Moduri sănătoase în care să-ți potolești pofta de zahăr

Pe măsură ce înaintați în zilele aglomerate și agitate, poate fi foarte la-ndemână și chiar tentant să recurgeți la o gustare dulce în mijlocul după-amiezii pentru a vă menține nivelul ridicat de energie.

Cu toate acestea, având în vedere că doza zilnică recomandată de zahăr este în medie de 30g pentru adulți, în conformitate cu Serviciul Național de Sănătate al Marii Britanii, este destul de ușor să depășim această cantitate, ajungând în zona excesului, aspect care, evident, ne afectează sănătatea.

Deși este important să aveți în alimentație zaharuri naturale, multe alimente conțin zaharuri dăunătoare care nu prezintă nicio valoare nutrițională.

Potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Florida, creierul eliberează substanțe asemănătoare heroinei numite opioide endogene, atunci când o persoană se răsfață cu alimente dulci, sărate sau grase.

Pentru a evita ca pofta de zahăr să pună stăpânire pe tine, există câteva tipsuri care îți pot fi de folos!

  1. Bea oțet de cidru de mere

Potrivit specialiștilor, adăugarea a 1 – 2 linguri de oțet de cidru de mere într-o sticlă mare de apă și consumul treptat al acesteia, pe parcursul zilei poate ajuta la reducerea poftei de zahăr.

Un studiu publicat în Journal of Functional Foods a concluzionat că ingestia zilnică de oțet reduce nivelul zahărului din sânge la adulții sănătoși care prezintă riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip 2.

  1. Menține ore regulate pentru mese

Aceasta reprezintă o modalitate avantajoasă pentru a menține sentimentul de sațietate pentru durata întregii zile. Consumul a trei mese pe zi, cu câte o gustare între ele, te va ajuta să rămâi sătul pe tot parcursul zilei.

  1. Optează pentru gustări sănătoase

Unul dintre motivele pentru care atât de mulți oameni ajung să mănânce gustări nesănătoase este pur și simplu pentru că nu iau în considerare timpul necesar pentru prepararea alternativelor sănătoase.

Astfel, pentru a evita ca gustările sănătoase să devină o problemă, le poți planifica și chiar pregăti din weekend, astfel încât să nu mai ai această grijă pe cap în săptămâna în curs. Acestea pot include diferite tipuri de semințe, ovăz, sticksuri de morcovi și ardei, iaurt grecesc, unt de arahide, etc.

  1. Adaugă puțin suc de lămâie

Potrivit The Independent, Dr. David Williams, cercetător medical și biochimist american, afirmă că consumul a 2 linguri de suc de lămâie pe zi poate reduce creșterea nivelului zahărului din sânge cu până la 8 – 12%, după cum au descoperit experimentele sale personale.

O altă variantă de utilizare a sucului de lămâie, este introducerea acestuia în diferite mâncăruri – salate sau legume la tigaie.

  1. Consumă proteine și grăsimi sănătoase

Consumul unei doze sănătoase de proteine, din surse precum carnea roșie, puiul organic și peștele, în plus față de sursele de grăsimi sănătoase, incluzând avocado și ulei de nucă de cocos, vă poate ajuta să păstrați pofta de zahăr sub control.

De asemenea, un studiu publicat în Nutrition Journal a ajuns la concluzia că fetele aflate în faza finală a adolescenței erau mai puțin susceptibile de a experimenta pofta de dulce, după masă, dacă consumau un mic dejun cu un conținut ridicat de proteine.

  1. Include fibrele în alimentație

Fibrele sunt cunoscute pentru facilitarea digestiei. Și totuși, acesta nu reprezintă unicul lor beneficiu. Pe lângă stimularea unei bune digestii, fibrele contribuie la menținerea senzației de sațietate pentru o durată mai lungă de timp.

Așadar, nu ezitați să împiedicați impulsul de a consuma ceva dulce după masă, introducând în dietă alimente precum: legume cu frunze verzi, cereale integrale (cum ar fi quinoa, orez brun și mei) și legume cu un indice glicemic scăzut, cum ar fi dovleacul, cartoful dulce, fasolea, mazărea, năutul.

  1. Bucură-te de o stare de mindfulness

Poftele de zahăr sunt adesea asociate cu nivelurile generale de stres, motiv pentru care practica de mindfulness se poate dovedi extrem de benefică.

Astfel, rezervă-ți timp pentru a merge la o plimbare, pentru a citi o carte sau pur și simplu odihnește-te pentru o stare mai profundă de liniște și pace a minții.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut