Top fructe cu cel mai mare și cu cel mai scăzut conținut de zahăr

Top fructe cu cel mai mare și cu cel mai scăzut conținut de zahăr

Fructele reprezintă întotdeauna o gustare sanătoasă, conținând numeroși nutrienți benefici pentru organism. Totuși, atunci când ținem la siluetă sau este necesar să fim atenți la conținutul de zahăr consumat, trebuie să avem în vedere cantitatea de zahăr pe care un anumit fruct o conține.

Iată care sunt fructele cu cel mai mare conținut de zahăr, precum și câteva alternative pentru acestea!

Top 7 fructe cu cel mai mare conținut de zahăr

  1. Mango – sigur că are numeroase beneficii, conținând fibre și nutrienți de care organismul are nevoie. Vestea proastă este că are și o cantitate destul de mare de zahăr. Spre exemplu, un mango conține 45 de grame de zahăr. Această cantitate este enormă, mai ales dacă sunteți grijulii cu silueta sau privind cantitatea de zahăr consumată. Astfel, dacă optați pentru mango, rezumați-vă doar la câteva feliuțe din acest fruct!
  2. Strugurii – o ceașcă de boabe de struguri conține 23 de grame de zahăr. Asta înseamnă extrem de mult, pentru niște boabe care sunt atât de ușor de consumat. E posibil să reușești să le consumi mai lent, dacă le tai pe jumătate și le îngheți. Ține minte până vara viitoare și trece această variantă pe lista cu gustări răcoritoare!
  3. Cireșele – mulți dintre noi așteptăm sezonul cireșelor cu sufletul la gură. Totuși, deși gustul dulceag ne place, acesta este dovada perfectă că cireșele sunt bogate în zahăr: o ceașcă de cireșe are 18 grame de zahăr. Deci, evită să-ți umpli un bol întreg și să te așezi la film că s-ar putea să le pierzi numărul.
  4. Perele – o pară medie are 17 grame de zahăr. Astfel, dacă această cantitate ți se pare cam ridicată, încearcă să adaugi doar 2-3 feliuțe într-un iaurt scăzut în grăsimi sau deasupra unei salate.
  5. Pepenele roșu – o felie medie are 17 grame de zahăr. Sigur că are un conținut bogat în apă și minerale speciale numite electroliți, care sunt ideale ca organsimul să se refacă după o zi petrecută la soare. Important este să fiți cu băgare de seamă la cantitatea consumată.
  6. Smochinele – două smochine de dimensiuni medii conțin 16 grame de zahăr. O gustare savuroasă bogată în proteine este următoarea: feliază 2-3 smochine peste care poți presăra niște brânză de capră.
  7. Banane – o banană medie are 14 grame de zahăr. Dacă această cantitate este mai mult decât ți-ai propus, optează doar pentru jumătate pe care o poți presăra în bolul cu cereale de dimineață.

Fructe cu un conținut scăzut de zahăr

  1. Avocado – un avocado întreg are doar jumătate de gram de zahăr. Totuși, avocado are un conținut ridicat de calorii și de grăsimi, astfel că ar fi bine să optezi doar pentru jumătate din acest fruct. Iată câteva recomandări de consum!
  2. Guave – Fiecare are 5 grame de zahăr și aproximativ 3 grame de fibre – mai mult decât ați obține de la o porție de orez brun sau o felie de pâine integrală. Veți obține chiar și mai multe fibre dacă optați pentru un smoothie care să conțină guave cu tot cu coajă.
  3. Zmeura – aceste fructe conțin 8 grame de fibre/cană și doar 5 grame de zahăr. Fibrele sunt bune pentru digestie și vă oferă o stare de sațietate cu foarte puține calorii.
  4. Cantalupul – o felie medie conține doar 5 grame de zahăr și 23 de calorii.
  5. Papaia – jumătate dintr-un fruct de dimensiuni mici conține 6 grame de zahăr.
  6. Căpșunile – o cană de căpșuni conține 7 grame.

Dacă doriți să descoperiți informații utile despre diversele tipuri de zahăr, precum și diferența dintre acestea, puteți intra AICI.

[shareaholic app="share_buttons" id="26044356"]

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut