Sucul de fructe la micul dejun: constatări și recomandări ale cercetătorilor

Copiii care beau suc de fructe la micul dejun sunt mai susceptibili să devină supraponderali sau obezi, sugerează noi cercetări.

Sucurile, care au fost odată considerate ca opțiuni sănătoase, au intrat din ce în ce mai mult în radarul cercetătorilor, pentru conținutul de zahăr și impactul pe care acesta îl poate avea asupra sănătății copiilor.

Acum, oamenii de știință sfătuiesc părinții să nu-și asume faptul că toate sucurile sunt sănătoase și, în schimb, să le înlocuiască cu o bucată de fruct proaspăt pentru micul dejun al copiilor lor.

Potrivit The Independent, aceste recomandări vin în urma unui studiu efectuat de Universitatea de Medicină din Viena. Rezultatele acestuia au arătat că acei copii care au consumat suc de portocale sau de mere la micul dejun, au fost cu 50% mai susceptibili să fie supraponderali, în timp ce acei copii care au băut apă, au înregistrat un risc de obezitate mai scăzut cu 40%.

În mod similar, rezultatele sugerează, totodată, că săritul peste micul dejun este asociat cu creșterea în greutate, întrucât, în aceste condiții, copiii sunt tentați să aibă mai multe gustări în timpul zilei.

Studiul, publicat la Congresul European pentru Obezitate din Viena, a chestionat 652 de copii cu vârsta de 13 ani cu privire la obiceiurile privind micul dejun și, în timp ce majoritatea tipurilor de alimente nu au prezentat o conexiune clară cu greutatea, acei copii care au consumat suc de fructe de mai mult de 3 ori pe săptămână, au fost cu 50% mai susceptibili pentru supraponderalitate sau obezitate.

S-a constatat, de asemenea, că cei care obișnuiau să mănânce micul dejun, erau în medie cu 1.5 kilograme mai slabi decât cei care săreau peste această masă.

În ciuda constatărilor, experții spun că rezultatele nu ar trebui să-i sperie pe părinți și să creadă că este nevoie să elimine definitiv sucul de fructe din dieta copiilor lor. „Suntem dornici să promovăm beneficiile sucului de fructe pentru că are vitamine și minerale, iar dacă bucățile de fructe nu au fost îndepărtate, există și mai multe fibre acolo.”, a declarat Aisling Pigott, purtătorul de cuvânt al British Dietetic Association (BDA) și dietetician pediatru pentru HuffPost UK.

„Dar ceea ce știm este că e foarte ușor să beți cantități mari de suc de fructe, care nu oferă beneficii suplimentare comparativ cu o cantitate foarte mică.”, a mai adăugat Pigott.

Deci, în urma acestor concluzii și recomandări, înțelegem că efectul negativ aparține mai degrabă cantității mari consumate, decât sucului în sine. Așadar, dacă sucul de fructe face parte din dieta copiilor și a întregii familii, fiți cu ochii pe cantitatea consumată. De asemenea, o altă opțiune ar fi să diluați sucul de fructe, utilizând o parte suc și 4 părți apă, pentru copiii mai mici (până-n 12 ani), în timp ce în cazul copiilor mai mari este ok jumătate cu jumătate.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut