Yoga și beneficiile praticării sale

Vă propunem să descoperim mai multe despre yoga și beneficiile practicării sale! Yoga este practicată de mai bine de 5.000 de ani și, în prezent, aceasta se bucură de destul de multă popularitate, și la noi în țară.

Multe săli deja au inclus yoga în programul de aerobic și se concentrează pe învățarea posturilor fizice denumite asane. De asemenea, clasele de yoga presupun și anumite tehnici de respirație și posibil chiar și tehnici de meditație.

Deși, de obicei, practicarea de yoga este asociată cu atingerea unei stări spirituale superioare, aceasta are și unele beneficii asupra sănătății. Haideți să le descoperim împreună!

Ce beneficii are practicarea de yoga

  1. Îmbunătățește sănătatea emoțională

Toate exercițiile fizice, în general, îmbunătățesc starea emoțională, iar yoga nu face excepție. Mai mult, un studiu realizat de Duke University Medical Center sugerea că practicarea de yoga poate fi benefică pentru persoanele care suferă de depresie, schizofrenie, alte afecțiuni psihiatrice sau probleme de somn.

De asemenea, potrivit experților, practicând o stare de mindfulness, prin yoga și meditație, determină o creștere a nivelului de serotonină (hormonul fericirii). Totodată, cei care practică yoga pe o perioadă lungă de timp, au mai multă masă în zonele creierului, asociate cu mulțumirea.

  1. Un tratament excelent pentru durerile de spate

Studii multiple susțin că practicarea de yoga reprezintă un tratament excelent pentru durerile de spate cronice. Totodată, deși nu vă confruntați cu dureri cronice de spate, exercițiile de stretching desfășurate în timpul cursurilor de yoga vă pot îmbunătăți flexibilitatea.

  1. Stimulează fertilitatea

În ultimii ani, tot mai multe cupluri optează pentru yoga ca mijloc de reducere a stresului și de sporire a șanselor de a concepe un copil.

„Yoga poate ajuta cu problema infertilității într-o varietate de moduri” spune Bethany Grace Shaw, fondator și președinte al YogaFit, Inc. Yoga permite mamei să se relaxeze, să se destreseze și să deschidă canale energetice, îmbunătățind astfel șansele de concepție.  De asemenea, yoga poate stimula fluxul de sânge la organele de reproducere, îmbunătățind funcția organelor și pe cea hormonală.

  1. Stimulează memoria

Beneficiile yoga se pot extinde până la creier. Prin reducerea stresului mental și a tensiunii fizice, suntem capabili să ne amintim mai ușor diferite lucruri și să avem gânduri mult mai organizate. Funcția cognitivă este îmbunătățită atunci când suntem capabili să ne limpezim mintea, să ne împrospătăm. Odată instaurată starea de pace și calm, suntem capabili să utilizăm eficient abilitățile noastre mentale.

  1. Constituie un tratament pentru tulburarea de stres post-traumatic

Un studiu publicat în Journal of Traumatic Stress a constatat că yoga ar putea fi un tratament adjuvant benefic pentru tulburarea de stres post-traumatic. Acest studiu pilot a evaluat efectele a 12 sesiuni de yoga pe bază de Kripalu, prin comparație cu nicio intervenție de yoga la 38 de femei cu simptome ale tulburării de stres post-traumatic.

Femeile din grupul care a practicat yoga, au înregistrat o reducere mai mare a simptomelor, comparativ cu femeile din grupul de control. Rezultatele acestui studiu sună promițător pentru persoanele care se confruntă cu această tulburare și nu au găsit succesul în psihoterapia tradițională.

Pe lângă aceste beneficii, există studii, relativ restrânse, care susțin că yoga are un rol pozitiv și în problemele privind scleroza multiplă, insomniile, artrita sau astmul. Mai mult decât, practicarea de yoga constituie o metodă excelentă de detoxifiere a organismului.

 

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut