fibrelor din lămâi, trebuie să consumați fructul cu totul, inclusiv pulpa și pielea lor.

Oamenii care beau sucul de la lămâi, fără a consuma pielea și pulpa, vor pierde beneficiile fibrei.

De asemenea, lămâia este frecvent utilizată în îngrijirea dentară. Dacă sucul de lămâie proaspăt este aplicat pe zona unei dureri de dinți, acesta poate ajuta la reducerea durerii. Masarea sucului pe gingii poate opri sângerarea gingiilor, eliminând în același timp mirosurile urâte care pot apărea la diferite boli și afecțiuni ale gingiilor.

 

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut