Nutrienți benefici împotriva insomniei

Nutrienți benefici împotriva insomniei

Ai probleme cu somnul? Poate fi din cauza alimentației. Creierul depinde de o gamă complexă de nutrienți pentru a asigura un somn liniștit și neîntrerupt.

Dacă te confrunți cu insomnia, consumă aceste alimente cu 2-4 ore înainte de culcare!

  1. Lapte

O cană de lapte cald este reconfortantă și ideală pentru odihnă. Acest produs lactat conține triptofan, substanță care reduce anxietatea. Pentru o gustare mai savuroasă, puteți adăuga și o lingură de miere.

  1. Banane

Acest fruct delicios este foarte hrănitor și vă oferă energie. Dar, de asemenea, poate fi folosit pentru combaterea insomniei.

Cum se întâmplă acest lucru? Datorită conținutului de magneziu și potasiu. Acestea sunt două substanțe care vă relaxează mușchii.

Deci, bananele pot fi un desert excelent dacă doriți ca organismul vostru să producă mai multă serotonină. Acesta este hormonul care ajută la reglarea somnului.

  1. Migdale

Nucile, în general, și migdalele în special, nu numai că oferă corpului un plus de energie. De asemenea, consumul acestora furnizează o cantitate însemnată de magneziu. Acest element are proprietăți de relaxare musculară, ceea ce stimulează somnul.

De asemenea, consumul de migdale împiedică sau reduce durerile și crampele. Totodată, acestea echilibrează nivelurile de zahăr din sânge. În astfel de condiții, funcția creierului se relaxează.

Deci, o mână de migdale după cină vă va ajuta să dormiți toată noaptea. Este important să optați pentru nuci care vă oferă grăsimi sănătoase, mărind producția de melatonină. Nu alegeți niciodată nuci cu zahăr. Această combinație poate, dimpotrivă, perturba somnul.

  1. Cereale integrale

Nu numai că vă permit să dormiți. Acestea cresc, de asemenea, calitatea somnului. Acest lucru este important, mai ales dacă vă confruntați cu insomnie de câteva zile.

Poți mânca un iaurt grecesc cu o mână de cereale integrale, ca gustare de după-amiază. În acest fel, când te vei pune la somn, nivelul de serotonină va fi crescut suficient, pentru a te lasa să dormi câteva ore la rând.

  1. Ceai de mușețel

Acesta este un excelent relaxant natural și poate fi foarte util dacă aveți probleme de somn.

Când beți ceai de mușețel cald, corpul se calmează și mușchii se relaxează. De asemenea, mușețelul este foarte eficient pentru reducerea nivelului de stres, nervozitate și anxietate.

O cană înainte de culcare vă poate ajuta să aveți un somn liniștit.

  1. Iaurt grecesc

Acesta conține triptofan, exact ca laptele. Această substanță chimică anunță creierul că este momentul să dormi. De asmenea, iaurtul grecesc este o sursă excelentă de proteine.

Diferit față de alte iaurturi tradiționale, acesta nu are prea multă lactoză sau zahăr, ceea ce îl face mult mai sănătos.

  1. Cireșe

Aceste fructe mici pe care mulți dintre noi le adorăm, conțin melatonină. Din acest motiv, consumul acestora este recomandat, dacă îți dorești să dormi.

Acestea pot fi consumate și într-un smoothie gustos, împreună cu nuci. În acest caz, este recomandat să nu mai adăugați și zahăr.

Poți consuma aceste alimente pentru a te relaxa și pentru a stimula somnul, însă este important să eviți anumite alimente care pot tulbura somnul. Este recomandat să eviți consumul următoarelor produse la cină sau înainte de culcare: fast-food, ciocolată și cafea, alcool.

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut