7 Activități pentru timpul liber, ideale pentru copiii cu ADHD

După o zi lungă în sala de clasă, activitățile de după-școală (sau de la sfârșit de săptămână) pot oferi copiilor cu ADHD șansa de a arde energie suplimentară și de a-și spori încrederea.

În timp ce artele marțiale reprezintă sportul general recomandat pentru copiii cu această tulburare, există și alte activități care pot fi benefice în acest sens. Iată câteva recomandări!

  1. Diferite sporturi în natură

Majoritatea copiilor, cu ADHD sau nu, iubesc să petreacă timpul afară. Exercițiile în aer liber, cum ar fi ciclismul și drumețiile, sunt deosebit de bune pentru copiii cu un nivel ridicat de energie. Practicând astfel de activități, copilul tău se va mișca în mod constant și va folosi grupuri mari de mușchi, menținându-l focusat.

  1. Muzică

Spre deosebire de alte activități care acționează fie pe partea dreaptă, fie pe partea stângă a creierului, muzica exercită ambele părți în același timp, antrenând mintea mai bine pentru multitasking. Dacă copilul tău se află într-o fomație, orchestră sau cor, învață să lucreze ca parte a unei echipe – o abilitate cheie pentru copiii cu ADHD.

  1. Înot

Această activitate a făcut minuni pentru celebrul Michael Phelps care a fost diagnosticat cu ADHD de la vârsta de 9 ani. Deci nu e exclus ca înotul să reprezinte o activitate excelentă și pentru copilul tău. Mișcarea constantă pe care o presupune, ține pasul cu nivelul de energie al copilului, iar auto-disciplina pe care o cere acest sport este benefică de asemenea.

  1. Teatru

Memorarea replicilor, practicile regulate, graba de a fi pe scenă – toate acestea oferă rutină, însă accentuează, totodată, concentrarea și plasează copiii ADHD în centrul unui efort de grup.

  1. Dezbateri

Posibilitatea de a face parte dintr-o echipă de dezbateri nu numai că implică copilul într-un grup cu un scop comun, dar poate oferi o provocare intelectuală personală. De asemenea, prin practicarea dezbaterilor și a vorbitului în public, competențele de comunicare sunt perfecționate, în timp ce „bătălia” intelectuală și entuziasmul argumentării propriei opinii vor menține treaz interesul copiilor.

  1. Alergat

Practicat în echipă sau solo, alergatul presupune mișcare constantă, oferind de asemenea un sentiment de împlinire copiilor, atunci când vor vedea ce suprafață mare au reușit să parcurgă. Pe lângă eliberarea de energie, alergatul reprezintă o bună metodă de calmare psihică, deci poate fi tocmai bun de practicat după încheierea orelor.

  1. Jocuri „de modă veche”

Jocurile simple reprezintă o metodă excelentă pentru menținerea atenției pentru o perioadă mai scurtă de timp. De asemenea, câștigurile mici pe care acestea le presupun, construiesc negreșit stima de sine a copilului. Încet-încet, copilul va căpăta experiența necesară pentru a juca jocuri strategice, cu un nivel mai ridicat de complexitate.

Sigur că jocurile video, pe calculator sau timpul petrecut la TV nu trebuie complet excluse. Totuși, acestea nu reprezintă cea mai bună metodă de a canaliza energia mare a copiilor, reușind chiar să ditragă atenția copiilor de la activități importante precum școala.

Așadar, încurajați-i pe cei mici să-și dea jos fundul de pe canapea, să limiteze timpul în fața ecranelor, în favoarea activităților în aer liber.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut