5 Pași de urmat pentru un stil de viață sănătos

Cu obiceiuri alimentare echilibrate și activitate fizică zilnică, veți fi pe drumul potrivit spre o viață sănătoasă. Ușor de spus, dar uneori nu atât de ușor de făcut!

Stilul nostru de viață aglomerat poate fi un obstacol pentru sănătatea familiei noastre. Graba spre și de la școală sau serviciu și alte responsabilități cotidiene pot îngreuna practicarea de sport într-un mod regulat. De asemenea, putem cădea pradă și obiceiului de a alege gustări nesănătoase și de a consuma preparate fast-food sau de a petrece timpul liber uitându-ne la televizor sau în fața calculatorului.

Deși este ușor să ne lăsăm pe mâna acestor tentații, trebuie să avem în vedere că astfel de alegeri pot fi periculoase pentru sănătatea noastră și sănătatea copiilor noștri – atât pe moment, cât și pe termen lung.

Din acest motiv este atât de important să vă opriți, să trageți linie și să luați decizia conștientă de a urma un stil de viață sănătos.

Ce e de făcut?

Există 5 modalități simple prin care tu și întreaga familie puteți ajunge pe drumul cel bun, către un stil de viață sănătos!

  1. Fiți activi zi de zi!

Activitatea fizică regulată este importantă pentru creșterea sănătoasă, dezvoltarea și bunăstarea copiilor și adolescenților.

Aceștia ar trebui să desfășoare cel puțin 60 de minute de activitate fizică în fiecare zi. Totodată, părinții pot juca un rol important în această direcție, prin oferirea unui model pozitiv și stimularea copiilor de a face mișcare. Nu ignorați „puterea” activităților de grup și bucurați-vă de beneficiile jocurilor outdoor: tenis, forbal, baschet, plimbări cu rolele, trotineta, bicicleta, etc.

  1. Transformați apa în principala băutură a zilei!

Apa este cel mai bun mod de a vă potoli setea – și aceasta nu vine la pachet cu zahărul adăugat din băuturile răcoritoare, sucurile de fructe și alte băuturi îndulcite.

Laptele cu un conținut redus cu grăsimi este o băutură hrănitoare și o sursă importantă de calciu, pentru copiii de peste doi ani.

De asemenea, încercați să oferiți copiilor și adolescenților să consume fructe întregi, în loc de sucuri de fructe care conțin mai puține fibre.

  1. Consumați mai multe fructe și legume

Consumul de fructe și legume în fiecare zi îi ajută pe copii și adolescenți să crească și să se dezvolte, stimulează vitalitatea și poate reduce riscul multor boli cronice.

Încercați să consumați două porții de legume și cinci de fructe, în fiecare zi. Pentru a reuși acest lucru, introduceți fructele și legumele la fiecare masă, precum și la gustări.

  1. Reduceți timpul în fața ecranelor și deveniți activi

Sedentarismul, cauzat în mare parte de timpul excesiv petrecut în fața ecranelor, este asociat cu supraponderalitatea și obezitatea, în rândul copiilor.

Pentru a evita aceste efecte negative, este recomandat să limitați timpul pe care copiii îl petrec în fața ecranelor și să oferiți alternative de jocuri indoor sau outdoor, care să stimuleze creativitatea și gradul de activitate fizică.

  1. Reduceți numărul gustărilor și optați pentru alternative sănătoase

Gustările sănătoase ajută copiii și adolescenții să își satisfacă nevoile nutriționale zilnice. Gustările pe bază de fructe și legume, produsele lactate cu conținut redus de grăsimi și cerealele integrale sunt cele mai sănătoase alegeri.

De asemenea, evitați gustările cu conținut ridicat de zahăr sau grăsimi saturate – cum ar fi chipsuri, prăjituri și ciocolată – care pot determina apariția excesului de greutate.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut