Smoothie-uri pentru copii

Cu toții știm cât de dificil este să determinăm copiii să mănânce legume. Cred că dacă ar fi să aleagă între o legumă sau un fruct și orice aliment, ar opta de fiecare dată pentru cea de-a doua variantă, fără să stea pe gânduri. Și în această situație,  noi, părinții, trebuie să intervenim cu metode ingenioase prin care să îi convingem cât de sănătos este consumul de fructe și legume. O astfel de metodă o reprezintă diverse smoothie-uri obținute din fructe și/sau legume.

Pe lângă „decorarea” meselor în tot felul de variante atractive pentru copii, smoothie-ul reprezintă o băutură delicioasă pe care niciun copil nu va putea să o refuze. Mai mult, aceasta este ideală pentru perioada călduroasă a verii, răcorind pe oricine o consumă, în cel mai sănătos mod.

Așadar, dacă nu reușești să-ți determini copilul să mănânce fructe și legume crude, îmbie-l cu un smoothie delicios. Sigur îi va face cu ochiul! Această variantă de consum a fructelor și legumelor este ideală, întrucât în acestea poți pune și fructe și legume pe care copilul tău nu le-ar consuma în mod obișnuit, dezvoltându-i astfel paleta de gusturi și arome. În acest sens, iată recomandările noastre de smoothie-uri delicioase:

  • Smoothie cu broccoli, bogat în fibre. Ingrediente: o ceașcă de cireșe, o ceașcă de broccoli mărunțit, un avocado, o banană medie, o lingură de semințe de in și o ceașcă de suc de rodie. Toate aceste ingrediente se pun în blender, se amestecă la viteză mare și gata! Tocmai ai obținut un smoothie roșu, super gustos și bogat în fibre. Dacă ai chef să te joci puțin, poți opta pentru un recipient atractiv, pe care să-l decorezi cu cireșe și, desigur, paiul nu trebuie să lipsească. În această formă, copilul nu va mai găsi niciun motiv să refuze această băutură. Fibrele conținute de acest smoothie sunt esențiale în alimentația oricărui copil, dar și oricărui adult, având numeroase beneficii: îmbunătățesc digestia, joacă un rol important privind controlul zahărului din sânge, previn mâncatul în exces, ajutând la menținerea unei greutăți optime, ajută la scăderea nivelului de colesterol, menținând sănătatea intestinului.
  • Smoothie cu morcovi, măr și ghimbir. Ingrediente: 2 morcovi medii, tocați mărunt, un măr mediu fără cotor, doi pumni de baby spanac, o lingură de rădăcină de ghimbir proaspăt, rasă, 200-220 ml apă filtrată. Mod de preparare: adaugă în blender mai întâi apa, apoi mărul, morcovii, ghimbirul și spanacul. Amestecă-le la o viteză mare până obții o compoziție omogenă. Gata! Smoothie-ul poate fi savurat. Pe lângă un gust delicios, este extrem de sănătos datorită ingredientelor conținute.
  • Smoothie delicios din piersici. Faci mai întâi un fel de sos dintr-o jumătate de cană de zmeură, sucul unei lămâi stoarse și o linguriță de miere. Pune aceste ingrediente în blender și le amesteci până la omogenizare. După acest lucru le pui într-un bol (le poți strecura printr-o sită dacă nu dorești absolut nicio sămânță) și treci la prepararea smoothie-ului. În pregătirea acestuia, ai nevoie de 2 piersici mărunțite și fără sâmburi, o jumătate de cană de iaurt slab în grăsimi și un sfert de cană de lapte. Fără să fi spălat blender-ul după prepararea sosului, adaugi ingredientele menționate anterior (piersici, iaurt și lapte) și le amesteci timp de un minut sau până constanți că s-a format o compoziție omogenă. Pui compoziția într-un bol, peste aceasta torni sosul de zmeură și le amesteci puțin cu mixerul. Pentru a se servi, torni compoziția obținută într-un pahar. Piticul tău se va linge pe botic după ce va savura acest deliciu. Datorită compoziției sățioase, acest smoothie, poate reprezenta fără probleme un mic dejun sănătos. Notă: smoothie-ul poate fi la fel de gustos și consumat fără sosul de prezentare.
  • Smoothie verde. Această băutură, preparată numai din fructe și lapte, este o gustare delicioasă pentru pitici. Datorită cantității de kiwi utilizată, această băutură este o sursă bogată de vitamina C, potasiu și beta-caroten, având o mulțime de beneficii asupra sănătății copiilor. Ingrediente: un kiwi decojit, o cană de struguri albi fără sâmburi, o cană de pepene galben mărunțit și fără coajă, 3 mere verzi decojite, mărunțite și fără sâmburi, 3 linguri de lapte. Mod de preparare: toate ingredientele menționate se pun în blender și se amestecă până când se obține o compoziție omogenă, apoi se toarnă în pahar și este gata de servire.

Acestea sunt doar câteva sugestii de smoothie-uri, desigur că metodele de combinare a ingredientelor sunt nelimitate. Indiferent de ce alegere faceți, vă recomandăm să folosiți ingrediente proaspete și sănătoase, a căror combinație să nu fie deranjantă pentru cei mici. Mai mult, încercați să acordați a atenție mai mare și aspectului. Cu cât smoothie-ul este mai atractiv vizual, cu atât copiii se arată mai dispuși să-l savureze. În acest sens, optați pentru culori puternice și/sau plăcute privirii, cum ar fi roșu, verde, galben, roz, folosiți accesorii, precum paiuri, umbreluțe sau felii de fructe crude. Astfel, veți obține un smoothie pe cinste: sănătos, gustos și arătos.

 

Un Comentariu

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut