Top 10 alimente cu un conținut bogat de apă

Top 10 alimente cu un conținut bogat de apă

Consumul de apă este extrem de important pentru a ne menține hidratați pe durata întregii zile. Totuși, cei 2 litri de apă recomandați zilnic pot reprezenta o cantitate descurajant de mare, indiferent de vârstă. Vestea bună este că nu e obligatoriu să bem toată apă, ci putem să o „,mâncăm”, consumând alimente cu un conținut bogat de apă.

Aproximativ 20% din cantitatea de apă recomandată zilnic, poate fi asimilată prin consumul unor astfel de alimente. Dacă vă surâde această idee, uite 10 alimente cu un conținut bogat de apă, pe care să le introduci în dieta întregii familii.

Top 10 alimente cu un conținut bogat de apă

  1. Castravetele – conține un procent de 96.7% apă. Variantele de consum sunt extrem de diverse, astfel că această legumă merge foarte bine în numeroase salate de vară, dar și sub formă de supă sau în numeroase shake-uri. Totodată, este bine de reținut că, pe lângă apă, castraveții conțin vitamina C și acid cafeic, acestea fiind utile în ameliorarea iritației pielii și a umflăturilor.
  2. Salata Iceberg – conține 95.6% apă. Pusă în diverse sendvișuri sau sub formă de garnitură la pui, este ideală.
  3. Țelina – reprezintă 95.4% apă. Ca toate alimentele bogate în apă, țelina are foarte puține calorii: doar 6/tulpină. Totodată, țelina conține acid folic și vitaminele A, C și K. Conținutul extrem de ridicat de apă face ca țelina să neutralizeze acidul stomacal, motiv pentru care e utilizată ca remediu natural pentru arsurile la stomac și refluxul de acid.
  4. Ridichia – conține un procent de apă de 95.3%. Această legumă rădăcinoasă nu ar trebui să lipsească din nicio salată de vară. Pe lângă puțină culoare în farfurie și un gust dulce-picant, ridichiile sunt o bogată sursă de antioxidanți.
  5. Roșia – reprezintă 94.5% apă. În salate, în sosuri sau sendvișuri, acestea sunt o gustare hidratantă delicioasă.
  6. Ardeiul gras verde – conține 93.9% apă. Pe lângă apă, acest tip de ardei conține numeroase vitamine și minerale, inclusiv vitamina C, tiamină, vitamina B6, beta-caroten și acid folic. Dacă preferați varinata galbenă sau roșie a ardeiului gras, este în regulă de asemenea, întrucât și acestea dețin 92% apă.
  7. Conopida – pe lângă un procent de 92.1% apă, conopida conține vitamine și fitonutrienți care, potrivit cercetărilor, ajută la scăderea colesterolului și luptă împotriva cancerului.
  8. Pepenele verde – conține 91.5% apă. Pe lângă multă apă, pepenele verde reprezintă cea mai bună sursă de licopen, un antioxidant prezent în fructele și legumele roșii, care luptă împotriva cancerului.
  9. Spanacul – deține 91.4% apă. Pe lângă apă, spanacul este bogat în luteină, potasiu, fibre și acid folic. Totodată, acesta conține o cantitate însemnată de vitamina E, un antioxidant important pentru combaterea radicalilor liberi.
  10. Căpșuni – conține 91% apă. Desigur că toate fructele de pădure sunt ideale pentru hidratare. Zmeura și afinele conținând 85% apă, în timp ce murele au 88.2% apă. Combinate cu iaurt, acestea sunt o gustare excelentă.

Sigur că acestea nu sunt singurele alimente bogate în apă. Un conținut ridicat de apă îl au și brocoli, grepfrutul, morcovii baby, cantalupul, carambola, ananasul sau portocalele.

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut